دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

تزریق فیلر و کوری

فهرست موضوعات

فیلر پوستی می تواند باعث نابینایی شود. ولی خوشبختانه این عارضه بسیار نادر است. برای توضیح بیشتر، با ما همراه باشید.

سوالات متداول در رابطه با تزریق فیلر و کوری

در این مطلب، سوالات شما در رابطه با تزریق فیلر و آثار آن را پاسخ خواهیم داد.

کدام نواحی برای فیلر پوستی بیشترین خطر را دارند؟

موارد نابینایی که تاکنون در سراسر جهان رخ داده اند، معمولاً بعد از تزریق فیلر به میان دو ابرو (خط اخم) و پل بینی بوده اند. در کره، مواردی از نابینایی گزارش شده است، زیرا در آنجا تزریق فیلر به بینی و خط اخم، رایج تر است.

فیلر پوستی

فیلر پوستی چگونه باعث نابینایی می شود؟

در زمان درمان با فیلر پوستی ما باید مراقب خونرسانی به سر و گردن باشیم. هر گونه انسداد در خونرسانی می تواند ساختارهای اطراف را مسدود کند. این شرایط را مانند ساخت یک سد در امتداد رودخانه در نظر بگیرید، این کار جریان آب را مسدود می کند.

مسیرهای پرپیچ و خمی در امتداد چین های نازولبیال یا خط خنده و همچنین در کنار بینی وجود دارد. از دیگر شریان هایی که باید مراقب آنها باشید، شریان سوپراتروکلار، سوپرااوربیتال و شریان پشت بینی هستند. اگر فیلر پوستی، سهواً به این شریان ها تزریق شود، فیلر ممکن است به طرف شریان حرکت کند، خونرسانی به چشم را مسدود کند و موجب نابینایی شود.

چگونه می توان خطر فیلر پوستی را به حداقل رساند؟

به هنگام تزریق فیلر پوستی به بینی یا خط اخم ما باید بسیار مراقب باشیم و از مقادیر اندکی از محصول در عمق صحیح استفاده کنیم. برخی از تکنسین ها می گویند در این نواحی تزریق با میل کوچک یا کانول، ایمن تر است، زیرا خطر تزریق به شریان را به حداقل می رساند.

اگر فیلر پوستی به شریان تزریق شود، چه کاری باید انجام داد؟

ما یک محصولی به نام هیالاز داریم که به عنوان یک داروی اورژانسی در تمام کلینیک ها موجود می باشد. اگر نگران باشیم که فیلر ممکن است به یک شریان یا نزدیک به آن تزریق شده باشد، ما می توانیم فوراً فیلر را با هیالاز تجزیه کنیم و جریان خون را به ناحیه مورد نظر برگردانیم.

تزریق فیلر پوستی

آیا تزریق محلول های ضدچروک می تواند موجب نابینایی شود؟

تزریق محلول های ضدچروک نمی تواند باعث نابینایی شود. محلول ضدچروک به زیر پوست تزریق می شود و وارد عضلات می شود. این ماده در عرض 3 تا 7 روز بسته به برند محصول مورد استفاده اثر می کند. محلول ضدچروک به دلیل مایع بودن خود نمی تواند رگهای خونی را مسدود کند و در نتیجه باعث نابینایی نمی شود.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر