دکتر الهام تیزرویان
پوست، مو و زیبایی

اگر بوتاکس تمدید نشود چه می‌شود؟

گسترش استفاده از بوتاکس، تأییدی بر اثربخشی و ایمنی مطلوب آن در کوتاه مدت می باشد. گرچه، مانند هر مداخله ی پزشکی دیگری، آشنایی با تأثیرات طولانی مدت بوتاکس برای اطمینان از سلامتی مداوم بیماران اهمیت زیادی دارد. با اینکه مزایای فوری بوتاکس همچون صاف کردن پوست و تسکین موقتی از اسپاسم های عضلانی به خوبی ثابت شده اند، اما تأثیرات طولانی مدت تزریقات بوتاکس مکرر هنوز در دست بررسی هستند. 

اگر دریافت بوتاکس را قطع کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر بوتاکس را تمدید نکنید، چه فقط یک یا دوبار بوتاکس کرده باشید یا سالهای سال است که این کار را انجام می دهید، متوجه خواهید شد که بعد از قطع کردن آن، چین و چروک ها و سایر نقص ها دوباره بر می گردند. با اینکه تمدید بوتاکس به دور نگه داشتن این نقص ها کمک می کند، اما با قطع کردن آن، چین و چروک ها دوباره بر می گردند.

خوشبختانه، دریافت درمان های بوتاکس به مدت طولانی هیچ تأثیر منفی نخواهد داشت و اگر آن را متوقف کنید، بدترین اتفاقی که می افتد این است که چین و چروک ها و خطوط ریز به مرور زمان دوباره بر می گردند. اما هنوز جوانتر از زمانی به نظر می رسید که بوتاکس انجام نداده بودید.

دریافت بوتاکس

چگونه اثرات بوتاکس را طولانی تر کنید؟

وقتی اجازه نمی دهید که اثرات بوتاکس کاملاً محو شوند، از تشکیل خطوط و چین و چروک های جدید نیز پیشگیری می کنید. بنابراین اگر می خواهید هرگونه تأثیر طولانی مدت و دائمی بوتاکس را مشاهده کنید، باید به تزریق آن ادامه دهید. ما دریافته ایم بیمارانی که به این شیوه درمان می شوند، چین و چروک های کمتری دارند، زیرا آنها با ادامه ی تزریقات در ضعیف کردن عضلاتی که موجب چین و چروک و خطوط می شوند موفق می شوند، در واقع به واحدهای بوتاکس کمتری دارند و در نهایت می توانند جلسات خود را با فواصل طولانی تری برنامه ریزی کنند.

همچنین تحقیقات نشان می دهند تعدیل کننده های عصبی، ظرفیت عضلات را برای فعالیت زیاد کاهش می دهند، بنابراین وقتی تأثیر بوتاکس کم کم از بین می رود، عضلات کمتر فعالیت می کنند. در حقیقت آنچه ما می خواهیم بگوییم این است که اگر به دنبال روش دائمی تری برای از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز صورت خود هستید، نباید اجازه دهید تأثیر بوتاکس شما کاملاً از بین رود. گرچه باید تعادل برقرار کنید و جلسه ی بعدی بوتاکس را زود انجام ندهید، زیرا دریافت مقدار بوتاکس بیش از حد خطرناک است، به همین دلیل است که ما معمولاً توصیه می کنیم بین جلسات بوتاکس حداقل 3 ماه فاصله باشد.

عواملی که روی ماندگاری بوتاکس تأثیر می گذارند؟

ما می دانیم که بیماران می خواهند بیشترین استفاده را از درمان بوتاکس زیبایی خود داشته باشند. در اینجا به عواملی اشاره شده که روی دوره زمانی بوتاکس تأثیر می گذارند:

  • متابولیسم فردی: افراد می توانند شل کننده های چین و چروک را با سرعت های مختلفی بسوزانند. بدن شما ممکن است دارو را سریعتر یا آهسته تر از افراد دیگر تجزیه کند.
  • مقدار دوز تزریق شده: دوز بیشتر بوتاکس می تواند نتایج طولانی تری ایجاد کند. گرچه، کار کردن با یک پزشک با تجربه اهمیت زیادی دارد تا دوز مناسب را متناسب با نیازهای شما تعیین کند.
  • سن: بیماران جوانتر، به علت متابولیسم سریعتر و قابلیت ارتجاعی بهتر پوست خود، تأثیرات طولانی تری را از بوتاکس مشاهده می کنند.
  • عادات سبک زندگی: سیگار کشیدن و مصرف الکل می تواند تجزیه ی بوتاکس را سریع تر کند.
تاثیر سیگار بر بوتاکس

چرا برخی از افراد اجازه می دهند که تأثیر بوتاکس کاملاً از بین رود؟

در مواردی برخی از افراد می خواهند تأثیر بوتاکس خود را از بین ببرند. دلایل خوبی برای از بین بردن بوتاکس ممکن است وجود داشته باشد. شما ممکن است از نتیجه ی بوتاکس خود راضی نباشید یا ممکن است احساس خوبی نسبت به آن نداشته باشید. حدوداً 4 ماه باید صبر کنید تا تأثیر بوتاکس از بین رود و همه چیز به حالت قبل برگردد.

همچنین ممکن است بخواهید بار بعدی متفاوت به نظر برسید یا ناحیه ی دیگری را مورد هدف قرار دهید و یا ممکن است این فقط یک سلیقه ی شخصی باشد. برخی از بیمارانی که در طولانی مدت بوتاکس انجام می دهند تصمیم می گیرند که بوتاکس خود را قبل از رسیدن به جلسه بعدی محو کنند و هیچ چیزی نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.

آیا بوتاکس ایمن است؟

با اینکه بوتاکس از سم بوتولینوم ساخته شده، توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده پزشکی و زیبایی تأیید شده است. زمانی که بوتاکس توسط یک متخصص با تجربه تزریق شود، کاملاً ایمن است و عوارض جانبی یا مشکلات اندکی در طول درمان یا بعد از آن دارد. در حقیقت، در میان تمام مواد تزریقی در بازار، بوتاکس یکی از ایمن ترین روش های موجود می باشد.

آیا استفاده از بوتاکس در طولانی مدت ایمن است؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد در مورد بوتاکس می پرسند این است که آیا تزریق بوتاکس برای مدت طولانی ایمن است؟ با اینکه این سؤال قابل تأمل است، علم پشت این تزریقات نسبتاً ساده است. اگر می خواهید به استفاده از بوتاکس ادامه دهید، متوجه می شوید که چین و چروک ها و خطوط ریز بر نمی گردند، زیرا ادامه مصرف بوتاکس، پوست را صاف نگه می دارد و این نقایص دیگر باز نمی گردند.

تا زمانی که در مورد بوتاکس زیاده روی نکنید، مثلاً به یکباره یا در یک ناحیه مقدار بوتاکس بیش از حد دریافت کنید، دریافت تزریقات بوتاکس برای مدت طولانی مشکلی ایجاد نمی کند. این کار می توانید مزایایی نیز داشته باشد، زیرا تزریق های مکرر بوتاکس در واقع می توانند به مرور زمان عضلات را ضعیف کنند که منجر به طولانی تر شدن تأثیر بوتاکس می شود.

تاثیر بوتاکس بر پوست

اثرات مثبت استفاده از بوتاکس در طولانی مدت

تزریقات بوتاکس، اثرات قابل توجهی را در کاهش ظاهر چین و چروک ها و خطوط صورت نشان داده اند. تحقیقات مشخص کرده اند که بوتاکس می تواند باعث پیشگیری از ایجاد چین و چروک دائمی یا استاتیک شود. نرم شدن تدریجی چین و چروک های متحرک مانند خطوط پیشانی و پنجه کلاغی به مرور زمان ادامه پیدا می کند و رضایت و اعتماد به نفس بیمار از ظاهر خود افزایش می یابد.

علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می دهند که اثرات کلی بوتاکس ممکن است به اطراف نواحی تزریق شده منتشر شوند و برخی از افراد بهبود وسیعتری را در قابلیت ارتجاعی و صافی پوست خود تجربه کنند. این مزایای زیبایی روی ارزش بوتاکس به عنوان یک راه حل طولانی مدت برای مقابله با نشانه های پیری و حفظ جوانی پوست تأکید می کنند.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

تماس تلفنی

منو

Search