راهنمای مزوتراپی صورت و مدت اثر آن

مزوتراپی صورت چیست؟ مزوتراپی پوست صورت یک روش درمانی-زیبایی پوست است که برای پیشگیری و درمان پیری پوست به کار گرفته می شود. در مزوتراپی صورت، پزشک برای درمان پوست از دوزهای پایین موادی مانند هیالورونیک اسید با غلظت بالا، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و عناصر کلیدی استفاده می کند.

مزوتراپی صورت با آبرسانی عمیق و تحریک تولید کلاژن پوست، به بهبود شلی پوست صورت و گردن کمک می کند. این درمان معمولاً در چند جلسه انجام شده و پس از این جلسات نتایج زیر حاصل می گردد:

• رطوبت بیشتر، پوستی درخشان تر، صاف تر و شاداب تر.
  • کاهش شلی و افتادگی پوست و تحریک فعالیت فیبروپلاست، بهبود بازسازی سلولی و هیدراته شدن پوست.

چه کسانی می توانند مزوتراپی صورت را انجام دهند؟

با وجود اینکه هیچ گونه محدودیت سنی برای انجام مزوتراپی وجود ندارد، اما معمولاً بیماران بالای 30 سالی که دچار افتادگی پوست، سیاهی دور چشم، از بین رفتن چربی صورت و چروک پوست هستند، کاندیدای مناسبی برای این درمان می باشند.

مزوتراپی صورت

چه کسانی نمی توانند مزوتراپی پوست صورت را انجام دهند؟

• افرادی که در چهار ماه گذشته تحت عمل جراحی در ناحیه تحت درمان قرار گرفته اند.
  • افرادی که بیماری زمینه ای یا سابقه بیماری خاصی دارند. به همین دلیل معمولاً قبل از انجام مزوتراپی صورت، پزشک سابقه ی پزشکی شما را بررسی می کند.
  • افرادی که طی چهار هفته ی گذشته جراحی پلاستیک انجام داده اند.
  • افراد مبتلا به بیماری های پوستی حاد یا مزمن.
  • وجود عفونت یا التهاب در ناحیه تحت درمان.
  • حساسیت به ترکیبات مورد استفاده در این روش درمانی.

تکنیک مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست بدون جراحی است که از طریق تزریق مواد بیولوژیکی فعال مثل انواع ویتامین ها، هیالورونیک اسید و داروهای میوپاتی با سوزن های بسیار ریز (در سایز میکرو) به جوانی و شادابی پوست کمک می کند. دستورالعمل استفاده از این روش درمانی در کمپانی های مختلف، متفاوت است.

در مطب ما مراجعه بیمار، براساس شرایط او می باشد و برای همه بیماران به یک شکل عمل نمی شود. گاهی نیاز است مراجعه کننده هر ماه 1 جلسه، به مطب مراجعه کند و یا اینکه هر 3 ماهی 1 بار این مراجعه را داشته باشد. تشخیص این موضوع با پزشک است.

بیشتر بدانید…

تزریق ژل لب

نتایج مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی با علائم اصلی پیری پوست مقابله می کند. سایر مزایای این روش شامل موارد زیر می شود:

• بهبود ظاهر و کیفیت پوست
  • کاهش چین و چروک
  • احساس لیفت یا کشیدگی پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • جوانسازی صورت
  • آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست
  • تغذیه سلولی
نتایج مزوتراپی صورت

چه موادی در مزوتراپی پوست صورت استفاده می شوند؟

• ویتامین ها
  • آنتی اکسیدان ها
  • سیلیکون
  • مواد مغذی
  • مواد معدنی
  • هیالورونیک اسید

درمان به وسیله مزوتراپی چگونه است؟

قبل از درمان

این روش نیازی به هیچ گونه آمادگی پیش از عمل ندارد. تنها کاری که باید قبل از روش درمانی خود انجام دهید، انتخاب یک تیم پزشکی خبره است. پزشک پس از مشاوره، تشخیص را انجام داده و صورت شما را برای درمان پاکسازی می کند.

این روش تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. تزریق را می توان به صورت دستی یا با دستگاه های مختلف انجام داد.. این درمان باعث آبرسانی شدید پوست شده و پوستی جوان تر و شاداب تر را برای شما به ارمغان می آورد. مزوتراپی صورت همچنین با سایر روش های درمانی مثل هیالورونیک اسید، بوتاکس، لایه برداری، میکرونیدلینگ یا (IPL) تداخلی ندارد.

بعد از درمان

التهاب یا قرمزی خفیف صورت در 24 ساعت اول پس از درمان امری شایع است. التهاب و جای سوزن ها در بعضی افراد بعد از یک ربع از بین می رود و در بعضی دیگر ممکن است 48 ساعت هم ماندگاری داشته باشد. به همین دلیل روزی را انتخاب بکنید که برای یکی دو روز بعدش برنامه مهمی نداشته باشید.

مزوتراپی پوست صورت یک روش سرپایی است و بیمار بلافاصله پس از درمان، می تواند فعالیت های خود را از سر بگیرد. با وجود اینکه مزوتراپی را می توان در هر روزی از سال انجام داد، اما توصیه می شود تا حداقل 48 ساعت پس از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش و دمای زیر صفر بپرهیزید. پیشنهاد می شود که سالانه دو تا سه جلسه به فاصله زمانی یک ماه مزوتراپی صورت را انجام دهید. بیمار هر زمان که بخواهد می تواند درمان را تکرار کند.

درمان به وسیله مزوتراپی

آیا مزوتراپی پوست صورت دردناک است؟

خیر، دردناک نیست. زیرا قبل از مزوتراپی صورت پزشک از بی حسی موضعی (مانند کرم های بی حسی) برای از بین بردن درد تزریق در حین درمان استفاده می کند.

مزوتراپی پوست صورت چقدر طول می کشد؟

درمان معمولاً حدود 45 دقیقه زمان می برد.

مزوتراپی پوست صورت کجا انجام می شود؟

این روش سرپایی است و معمولاً در مطب پزشک انجام می شود.

چه زمانی برای انجام مزوتراپی پوست صورت بهتر است؟

مزوتراپی پوست صورت را در هر زمانی از سال می توانید انجام دهید.

چگونه بدانم چه موادی برای پوست من در مزوتراپی پوست صورت بهتر است؟

پزشک پس از معاینه و بررسی سابقه ی پزشکی شما، بهترین محصول را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

آیا می توانم بعد از مزوتراپی پوست صورت آرایش کنم؟

بهتر است تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

آیا بعد از مزوتراپی پوست صورت باید مراقبت خاصی انجام دهم؟

بله، پس از مزوتراپی پوست صورت استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای 50 و کلاه توصیه می شود.

آیا مزوتراپی پوست صورت مادام العمر است؟

خیر، محصولات مورد استفاده در مزوتراپی پوست صورت به مرور زمان جذب شده و شما با گذشت زمان نیاز به تکرار مجدد این روش درمانی خواهید داشت.

عوارض مزوتراپی پوست صورت چیست؟

• التهاب و جای سوزن
  • درد خفیف و گذرا