دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

آیا لیفت صورت با نخ از لیفت با تزریق چربی بهتر است؟

فهرست موضوعات

تصور کنید یک روز صبح با نگاه کردن به آینه، ناگهان متوجه چین و چروک های ریز و حالت خسته ی چهره ی خود می شوید! اما بدانید شما تنها نیستید. کاهش حجم صورت، افتادگی و چین و چروک پوست، بخشی از روند افزایش سن بوده و برای همه افراد اتفاق می افتد. با این وجود ممکن است خیلی از افراد در ابتدا با این قضیه کنار نیایند و اعتماد به نفسشان کاهش پیدا کند. خبر خوب اینجاست که گزینه های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که غالباً مؤثر بوده و به بازگشت اعتماد به نفس شما کمک می کنند. در واقع شما با به کار گیری این روش ها، می توانید سال ها جوان تر شوید!

روش های جوانسازی و ضد پیری صورت بسیار رایج و کم خطر می باشند. همین امر این روش ها را به گزینه ای عالی برای مردان و زنانی تبدیل می کند که می خواهند جوانی و شادابی را به چهره ی خود برگردانند. دو مورد از موفق ترین روش های درمانی برای جوانسازی کلی پوست صورت، جراحی لیفت صورت و تزریق چربی می باشد. با این وجود، این دو روش بسیار متفاوت بوده و بهتر است قبل از انجام هر یک از آنها تحقیقات لازم را انجام دهید. در ادامه خواهیم گفت که لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی!

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن از نخ برای سفت کردن و لیفت کردن پوست استفاده می شود. اما گول نام ساده و پیش پا افتاده ی آن را نخورید. نخ های PDO نوعی عمل زیبایی پیشرفته هستند که می توانند ظاهر شما را به میزان شگفت آوری بهبود ببخشند.

این نخ ها چه کار می کنند؟ نخ ها زیر پوست قرار گرفته و به مرور زمان سفت می شوند. سفت شدن تدریجی نخ، منجر به سفت شدن فوری اطراف صورت خواهد شد. همانطور که این روند ادامه می یابد، کلاژن جدید در اطراف این مناطق تحت تأثیر تشکیل شده و باعث ایجاد نتایج ماندگار و بدون نیاز به تزریق خواهد شد.

روش لیفت با نخ چگونه انجام می شود؟

بیشتر عمل های لیفت با نخ تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد. به این معنی که در طول عمل شما بیدار بوده و می توانید با پزشک خود صحبت کتید. این روش در مطب پزشک  انجام می شود. نخ ها از طریق برش های ریزی اطراف چشم، دهان یا هر جای دیگری که می خواهید لیفت کنید وارد پوست می شوند. زمانی که پزشک نخ ها را در جای مناسب قرار داد، از ابزار خاصی برای کشیدن آنها استفاده می کند.

نخ ها بعد از گذشت دو ماه جذب بدن شده و کاملا محو می شوند. نخ استفاده شده در این روش نخ استریل ساخته شده از الیاف پلی دیوکسانون (PDS) می باشد. به منظور حمایت بیشتر، نخ ها در چندین لایه زیر پوست قرار می گیرند. این روش معمولاً یک ساعت طول می کشد و در نواحی صورت، گردن، سینه و بازو ها قابل اجرا می باشد.

مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

مهم ترین مزایای لیفت با نخ عبارتند از:

  • فرآیند سریع
  • دوره نقاهت کوتاه
  • نتایج قابل مشاهده فوری
  • بی حسی موضعی
  • هزینه کمتر نسبت به جراحی لیفت صورت
  • نتایج طولانی تر در مقایسه با روش های تزریقی
مزایا و معایب لیفت با نخ چیست؟

با این وجود، لیفت با نخ نیز مانند هر روش دیگری معایب خودش را دارد. معایب این روش عبارتند از:

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی که با نام «پیوند چربی» یا «انتقال چربی» نیز شناخته می شود، نوعی روش جراحی برای افزایش حجم نواحی مختلف بدن، بدون استفاده از فیلر های مصنوعی است. در عمل تزریق چربی، پزشک لیپوساکشن ملایمی برای برداشتن چربی از نواحی بدن که دارای چربی زیادی هستند (مثل قسمت بیرونی ران، قسمت داخلی ران، باسن، کمر، زیر شکم و …) انجام می دهد. ناحیه ای که پزشک از آن چربی را خارج می کند تحت عنوان «اهدا کننده چربی» شناخته می شود.

پس از اینکه چربی از نواحی نام برده استخراج شد، پزشک آن را به نواحی بدن -که بیمار به دنبال حجم دادن آن است- تزریق می کند. در اغلب اوقات، چربی بدن به صورت تزریق می گردد. با افزایش سن، حجم صورت کم شده و پوست حالتی شل و افتاده پیدا می کند. تزریق چربی راه حلی عالی برای کاهش آثار پیری بدون به کار گیری فیلر های مصنوعی می باشد.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می شود؟

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، تزریق چربی شامل استفاده از مقدار کمی چربی بدن خود بیمار (از نواحی مثل شکم، ران، باسن، کمر، زیر شکم و …)  و تزریق آن به برخی از اجزای صورت به منظور پر کردن و افزایش حجم نواحی مورد نظر می باشد.

با وجود اینکه نتایج عمل تزریق چربی بسیار خیره کننده است، اما برخی از افراد برای دستیابی به نتایجی کامل تر و طولانی تر، تزریق چربی توأم با جراحی لیفت صورت را ترجیح می دهند. این روش ترکیبی هیجان انگیز با نام لیفت صورت VIP نیز شناخته می شود.

تزریق چربی را می توان در کدام نواحی صورت انجام داد؟

رایج ترین نواحی تزریق چربی در لیفت VIP گونه و زیر چشم هستند؛ زیرا این نواحی بیشتر تحت تأثیر تغییرات افزایش سن قرار گرفته و نتایج پس از عمل تزریق به این دو ناحیه بسیار مشهود می باشد. با این وجود، بسته به علایق و نگرانی شخصی هر فرد می توان چربی را به نواحی زیر تزریق کرد:

  • گونه ها
  • زیر چشم
  • دور چشم
  • شقیقه
  • خط چانه / فک
  • لب
  • خط خنده
  • خطوط عمیق صورت

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

بر خلاف سایر فیلر های تزریقی که برای داشتن نتایجی پایدار باید دائماً شارژ شوند، تزریق چربی می تواند سال ها دوام داشته باشد. با این حال، بسیاری از بیماران باید در نظر داشته باشند که سلول های چربی تزریق شده به صورت نیز، ممکن است مانند هر سلول چربی دیگری بزرگ یا کوچک شود. به همین دلیل، حفظ وزن سالم و ثابت بعد از لیفت VIP صورت از اهمیت بالایی برخوردار است.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

جراحی لیفت صورت و تزریق چربی به صورت، برای رفع مشکلات متفاوتی طراحی شده و شامل روش های کاملاً متفاوتی می شوند. این روش ها نقاط مشترک اندکی دارند: لیفت صورت برای از بین بردن چین و چرک و شلی پوست انجام می شود؛ در حالی که تزریق چربی حجم از دست رفته را پر می کند. این روش ها به جای ارائه ی نتایج یکسان در واقع مکمل یکدیگر هستند. مناسب ترین روش برای شما با توجه به نوع و شدت پیری صورتتان تعیین می گردد.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر