دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ کدام روش بهتر است؟

فهرست موضوعات

امروزه، عوامل مختلفی مانند سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی، بیماری ها و همچنین مسائل ژنتیکی باعث شده است که بسیاری از ما با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم کنیم. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، درمان های متعددی برای رفع این مشکل در دسترس می باشد.

رایج ترین درمان هایی که در کنار داروها و درمان های رشد مو در نظر گرفته می شوند، مزوتراپی و PRP می باشند. پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ در این مقاله یاد می گیریم که عملکرد این درمان ها چگونه است و بهترین درمان برای شخص شما چیست؟!

بهترین درمان ریزش مو

PRP چیست؟

PRP که به عنوان پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می شود، یک روش درمانی کاملاً ایمن و غیر تهاجمی است که برای ریزش یا نازک شدن موها مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش سه مرحله ای (استخراج، سانتریفیوژ و مصرف)، فاکتورهای رشد فعالی که از خون بیمار گرفته شده، باعث تحریک رشد موهای جدید می شود.

PRP چگونه به رشد مو کمک می کند؟

PRP حاوی فاکتور های رشد است و هنگامی که به پوست سر شما تزریق می شود، فاکتورهای رشد در اطراف فولیکول های مو افزایش یافته و باعث تسریع روند رشد موها می گردد. بنابراین، اگر فولیکول مو فعال باشد، سلول های بنیادی اطراف ریشه مو نیز فعال شده و فرآیند رشد مو شکل می گیرد. برای اثربخشی بیشتر، این روش همراه با سایر درمان ها و داروهای ریزش مو تجویز می گردد.

معمولاً به چند جلسه درمان با فاصله حدود شش هفته نیاز خواهید داشت. 4 الی 6 هفته پس از شروع اولین جلسه درمان، نتایج قابل مشاهده بوده و پس از 4 تا 6 ماه شما رشد مجدد موها را تجربه خواهید کرد. البته، نتایج این روش در افراد مختلف، متفاوت می باشد.

PRP برای بیمارانی که از طاسی با الگوی مردانه یا زنانه و آلوپسی آره آتا رنج می برند، و یا برای تقویت رشد مو پس از کاشت بسیار مفید می باشد. علاوه بر این، احتمال واکنش آلرژیک به این روش بسیار پایین یا ناچیز است؛ زیرا برای تهیه آن از خون خود بیمار استفاده می شود. کلید اثربخشی درمان PRP تشخیص زودهنگام ریزش مو می باشد. PRP قادر به بازیابی نواحی کامل کچلی نبوده و اغلب برای نازک شدن یا ریزش مو به کار می رود.

PRP چگونه به رشد مو کمک می کند

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش غیرجراحی برای جلوگیری از ریزش و تحریک رشد مو است. در این روش، ترکیبی غنی از مواد مغذی به لایه های عمیق پوست اطراف فولیکول مو (لایه بین بافت پوست و لایه چربی) تزریق می شود.

عملکرد مزوتراپی برای ریزش مو چگونه است؟

در طی این روش، ترکیبی از تقویت کننده ها و مواد مغذی شامل بیوتین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و … به مزودرم تزریق می شود تا با تغذیه کامل پوست آن ناحیه، رشد مو را تحریک کرده و جلوی ریزش مو را بگیرد.

همچنین، این روش با بهبود جریان خون در سراسر پوست سر، به بازگرداندن تعادل هورمونی مزودرم کمک می کند. برای دریافت بهترین نتایج به 6 الی 10 جلسه مزوتراپی با فاصله یک هفته نیاز خواهید داشت. این روش برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک یا سایر انواع ریزش مو بسیار مفید بوده و معمولاً توسط متخصصین توصیه می شود. روش مزوتراپی یک درمان ایمن، مؤثر و بدون درد است.

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

پی آر پی و مزوتراپی را نمی توان به عنوان تنها درمان برای ریزش مو در نظر گرفت و معمولاً در صورت استفاده با روش های دیگر درمان مؤثر خواهند بود. هر دو درمان توسط FDA تأیید شده اند. PRP و مزوتراپی غیر تهاجمی و تقریباً بدون درد هستند و هر یک مزایای خاص خود را دارند. با توجه به وضعیت موهای شما، تنها یک متخصص پوست واجد شرایط می تواند بهترین روش درمانی را برای شما تجویز کند.

پی آر پی مو یا مزوتراپی کدام بهتر است

پس در جواب سوال پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ باید گفت کهPRP  در مقایسه با مزوتراپی مؤثرتر است. تعداد جلسات PRP کمتر بوده و بازه ی وسیع تری از مشکلات ریزش مو مثل طاسی با الگوی مردانه و زنانه، آلوپسی آره آتا، ریزش موی متابولیک و … را در بر می گیرد.

در حالی که مزوتراپی برای درمان ریزش موی ناشی از شرایطی مانند تغذیه، تغییرات آب و هوایی، استرس و … به کار می رود. بنابراین اگر مشکل ریزش مو دارید، اجازه دهید یک متخصص مشکل شما را ارزیابی کرده و با توجه به شرایط شما بهترین درمان را در نظر بگیرد.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر