دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

بعد از تزریق ژل لب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

فهرست موضوعات

تزریق ژل لب راهی برای حجم‌دهی به لب و زیباتر کردن آن است. شاید لب‌های شما پر و برجسته نباشند و در جست‌وجوی راهی برای پرتر و زیباتر نشان دادن آن باشید. شاید هم دوست دارید فرم لب‌های شما زیباتر و مطابق با سلیقه‌تان باشد؛ پس در این صورت با ما در نگاهی به چیستی ژل یا فیلر لب و برتری‌ها و عوارض تزریق آن همراه باشید.

ژل لب چیست؟

ژل یا فیلر لب ماده‌ای مانند اسید هیالورونیک یا مواد مشابه آن است که برای پرتر نشان دادن لب‌های شما به آن‌ها تزریق می‌شود. متخصصان زیبایی با تزریق ژل یا فیلر لب به بخش‌های گوناگون لب‌های شما، آن‌ها را پرتر و برجسته‌تر نشان می‌دهند. تزریق ژل به مرز لب‌هایتان نیز باعث لیفت آن‌ها می‌شود.

البته گاهی نیز لب‌های شما فرم دل‌خواهتان را ندارند. در این صورت نیز متخصصان با تزریق ژل به بخش‌های از پیش ‌تعیین ‌شده لب‌ها، فرم دل‌خواهتان را برایتان رقم می‌زنند.

ژل لب چیست؟

مزایای استفاده از ژل لب

پیش از تصمیم به تزریق ژل یا فیلر لب، بهتر است با برتری‌های این روش زیباسازی لب‌ها آشنا شوید:

  • تزریق ژل به لب مرحله‌به‌مرحله انجام می‌شود. در چنین شرایطی، کنترل مقدار حجم‌دهی به لب‌های شما در دست متخصص زیبایی است که در هر مرحله با گرفتن رضایت شما انجام می‌شود.
  • تزریق ژل یا فیلر لب اثربخشی سریعی دارد و شما تأثیر فوری آن را روی لب‌های خود می‌بیند.
  • تزریق ژل لب هیچ جای کبودی روی صورت شما باقی نمی‌گذارد. تنها اثر باقیمانده تزریق ژل جای سرنگ است که به‌زودی بهبود می‌یابد.
  • تزریق ژل به لب‌های شما نیازی به دوره بهبودی ندارد و شما پس از این کار به زندگی عادی خود بازمی‌گردید.
  • احتمال نشان دادن واکنش آلرژیک به هیالورونیک اسید در افراد، بسیار پایین است. در واقع، تزریق ژل یا فیلر لب، روشی بی‌خطر برای زیباسازی لب‌های شماست.
  • با زدن پماد لیدوکایین پیش از تزریق، شما هیچ دردی از انجام آن احساس نمی‌کنید.
  • عوارض تزریق ژل یا فیلر لب بسیار پایین است. تزریق ژل به لب‌ها روشی ایمن در زیبایی به شمار می‌رود.
  • هزینه تزریق ژل به لب‌های شما بالا نیست و بیشتر افراد امکان تأمین این هزینه را دارند.
  • تأثیر ژل و فیلر لب کوتاه‌مدت است؛ پس در صورت نارضایتی شما از انجام این روش زیبایی، زمان زیادی نمی‌کشد که لب‌های شما به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

مراحل تزریق ژل لب

تزریق ژل مراحل زیادی ندارد و در چند دقیقه انجام می‌شود. با این روند زیبایی آشنا شوید:

  • پیش از تزریق ژل، پزشک مطمئن می‌شود برخی داروها یا مکمل‌های رقیق‌کننده خون مصرف نکرده باشید.
  • بررسی لب‌های شما، گفت‌وگوی پزشک با شما درباره مدل لبی که در نظر دارید و آگاهی از مقدار برجسته‌سازی دل‌خواه شما گام بعدی است.
  • اکنون نوبت تمیز کردن لب‌های شما با ماده آنتی‌باکتریال می‌رسد.
  • زدن پماد بی‌حسی لیدوکایین مرحله بعدی است.
  • پس از اثرگذاری پماد بی‌حسی، تزریق مرحله ‌به‌ مرحله ژل به لب‌های شما آغاز می‌شود. ماساژ دادن محل تزریق، باعث جذب بهتر فیلر در بافت لب‌های شما می‌شود.
  • پس از رضایت شما و پزشکتان از مقدار تزریق و فرم لب‌ها، روند کار به پایان می‌رسد. اکنون می‌توانید به محل کار یا زندگی خود بازگردید.
مراحل تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل به لب‌ها پیامدهای خطرناکی ندارد؛ اما با آگاهی از عوارض تزریق ژل یا فیلر لب بهتر می‌توانید برای انجام این روش زیبایی تصمیم‌گیری کنید:

  • تزریق ژل یا فیلر لب تأثیرگذاری کوتاه‌مدتی دارد و در صورت نیاز باید دو یا سه بار در سال آن را تکرار کنید.
  • ممکن است لب‌های شما پس از تزریق به‌صورت کامل قرینه نشوند که می‌تواند باعث نارضایتی شما شود.
  • امکان برجسته شدن بیش از حد لب‌های شما نیز وجود دارد.
  • درصد بسیار پایینی را هم به نشان دادن واکنش آلرژیک از طرف پوست شما باید اختصاص دهیم. البته اگر شما پیش‌تر اسید هیالورونیک را تزریق کرده باشید، نیازی نیست نگران واکنش آلرژیک خود به این ماده باشید.

ملاحظات و ممنوعیت‌های تزریق ژل به لب‌ها

  • تزریق ژل برای افراد دارای بیماری‌های خاص مانند دیابت توصیه نمی‌شود.
  • این روش برای افراد سیگاری و کسانی که مشکل لخته شدن خون دارند، مناسب نیست.
  • زنان باردار و شیرده نباید این روش زیباسازی لب‌ها را به کار گیرند.

معمولا پزشک، مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را به شما گوشزد می کند تا از درستی ادامه ی فرآیند، مطمئن شود. باید به یاد داشته باشید، علائم بعد از تزریق فیلر (پرکننده) در هر فردی متفاوت است و نکاتی که در این مطلب نوشته‌ایم، هیچ‌گاه نمی تواند جای توصیه های پزشک برای شخص شما را بگیرد.

بیشتر بدانید…

ریزش مو هورمونی

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

چند روز بعد از تزریق ژل لب میشه رژ زد

ماساژ لب بعد تزریق ژل

یکی از روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب ماساژ ناحیه ی تزریق می باشد. معمولا پزشک یا دستیار او توصیه های لازم برای نحوه ماساژ دادن لب ها را برایتان بازگو می کنند. این ماساژها باید با روش و زمان مشخصی انجام شوند تا بتوانند نتیجه نهایی موردنظر را به شما بدهند.

گاهی پزشک توصیه می کند اصلا لب هایتان را ماساژ ندهید. خیلی مهم است که به توصیه ها و دستورالعمل های دکتر عمل کنید. اگر در مورد هریک از این موارد شک داشتید، با مطب دکتر تماس بگیرید و مطمئن شوید.

شستن صورت بعد از تزریق ژل

بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت ۳ الی۴ ساعت از شستشوی ناحیه لب اجتناب کرده و بعد از این مدت با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید. فراموش نکیند که از ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید از میکاپ خودداری کنید.

چند روز بعد از تزریق ژل لب میشه رژ زد؟

پاسخ مناسب برای این سوال نزد پزشک شماست، اما بطور کلی پیشنهاد میشود تا دو هفته بعد از تزریق ژل لب از استفاده رژ، روی لب خود خودداری کنید تا لب شما به حالت نرمال خود بازگردد.

بیشتر بدانید…

پروفایلو صورت

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد؟

بعد از تزریق فیلر، لب ها معمولا بیش از حدی که انتظار داشتید بزرگ می شوند. این امر طبیعی است و به خاطر التهاب موقتی لب اتفاق می افتد. این تورم معمولا بین چند ساعت تا یک روز طول می کشد. البته بسته به عوامل مختلف، در بعضی از افراد کمی بیشتر طول می کشد اما به هر حال برطرف می شود.

از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل

توصیه های پزشک را بادقت دنبال کنید، پزشک ممکن است برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب به شما پیشنهاد دهد که:

از موارد زیر پرهیز کنید:

گذاشتن یخ بعد از تزریق ژل لب

یکی دیگر از روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب، اعمال کمپرس یخ روی ناحیه ی تزریق می باشد. بعد از تزریق فیلر روی پوست، آن ناحیه کمی ورم می کند. در این مواقع پرستار معمولا کمی یخ به شما می دهد تا میزان التهاب پوستتان کمتر شود.

باید هر پنج تا ده دقیقه و تا شش ساعت بعد از تزریق به این کار ادامه دهید و روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. به یاد داشته باشید ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست. میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود. معمولا برای اینکه لب هایتان به اندازه و شکل دلخواهتان برسند، باید چند جلسه درمانی را طی کرده و چند مرحله تزریق انجام دهید.

تزریق ژل لب

از بین بردن کبودی بعد از تزریق ژل لب

بعضی از افراد بعد از تزریق فیلر دچار کبودی نمی شوند اما اگر شما جزو آن معدود افراد خوش‌شانس نبودید، هیچ نگران نباشید. کبودی لب یکی از اتفاقات رایج و طبیعی بعد از تزریق فیلر است که با قرص های آرنیکا و کرم هیرودوئید برطرف می شود (می توانید این داروها را از داروخانه تهیه کنید).

موقع خواب سرتان را روی ارتفاع بیشتری بگذارید مثلا از دو بالشت استفاده کنید و سعی کنید روی ناحیه تزریق شده فشار وارد نکنید تا کبودی بیشتر نشود. اگر خیلی حساس هستید و می خواهید کبودی روی لبتان به چشم نیاید می توانید مقدار کمی مواد آرایشی روی آن بمالید اما دقت داشته باشید که از براش های تمیز استفاده کنید.

ورزش بعد از تزریق ژل لب

درست مانند سایر درمان های زیبایی پیشرفته، توصیه می کنیم بعد از تزریق فیلر هم تا ۲۴ ساعت بعد ورزش نکنید. هدف این است که در معرض گرما قرار نگیرید و از عرق کردن جلوگیری کنید. به همین خاطر، گرفتن حمام آب گرم و رفتن به سونا هم توصیه نمی شود.

برای اینکه خوب نتیجه بگیرید باید ناحیه تزریق شده را خنک و آرام نگه دارید. بنابراین اگر بخواهید آرام راه بروید اشکالی ندارد ولی از دویدن خودداری کنید تا جریان خونتان افزایش نیابد.

علائم خطرناک در تزریق ژل لب

فیلرهای پوست بی‌خطر و موثر هستند اما تمام فرایندهای تزریق همیشه خطراتی هم به همراه دارند. معمولا پزشک یا پرستار قبل از شروع درمان به‌طور کامل درمورد این خطرات برایتان توضیح می دهند.

با این حال، لازم است بعد از اتمام فرایند درمورد علائم هشداردهنده اطلاع داشته باشید. اگر شاهد پخش شدن کبودی در ناحیه های اطراف لب بودید، احساس درد غیرطبیعی و متدوام داشتید، گرمای شدیدی اطراف لب ها احساس کردید و به‌طور کلی احساس ناخوشایندی داشتید، فورا با مطب پزشک تماس بگیرید و از آن ها مشاوره و کمک بگیرید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل

در زمان خوابیدن باید از وارد کردن فشار به محل تزریق خود داری نمایید. به طور کلی اگر در هر شرایطی به نقطه تزریق فیلر ها فشار وارد شود، احتمال جابجایی آن ها وجود دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در خوابیدن پس از تزریق ژل باید به آن توجه کنید، جلوگیری از وارد شدن فشار به محل تزریق است.

اگر چنین فشاری وارد شود و ژل در صورت شما حرکت کند، با نتیجه دلخواه شما فاصله بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. یکی از مهم ترین نکاتی که می توانید در دوران نقاهت برای خوابیدن استفاده کنید این است که بهتر است سر شما در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار داشته باشد.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل

پرواز کردن بعد از تزریق ژل لب

یکی دیگر از پرتکرار ترین سوالات بیماران بعد از تزریق ژل لب این است که: آیا پرواز بلافاصله پس از تزریق ژل مشکلی ندارد؟ پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که قبل از پرواز حداقل یک هفته صبر کنید. زیرا فشار هوا در هواپیما تورم و کبودی را بدتر می کند.

شانس بیشتر سردرد که به عنوان “بیماری ارتفاع” شناخته می شود، به دلیل عدم توانایی بدن در جذب کامل اکسیژن در یک کابین تحت فشار هوا است که منجر به افزایش استرس و خستگی در بدن و سر می شود.

افزایش میزان نفخ شکم (افزایش گاز): 

افزایش هوا در روده ناشی از افت فشار در محیط کابین

خشک شدن: 

کابین ها در طول سفر هوایی رطوبت کمی دارند و بدن را به شدت خشک می کنند. این امر منجر به تشنگی شدید و همچنین خشک شدن بخشی از سینوس ها و گلو می شود که به محافظت از ما در برابر بیماری و غشای مخاطی کمک می کند. همچنین پوست برای کمک به جبران خشکی، جوش می زند.

لب ها تا ۴۸-۷۲ ساعت اول پس از عمل پر کردن لب بسیار آسیب پذیر هستند. در حالی که سفر هوایی هیچ عارضه جانبی جدیدی برای لب های شما ایجاد نمی کند، اما احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد یا عوارض جانبی را که قبلا ایجاد کرده اند، بدتر می کند.

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

سوالی که اکثر افراد که راغب به تزریق ژل لب هستند می پرسند این است که: آیا می توانم بعد از تزریق لب غذا بخورم؟

بله ، اما به نکات زیر توجه داشته باشید:

روز اول، غذاهایی بخورید که خوردن و جویدن آنها آسان است، این بدان معناست که کمتر مجبور هستید لب های خود را پاک کنید.
چند روز از مصرف مکمل های ویتامین E خودداری کنید زیرا این امر می تواند خطر کبودی را افزایش دهد.

چه زمانی اثرات تزریق ژل را مشاهده خواهید کرد؟

نتایج فوری را با پرکننده های لب مشاهده خواهید کرد، اما با کاهش تورم، نتایج کاملاً مشخص به نظر نمی رسند. به طور معمول حدود ۴ هفته طول می کشد تا مواد پرکننده در آن مستقر شود و به ظاهر نهایی و دلخواه برسد. نتایج دلخواه به طور معمول حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مرتضی جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ؛ اگر روز قبل تزریق لب انجام بشه و کمپرس یخ گذاشته نشه و فردای تزریق لب متورم باشه و از کمپرس استفاده بشه برای یخ گذاری دیر نشده ؟! کمک میکنه تورم بخوابه
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان جمعه ۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      سلام معمولا بهتره بعد از تزریق ژل اصلا از کمپرس گرم یا سرد استفاده نشه جون خود ژل نسبت به گرما و سرمای شدید ممکنه اسیب ببینه فقط تحمل کنید تا تورم کم شه
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    جای بخیه رو میشه از بین برد؟بخیه های قدیمی رو چطور؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      از اونجایی که اسکار های عمل متفاوت هستند درمانهای متفاوتی هم دارن که پزشک بعد از معاینه تشخیص میدن از چه روش‌هایی باید استفاده کنند . ولی این نکته رو باید همیشه مد نظر داشته باشید که از اونجاییکه پوست ناحیه اسکار عمل جراحی ، بافت طبیعی نداره و عملا هنگام عمل بافت طبیعیه پوست کاملا تخریب شده به هیچ عنوان نمیشه صد در صد اسکار عمل رو از بین برد و ما فقط میتونیم با روشهای مختلف باعث بهبود ۳۰ تا ۷۰ درصدی اون ناحیه بشیم🌹
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر