دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

مزایا و عوارض انواع ژل لب: کدام یک بهتر است؟

فهرست موضوعات

در رابطه با انواع ژل لب چه می دانید؟ ژل های لب یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی غیرتهاجمی در سراسر جهان هستند. جای تعجب هم ندارد؛ چرا که در عرض چند دقیقه لب های نازک و خشک را تبدیل به لب های بزرگ تر، گوشتی و آبدارتر می کنند. بسیاری از افراد با همین تغییر کوچک، اعتماد به نفس زیادی به دست می آورند. انواع مختلفی از این فیلرها در بازار موجود هستند، از فیلرهای اسید هیالورونیک گرفته تا فیلرهای کلاژن.

فیلرهای کلاژن و هیالورونیک اسید، گزینه های درمانی بی خطر و بدون عوارض جانبی و فارغ از نیاز به زمان استراحت هستند. اولین قدم برای انجام این درمان زیبایی، این است که برای انتخاب بهترین فیلر، در مورد تمام گزینه های موجود در بازار اطلاعات کسب نمایید. در این مقاله مزایا و عوارض انواع ژل لب را مورد بحث قرار می دهیم.

فیلر لب چیست؟

فیلر یا پرکننده لب روشی تزریقی است که باعث افزایش حجم لب ها می شود. فیلر لب حاوی هیالورونیک اسید (HA) مصنوعی است؛ HA به طور طبیعی در بدن وجود دارد.

فیلرهای لب هیالورونیک اسید

فیلرهای HA بی شک محبوب ترین ژل های تزریق لب هستند. استفاده از این فیلرها کاملاً بی خطر بوده، نتایجی آنی ارائه می دهند و واکنش کلاژن طبیعی در پوست را تحریک می کنند. در مطلب زیر در مورد مشهورترین برندهای فیلر HA صحبت خواهیم کرد:

ژوویدرم (Juvederm)

ژوویدرم یکی از رایج و به روزترین برندهای فیلرهای HA است. این ژل ها حجم لب ها را بلافاصله بعد از تزریق، ترمیم و بهتر می کنند. همچنین برای قسمت های دیگر صورت مانند گونه ها و دور دهان نیز گزینه ای بسیار عالی هستند. فیلرهای ژوویدرم فرمولاسیون ژل نرمی دارند که نتیجه ای یکنواخت و صاف نیز تحویل می دهند. Juvéderm Ultra XC و Juvéderm Volbella XC انواع فیلرهای برند ژوویدرم هستند که به صورت اختصاصی برای لب ها طراحی شده اند. مراجعین می توانند نتایج این ژل را بلافاصله بعد از تزریق مشاهده کنند. فیلرهای برند ژوویدرم ظاهری زیبا به لب ها می دهند و نزدیک به یک سال دوام دارند.

فیلرهای لب هیالورونیک اسید

رستیلن (Restylane)

رستیلن نوع دیگری از فیلرهای بر پایه ی HA است که بیشتر برای حجیم کردن گونه ها، لب ها و کاهش خطوط باریک و چروک در قسمت های خاصی از صورت به کار می رود. رستیلن غلظت کاملاً محکم تر و ژل مانندی دارد. Restylane Silk به طور خاص برای تقویت لب طراحی شده است و برای افراد زیر 21 سال استفاده نمی شود. نتایج آن بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است و 6 تا 10 ماه باقی می ماند.

پرلین (Perlane)

پرلین، شکلی از فیلر HA و در واقع همان Restylane Lyft است. پرلین فرمولاسیون ژلی غلیظ تری داشته و ذرات بزرگ هیالورونیک اسید را دربردارد. این محصول خطوط و چین و چروک های برجسته ی روی صورت را درمان می کند. اکثر متخصصان به علت غلیظ بودن فرمولاسیون آن، دیگر این ژل را برای تقویت لب به کار نمی برند. به هر حال، نتایج پرلین به طور معمول شش ماه باقی می ماند.

فیلرهای لب کلاژن

فیلرهای لب کلاژن بسیار محبوب بودند. از این رو، فیلرهای حاوی کلاژن (به عنوان ماده اصلی آن ها) زیادی در بازار موجود بودند اما اخیراً فیلرهای اسید هیالورونیک جایگزین آن ها شده اند. فیلرهای لب کلاژن، نتایج فوری ارائه نمی دهند و بیشتر روی افزایش تولید کلاژن تمرکز دارند. بعضی از محبوب ترین انواع فیلرهای کلاژن، عبارتند از:

بلافیل (Bellafill)

بلافیل اساسا حاوی ترکیبی از کلاژن گاوی و دانه های پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. از این فیلر برای درمان جای زخم عمیق روی صورت استفاده می شد. بلافیل برای حجیم کردن لب تأیید نشده است اما متأسفانه هنوز هم برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج این فیلر برای اکثر افراد تا ۵ سال باقی می ماند.

اسکالپترا (Sculptra)

اسکالپترا یک درمان کلاژن تزریقی و حاوی پلی ال-لاکتیک اسید به عنوان ماده ی اصلی آن است. این نوع ژل بلافاصله به صورت حجم نمی دهد، بلکه به آرامی آن را پر می کنند. فیلرهای اسکالپترا اولین گزینه برای بزرگ کردن لب محسوب نمی شوند و عمدتاً برای درمان چروک صورت به کار می روند. اثرات آن 2 تا 3 سال باقی خواهد ماند.

فیلرهای لب

مزایای تزریق فیلر لب چیست؟

فیلر لب مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • ایمن بودن و احتمال ناچیز بروز عوارض جانبی.
  • افزایش اعتماد به نفس.
  • قابل برگشت بودن؛ در صورتی که از ظاهر خود راضی نباشید، پزشک متخصص می تواند با تزریق آنزیمی (هیالورونیداز) فیلر لب شما را حل کند.

بهترین فیلر لب کدام است؟

فیلرهای زیر، بهترین فیلر برای بزرگ کردن لب محسوب می شوند.

  • ژوویدرم اولترا XC
  • ژوویدرم ولبلا XC
  • رستیلن سیلک

این فیلرها به طور خاص برای حجیم کردن لب ها طراحی شده اند. هزینه ی کلی درمان به حجم HA به علاوه ی تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج بستگی دارد (در بیشتر موارد، یک جلسه کافی است. با این حال بعضی از افراد دوست ندارند بار اول زیاده روی کنند و درمان تدریجی را ترجیح می دهند). اثرات ژوویدرم در مقایسه با رستیلن، دوام بیشتری دارد. عوارض جانبی بالقوه ی هر دو شامل تورم، کبودی و بی حسی موقت است. اما جای نگرانی نیست، این اثرات طی یک یا دو روز فروکش می کنند.

خطرات تزریق فیلر لب چیست؟

تزریق فیلر لب خطرات احتمالی را به همراه دارد، از جمله:

  • خونریزی و درد در محل تزریق.
  • فعال شدن دوباره تبخال.
  • تغییر رنگ یا حساسیت.
  • عفونت.
  • مرگ بافت (اختلال عروقی) که می تواند در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف یک رگ خونی رخ دهد.
  • ممکن است لب های شما اندازه های متفاوتی داشته باشند (عدم تقارن).
  • فیلر لب ممکن است به سایر نواحی صورت، به طور معمول به سمت بینی حرکت کند.

افسانه و شایعات مرتبط با فیلرهای لب

اکثر تزریق کنندگان از یک بی حس کننده ی موضعی برای راحت تر کردن فرآیند استفاده می کنند و شخص هیچ درد شدیدی را تجربه نخواهد کرد.

  • فیلرهای لب منجر به پیری و افتادگی لب خواهند شد.

این موضوع اصلا درست نیست؛ چرا که فیلرهای اسید هیالورونیک تولید کلاژن طبیعی را تحریک می ‌کنند و لب‌ ها را حجیم و جوان نشان می ‌دهند. اتفاقاً، فیلرهای لب باعث می شوند لب های شخص برای مدتی طولانی جوان تر به نظر برسند.

تزریق ژل لب
  • در نهایت شکل لب، شبیه لب اردک می شود.

به هیچ وجه اینطور نیست. در واقع، شکلی که فیلر لب ایجاد می کند کاملاً بستگی به سلیقه ی خود شخص دارد و او تعیین می کند که لب های حجیم طبیعی یا لب های اغراق آمیز داشته باشد.

  • هر کسی می تواند کار تزریق فیلرهای لب را انجام دهد.

این یکی از محبوب ترین و در عین حال ترسناک ترین داستان های موجود در اینترنت است. برای تزریق فیلر می بایست یک متخصص زیبایی باتجربه را انتخاب کرد که فقط از فیلرهای تأیید شده استفاده کند.

نکات مهم

تزریق فیلرهای بافت نرم راه فوق العاده ای برای تقویت ظاهر لب ها است و نتایج آن 12 ماه یا بیشتر باقی خواهد ماند. فیلرهای اسید هیالورونیک، بی خطرترین انواع فیلرهای موجود در بازار هستند که نتایج برجسته ای ارائه می دهند. ژوویدرم و رستیلن دو برند مطرحی هستند که نتایج تقریباً یکسانی دارند و متخصصان نیز آن ها را ترجیح می دهند.

همچنین، پرکننده های کلاژن گزینه ای است که چندان بی خطر نیست. با این حال، هنوز هم بسیاری از افراد از آن به عنوان درمان تقویت کننده لب استفاده می کنند.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر