دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

آر اف بهتر است یا بوتاکس! کدام یک را باید انتخاب کرد؟

فهرست موضوعات

با بالارفتن سن، پوست سطوح کلاژن خود را از دست می دهد که منجر به ظهور چین و چروک، خطوط ریز و سایر مشکلات پوستی می شود. خبر خوب این است که چندین روش برای از بین بردن علائم پیری پوست با کمک درمان های کم تهاجمی وجود دارد که از میان آنها می توان به بوتاکس و میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال اشاره کرد.

با این که این درمان ها هر دو برای افرادی که می خواهند پوست بهتری داشته باشند مفید هستند، اما یکی از این دو ممکن است از دیگری بهتر باشد. بنابراین کدام یک از این دو روش می تواند انتخاب بهتری باشد؟ با اینکه هر دو درمان غیرتهاجمی در از بین بردن علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک ها مفید هستند، تفاوت های مهمی بین آنها وجود دارد که در شرایط خاص یکی از آنها را از دیگری بهتر می کند. بوتاکس به سرعت چین و چروک های پوست را کاهش می دهد، در حالیکه آر اف، نتایج جوان سازی طولانی تری را ارائه می دهد.

آر اف یا بوتاکس

مقایسه آر اف با بوتاکس

برای اکثر بیماران، محصولات ضد پیری مراقبت از پوست برای از بین بردن خطوط ریز، چروک ها و لک های پیری کافی نیستند. بهتر است درمان های مؤثرتر و عمیق تری مانند آر اف و بوتاکس را انتخاب کنید که بدون نیاز به جراحی پلاستیک، پوست شما را صاف می کنند. بوتاکس در فهرست برترین درمان های زیبایی کم تهاجمی، رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است.

اما با اینکه این نوروتوکسین تزریقی، در میان بیماران بسیار محبوب است، بسیاری از آنها به دنبال درمان های دیگری هستند که تقریباً همان نتایج ضد پیری را داشته باشد. میکرونیدلینگ آر اف، یک درمان جوانسازی پوست غیرجراحی است که به بیماران وعده ی پوستی جوانتر و شفاف تر را می دهد. برای انتخاب بهترین مورد از بین این دو درمان، در این مقاله می خواهیم نحوه عملکرد آنها و موارد دیگر را توضیح دهید.

آر اف و بوتاکس چگونه عمل می کنند؟

میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال، نسخه ی پیشرفته ی میکرونیدلینگ سنتی می باشد که شامل ایجاد برش های ریز روی پوست با استفاده از یک رولر پوستی یا درما پن می شود. دستگاه آر اف، امواج انرژی رادیوفرکانسی را به لایه های عمیق تر پوست می فرستد تا تولید کلاژن را بیشتر کند. بیماران معمولاً به چندین جلسه آر اف نیاز دارند تا به نتایج دلخواه خود برسند.

از سوی دیگر، بوتاکس، یک درمان زیبایی تزریقی است که حاوی دوزهای کوچکی از سم بوتولینوم نوع A می باشد. این ماده، نوروتوکسینی است که عضلات را در ناحیه تزریق شل می کند. زمانی که این ماده به نواحی مورد نظر تزریق می شود، سیگنال های شیمیایی عصب ها را که موجب تحریک انقباض عضلات می شوند، مسدود می کند. در نتیجه، باعث صافتر شدن خطوط صورت و جوانتر به نظر رسیدن پوست می شود.

آر اف و بوتاکس چه چیزی را درمان می کنند؟

درمان های آر اف، بسیار انعطاف پذیر هستند و برای از بین بردن مشکلات پوستی صورت و بدن مانند شلی پوست، جای جوش، تیرگی، خطوط ریز، چروک های عمیق، ترک های پوستی و غیره به خوبی عمل می کند. از آنجا که این درمان زیبایی، سطوح کلاژن را در بدن افزایش می دهد، به بهبود بافت و رنگ تمام پوست کمک می کند.

بوتاکس برای کاهش چروک های متحرک و خطوط ریز بهترین تأثیر را دارد. این خطوط ریز به دلیل حرکات چهره و احساساتی مانند لبخند، خنده و اخم تشکیل می شوند. برخی از شایع ترین چروک های متحرک که با بوتاکس درمان می شوند، خطوط اخم، خطوط پیشانی، خطوط لبخند و خطوط پنجه کلاغی می باشند.

آر اف بهتر است یا بوتاکس

هیچ پاسخ ساده ای نمی توان به این سؤال داد که بین بوتاکس و آر اف کدام یک درمان بهتری می تواند باشد، زیرا عوامل بسیاری را مانند نیازهای بیمار، بودجه و شرایط سلامتی کلی باید در نظر گرفت. مشورت با یک متخصص زیبایی برای پیدا کردن درمان ضد پیری بهتر برای هر بیمار، هنوز هم بهترین راه است. اما ما برای کمک به بیماران برای تصمیم گیری بهتر، برخی از مزایا و معایب این دو رویکرد را فهرست بندی کرده ایم:

 

مزایا

معایب

میکرونیدلینگ آر اف

برای چندین مشکلات پوستی شایع مانند چین و چروک، جای جوش، منافذ قابل مشاهده، رنگ غیریکدست، شلی پوست و غیره عالی است. برای تمام انواع رنگ پوست ایمن است و در صورت انجام شدن توسط یک متخصص باتجربه کمترین احتمال سوزش یا جای زخم را دارد.

اکثر بیماران باید برای مشاهده نتایج اولیه چند ماه صبر کنند، اما پوست به تدریج بهبود پیدا می کند.

بوتاکس

به صورت مؤثر ظاهر خطوط متحرک روی صورت را کاهش می دهد و به بیمار ظاهر جوانتری می دهد.

این روش برای انجام شدن با رویکردهای ضدپیری دیگر جهت دستیابی به نتایج جوانسازی بهتر ایمن است.

با اینکه نتایج چند روز بعد از درمان اولیه نشان داده می شوند، فقط چند ماه دوام دارند و سپس بدن آن را تجزیه می کند. برای بیمارانی که می خواهند از نتایج بوتاکس خود به مدت طولانی تری بهره مند شوند، به تمدید بوتاکس نیاز دارند.

 

سوالات متداول

چه کسانی بهترین گزینه هستند؟

از آنجا که هم بوتاکس و هم آر اف، روش های کم تهاجمی هستند، می توانند روی بیمارانی انجام شوند که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند و می خواهند پوست جوانتری داشته باشند. این روش ها همچنین برای بیمارانی مناسب هستند که انواع پوست ها یا رنگ های پوست مختلف دارند. گرچه، بهتر است در ابتدا با متخصصان پوست دارای مجوز مشورت کنید تا ببینید کدام یک از این دو روش برای پوست شما مناسب تر است.

چه نوع نتایجی انتظار دارید؟

معمولاً بعد از درمان آر اف، چند هفته طول می کشد تا بهبود قابل مشاهده ای روی پوست ایجاد شود. زیرا، بدن برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر به زمان نیاز دارد. نتایج اولیه مانند پوستی سفت تر و روشن تر، به تدریج و به مرور زمان بهبود می یابند تا زمانی که بعد از چند ماه نتایج نهایی ظاهر شوند. بسته به مراقبت های بیماران از پوست خود، ممکن است چند ماه تا 2 سال طول بکشد تا بیماران بهبود در سلامت و ظاهر پوست خود را مشاهده کنند.

نتایج اولیه ی بوتاکس معمولاً ظرف مدت چند روز بعد از درمان قابل مشاهده است، در حالی که نتایج نهایی تنها 2 یا چند هفته بعد دیده می شوند. با اینکه نتایج بوتاکس در مقایسه با روش های ضد پیری دیگر، سریعتر ظاهر می شوند، اما فقط چند ماه دوام دارند و باید دوباره تجدید شود. تمدید بوتاکس مانند بوتاکس اولیه برای بیماران ایمن است. در مورد برنامه ریزی برای جلسات درمانی آینده برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک با یک تکنسین بوتاکس مورد اعتماد مشورت کنید.

تزریق ژل چگونه است

آیا خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد؟

بوتاکس و آر اف هر دو تا زمانی ایمن هستند که توسط یک متخصص زیبایی یا تزریق کننده ی با تجربه انجام شوند. گرچه، بیماران هنوز هم ممکن است عوارض خفیف ولی شایع مانند کبودی، قرمزی و ورم را در ناحیه درمان تجربه کنند. این علائم معمولاً بعد از چند روز فروکش می کنند، اما در صورت ادامه یا بدتر شدن، فوراً با پزشک تماس بگیرید.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد          

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر