دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

تزریق فیلر بینی به چه صورت است؟

فهرست موضوعات

به طور سنتی، تغییر ظاهر بینی از طریق جراحی انجام می شود. با اینکه این روش، تهاجمی و دائمی است، اما اکثر افراد آن را ترجیح می دهند. برای آن دسته از افرادی که به دنبال تغییر دائمی نیستند و یا قبل از جراحی بینی می خواهند یک روش موقتی را امتحان کنند، تزریق فیلرهای پوستی می تواند روشی مناسب باشد. جراحی بینی ممکن است برای خارج کردن غضروف یا استخوان برای صاف کردن یا تغییر شکل بینی انجام شود.

گرچه، فیلرها برعکس این روش عمل می کنند و حفره ها، فرورفتگی و انحرافات را پر می کنند. با فیلرهای پوستی، برآمدگی ها و برجستگی ها را نمی توان از بین برد. در عوض، برای صاف کردن بینی می توان حفره ها را پر کرد. برای مثال، اگر بینی یک قوز برجسته داشته باشد و یا قلاب مانند باشد، برای صاف کردن آن می توان ناحیه بالا و پایین قوز را پر کرد.

عمل بینی با ژل می تواند به بینی شما حجم دهد، اما نمی تواند آن را کوچکتر کند. بسیاری از مردم نگران هستند که پرکننده های پوستی بینی آنها را به طور غیر طبیعی بزرگ نشان دهد. اما وقتی به درستی انجام شود، رینوپلاستی غیرجراحی می‌تواند بینی شما را متعادل‌تر و متناسب‌تر با بقیه اجزای صورتتان نشان دهد. 

تغییر ظاهر بینی

دیگر کاربرد فیلرهای بینی، صاف کردن بینی در زمانی است که به یک سمت انحراف دارد. این کار با تزریق به قسمت توخالی بینی انجام می شود. دیگر استفاده فیلرهای پوستی در بینی برای بالا بردن ارتفاع بینی در افرادی است که به طور کلی، پل بینی با برجستگی کم و یا بینی صاف دارند. این درمان در آسیایی ها معروف است که علاقه دارند پل بینی بلندتری داشته باشند.

به علت ماهیت نرم فیلرهای پوستی، به میزان محدودی می توان بینی را لیفت کرد. در نهایت، فیلر بینی را برای افرادی می توان تزریق کرد که قبلاً عمل بینی انجام داده اند و یک انحراف یا تورفتگی کوچک در بینی آنها باقی مانده است. از فیلر برای پر کردن تورفتگی استفاده می شود و احتمالاً می تواند از انجام عمل ترمیم بینی که نیازمند پیوند غضروف می باشد جلوگیری کند.

مزایای تزریق فیلر بینی

  • اندک تهاجمی
  • دوران نقاهت کمتر از جراحی
  • هزینه ی کمتر از جراحی
  • در مطب قابل انجام است.
  • به بیهوشی عمومی نیازی ندارد
  • با هیالورنیداز قابل برگشت است
  • ماندگاری طولانی مدت
  • بعد از آن می توان جراحی انجام داد

معایب تزریق فیلر بینی

  • فقط تغییرات نامحسوس ایجاد می کند.
  • فقط می تواند به حجم بینی اضافه کند.
  • نمی تواند بینی را کوتاهتر یا باریکتر کند.
  • برای بالابردن نوک بینی یا افزایش ارتفاع آن زیاد مؤثر نیست.
  • نمی تواند مشکلات تنفسی زمینه ای را حل کند.
  • در موارد نادر می تواند منجر به نابینایی شود.
  • در صورت تزریق های مکرر، ممکن است تجمع پیدا کند.

اگر تزریق توسط غیر پزشک انجام شود و این ماده وارد عروق خونی شود، ممکن است نابینایی شخص را به دنبال داشته باشد.

معایب تزریق فیلر بینی

رایج ترین فیلر پوستی

به طور کلی، فیلرهای هیالورونیک اسید که رایج ترین نوع فیلرهای پوستی هستند، در بینی نیز استفاده می شوند. این فیلرها موقتی هستند و ممکن است بین 9 تا 15 ماه ماندگار باشند اما به طور متوسط ماندگاری آن ها 1 سال است. نتایج این فیلرها با تزریق آنزیم هیالورونیداز قابل برگشت است. این روش برای کسانی انجام می شود که از نتیجه ی فیلر راضی نیستند. ویژگی مثبت ژل های هیالورونیک اسید این است که اگر به هر علتی پشیمان شدید با تزریق آنزیم هیالورونیداز به حالت اول خود بر میگردید.

گاهی سوال پرسیده می شود که آنزیم هیالورونیداز، هیالورونیک اسید پوست خودم را از بین نمیبرد؟ آنزیم هیالورونیداز از سفت ترین مواد هست که تزریق آن در چشم هم انجام می شود.

 مزایای استفاده از فیلرهای دائمی در بینی این است که فقط یکبار انجام می شوند و از خطرات تزریق های مکرر جلوگیری می شود. معایب آنها این است که اگر نتیجه مطلوب نباشد، به راحتی نمی توان آن ها را اصلاح کرد. علاوه بر این، فیلرهای دائمی، معایبی همچون گرانولوما را به همراه دارند که موجب ایجاد ضایعه یا سخت شدن فیلر می شود.

چگونه برای تزریق ژل بینی آماده شوم؟

2 تا 3 روز قبل از تزریق، باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین یا ایبوپروفن خودداری کنید. همچنین 2 تا 3 روز نباید الکل مصرف کنید. رعایت این نکات می تواند از کبودی بیش از حد پیشگیری کند. در روز تزریق، صورتتان باید تمیز باشد، هیچ آرایشی نداشته باشید و شب قبل خواب کافی داشته باشید. همچنین قبل از تزریق باید یک وعده ی غذایی سبک و آب کافی میل کنید. 

در طول درمان فیلر بینی چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

تزریق فیلر بینی سریع تر و راحت تر از جراحی است. برای انجام این روش، از شما درخواست می شود رو به بالا دراز بکشید. پزشک ممکن است قبل از تزریق فیلر از بی حسی موضعی استفاده کند. شما ممکن است در زمان وارد شدن سوزن فقط یک نیشگون یا فشار جزئی را احساس کنید.

فرایند مراقبت بعد از تزریق فیلر بینی چقدر طول می کشد؟

تزریق فیلر بینی دوران نقاهت خاصی ندارد و به جز در موارد استثنا، شما می توانید فعالیت های روزمره خود را فوراً از سر بگیرید. بعد از تزریق به مدت 24 ساعت باید از فعالیت های سنگین یا مصرف الکل زیاد خودداری کنید. همچنین حداقل به مدت 48 ساعت نباید به محیط های گرم مانند سونا یا جکوزی آب گرم بروید. از لمس یا فشار وارد کردن به ناحیه تزریق خودداری کنید. بعد از 12 ساعت می توانید از لوازم آرایش استفاده کنید. برای کاهش کبودی می توانید قرص آرنیکا مصرف کنید. اگر التهاب، درد شدید یا علائم غیرطبیعی دیگری دارید.

 باید با مطب تماس بگیرید:

02122110956

ماندگاری تزریق فیلر بینی چقدر است؟

فیلرهای هیالورونیک اسید موقتی هستند و بعد از تزریق به مدت 6 تا 18 ماه دوام دارند. بسیاری از بیماران، احساس می کنند که تأثیر فیلر بینی بعد از چند ماه و گاهاً چند هفته ناپدید می شود. اغلب اوقات، فیلر در اوایل تزریق سفت تر است. زمانی که فیلر ته نشین می شود و در بافت ها ادغام می گردد ممکن است کمتر نمایان باشد، زیرا اثر لیفت اولیه ی آن کمتر می شود.

 این حالت اغلب با تجزیه شدن فیلر اشتباه گرفته می شود. ما به طور کلی توصیه نمی کنیم که فیلرها تکرار شوند زیرا ممکن است در بینی تجمع کنند. اگر به دنبال یک راه حل طولانی مدت هستید، باید جراحی انجام دهید.

تزریق فیلر برای چه بینی هایی مناسب تر است؟

معمولا تزریق فیلر برای بینی هایی انجام می شود که عقابی هستند. که با استفاده از فیلر تو رفتگی بالای بینی پر می شود.

 

تزریق فیلر برای چه بینی هایی مناسب تر است؟

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهرنوش سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام
    تنفاوت بین ژل و مزو ژل چی هست؟و کدوم بهتر عمل میکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام هردو حاوی هیالورونیک اسید هستند ولی ژلها بدلیل ساختاری که در اونها استفاده شده در هر ناحیه که تزریق بشن حجم میدن ولی مزوژلها به هیج عنوان حجم نمیدن و فقط باعث جوانسازی و ابرسانی پوست اون ناحیه میشن 🌹
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر