دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

لیزر موهای زائد

فهرست موضوعات

از بین بردن موهای زائد بیکینی با لیزر، یک راه حل مناسب و ماندگار برای مردان و زنانی است که از اصلاح با تیغ، اپیلاسیون یا برداشتن موهای ناخوشایند خود با موچین خسته شده اند. با لیزر موهای زائد بیکینی می توانید به صورت دائمی 80 تا 90 درصد موها در بیکینی، باسن و خط بیکینی یا هر ناحیه ی دیگری از بدنتان را کاهش دهید، با راه حل های موقتی که دردناک و آزار دهنده اند خداحافظی و به پوست همیشه صاف سلام کنید.

لیزر موهای زائد بیکینی چگونه است؟

در طول درمان، دستگاه لیزر روی پوست بیکینی حرکت می کند. با ساطع شدن نور از آن، فولیکول موهای بیکینی کم کم گرم می شود و در این فرآیند توانایی آن برای رشد مجدد در سطح سلولی برای همیشه از بین می رود. به منظور آماده سازی پوست خود باید ناحیه ی مورد نظر را قبل از مراجعه، کاملاً با تیغ اصلاح کنید. این روش از یک پرتو شدید نور استفاده می کند که به طور انتخابی فولیکول های مو را با هدف قرار دادن ملانین (رنگ) در مو، از بین می برد و در نتیجه ریشه و جریان خون به مو را در پایه ی فولیکول مو، نابود می کند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب است؟

نور لیزر توسط رنگدانه ‌های موجود در فولیکول ‌ها جذب می‌شود، بنابراین روی افرادی که موهای تیره تری دارند، به خوبی جواب می دهد. با این حال تا زمانی که حتی کمی رنگدانه در موهای شما وجود داشته باشد، درمان با لیزر می تواند موثر واقع شود.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟

ممکن است پوست شما بعد از درمان، کمی قرمز به نظر برسد اما این حالت معمولاً در عرض چند ساعت بهتر می شود. نتیجه ی لیزر، بلافاصله قابل مشاهده نیست و حدوداً تا 2 هفته، موهای بیشتری ریزش خواهند داشت. زمانی که مو دوباره رشد می کند، ظریف تر و شکننده تر از قبل خواهد بود. تا پایان دوره ی درمان، می توانید انتظار کاهش دائمی ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد خود را داشته باشید.

لیزر موهای زائد بعد از چند جلسه جواب میده

لیزر موهای زائد بیکینی بعد از چند جلسه جواب میده؟

به طور معمول در جلسه ی هشتم تا ۸۰ درصد از رشد مو کم می شود البته بیشتر به ناحیه ی مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، ساق پا معمولاً به 6 جلسه نیاز دارد در حالی که برای صورت به 8 الی 10 جلسه احتیاج است. همه ی نواحی لیزر شده برای تکمیل درمان به جلسات یادآوری نیز نیاز دارند. البته تعداد جلسات درمانی علاوه بر شرایط بدنی و هورمونی شخص به نوع دستگاه مورد استفاده نیز بستگی دارد. 

نتیجه ی لیزر تا چه زمانی دوام خواهد داشت؟

نتایج رفع موهای زائد با لیزر در هر شخص متفاوت است اما برای اکثر افراد به صورت بلندمدت خواهد بود. در مواردی که مو دوباره رشد می کند، معمولاً نازک تر و نرم تر می شود و در نتیجه حفظ کردن آن نیز آسان تر است.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی، درد دارد؟

معمولا در طول لیزر موهای زائد، احساس ناخوشایند خفیفی داشته باشید که عموماً مانند کشیده شدن یک نوار کشی روی پوست توصیف می شود. حرارت لیزر مانند اپیلاسیون به کل پوست برخورد نمی کند و فقط خود مو را هدف قرار می دهد. با این حال لیزر بیکینی برای برخی افراد دردناک هست که در چنین شرایطی از کمپرس یخ و یا پمادهای بی حسی موضعی استفاده می شود.

در صورت اصلاح نکردن موهای زائد خود قبل از لیزر، چه اتفاقی می افتد؟

در بعضی موارد مراجعه کنندگان نباید موهای بدن خود را اصلاح کنند تا اپراتور ببیند در کدام قسمت ها رویش مو وجود دارد و سپس بعد از بررسی کردن، موهای خود را قبل از انجام لیزر با تیغ می تراشند. اما در بیشتر موارد، مراجعین باید ناحیه ی مورد نظر را به‌ طور کامل اصلاح کنند، زیرا لیزر به تمرکز کامل انرژی خود را مستقیماً از طریق فولیکول ‌های مو و برخورد کردن به پیاز مو نیاز دارد. در صورتی که روی سطح پوست، مو وجود داشته باشد لیزر کردن آن قسمت بدون تراشیدن موهای زائد مناسب نیست؛ چرا که تأثیر کمتری داشته، برای پوست خطرناک تر و برای مراجعه کننده بسیار دردناک تر خواهد بود.

یک جلسه لیزر موهای بدن چقدر طول می کشد؟

با توجه به قسمتی که قصد لیزر آن را دارید، مدت زمان جلسه متفاوت خواهد بود. برای مثال زیر بغل می تواند 10 دقیقه، نصف دست و ساق پا حداقل 20 دقیقه، کل بالاتنه ی پشت و شانه ها حداقل 45 دقیقه و کل بدن (فول بادی) تا 2 ساعت طول بکشد.

آیا می توان بین جلسات لیزر، موهای زائد بیکینی را با تیغ اصلاح کرد؟

بله می توان موهای زائد بیکینی را بین جلسات اصلاح کرد اما توصیه می شود که موهای صورت را به منظور بررسی پیشرفت درمان و استفاده از مناسب ترین تنظیمات دستگاه لیزر برای آن، اصلاح نکنید؛ چرا که موها می توانند به سرعت نازک و نرم شوند. در صورت مشاهده ی هر گونه رشد مو روی بدن، اصلاح کردن آن مشکلی ندارد.

لیزر موهای سفید

آیا می توان بین جلسات لیزر، پوست خود را برنزه کرد؟

زمانی که لیزر موهای زائد انجام می دهید از سولاریوم استفاده نکنید، زیرا سولاریوم می تواند احتمال بروز عوارض جانبی را به طور چشمگیری افزایش دهد. در صورتی که شما به راحتی برنزه می شوید، می بایست بیشتر احتیاط کنید چون این موضوع می تواند بر تعداد جلسات شما و در نهایت نتایج حاصل از آن، تأثیر بگذارد.

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد، فولیکول های مو را در قسمت مورد نظر از بین می برد. پوست نسبت به این اتفاق واکنش نشان می دهد و معمولاً افراد در ناحیه ی تحت درمان، احساس سوزش و قرمزی خواهند داشت. بعد از انجام لیزر پوست ممکن است حساس شود، احساس سوزن سوزن شدن داشته باشد یا متورم به نظر برسد. با این وجود تمام این عوارض جانبی، موقتی هستند.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یلدا چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    این درسته که با استفاده از تیغ موها زیاد میشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام ممنونم، بايد بگم برعكس باور عموم استفاده از تيغ و شيو كردن هيچ تاثيري روي افزايش قطر مو يا زياد شدن موها نداره، تنها اتفاقي كه ميوفته اينه كه وقتي با تيغ موها شيو ميشه به وسيله تيغ مو از يه مقطعي بريده ميشه وما از روبرو سطح مقطع مو رو ميتونيم ببينيم و به خاطر خطاي ديد كه ايجاد ميشود به نظر مياد كه قطر مو بيشتر شده در صورتيكه در واقع اين طور نيست
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر