دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

مزوژل جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟

فهرست موضوعات

پروفایلو و جالپرو جزو خانواده ی مزوژل ها هستند و قاعدتا حاوی هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید بصورت طبیعی در پوست ما وجود دارد و باعث جوانی و شادابی پوست ما میشود، اما متاسفانه با گذشت زمان و افزایش سن، میزان هیالورنیک اسید در پوست کم شده و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد.

یکی از راه های تقویت پوست با هیالورونیک اسید، تزریق و استفاده از مزوژل هاست. پروفایلو و جالپرو، قوی ترین و موثرترین مزوژل محسوب میشوند. پروفایلو بالاترین غلظت هیالورونیک اسید را بین تمامی هم نوعان خود دارد به همین دلیل اثر بسیار قوی در آبرسانی، جوان سازی و لیفت پوست دارد. جالپرو علاوه بر تامین هیالورونیک اسید، حاوی پروتئین و اسید های آمینه ای است که پیش ساز ساختار سلول های طبیعی پوست هستند.

جالپرو ترکیبی از هیالورونیک اسید و آمینو اسیدهاست. اسیدهای آمینه، پیشساز ساخت سلولهای بافت‌ همبند زیر پوست هستند و جالپرو از این طریق به ساخت کلاژن و تغذیه ی پوست کمک خواهد کرد.  

تفاوت بین مزوژل جالپرو و پروفایلو

جوانساز جالپرو و پروفایلو در جوانسازی عمیق پوست بسیار مؤثرند. این جوانسازهای پوستی به دلیل استفاده آسان و سریع، بسیار شناخته شده هستند، اخیراً بعلت توانایی خود برای ارائه نتایج درخشان و طولانی مدت، به محبوبیت زیادی دست یافته اند. گرچه، برای پزشکانی که این جوانسازها را در کلینیک های خود پیشنهاد می دهند، فراوانی گزینه ها می تواند انتخاب بهترین جوانساز را پیچیده تر کند.

مزوژل جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟ علی رغم نوآوری های مثبت در جوانسازی پوست، انتخاب مناسب ترین مورد برای شرایط پوستی شما می تواند یک چالش محسوب شود. جالپرو و پروفایلو، به عنوان دو مورد از قابل اعتمادترین و مؤثرترین جوانساز های بازار، در سطح وسیعی شناخته شده هستند. این محصولات با پیشینه ی ثابت شده و سابقه ی طولانی مطالعات موردی، در بسیاری از کلینیک ها به عنوان مواد اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. اما تفاوت این دو محصول در چیست و کدام یک با توجه به شرایط شما مناسب تر است؟ 

مزوژل جالپرو چیست؟

جالپرو یک جوانساز فوق العاده است که هدف آن جوانسازی پوست است. جالپرو، که از هیالورونیک اسید، آمینواسیدها و پپتیدها ساخته است، برای بازسازی پوست در نقاط عمیق تر و دستیابی به پوستی جوانتر و هیدراته شده استفاده می شود. این محصول علاوه بر مرطوب کردن لایه های عمیق پوست، آن را تحریک به کلاژن سازی می کند تا به اصلاح، به ظاهر چین و چروک ها و بازیابی حجم از دست رفته صورت کمک کند.

کلاژن، پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و در ساختار و عملکرد پوست نقش مهمی ایفا می کند و به حفظ استحکام و قدرت ارتجاعی پوست کمک می کند. جالپرو، به جز مزایای ترمیم و بازسازی پوست، یک درمان تطبیق پذیر می باشد که برای جوانسازی صورت، گردن، بالای سینه و دست ها نیز استفاده می شود.

جالپرو چگونه عمل می کند؟

بافت های همبند -که به عنوان فیبروبلاست شناخته می شوند- با بالا رفتن سن، توانایی های ترمیم خود را از دست می دهند. در نتیجه ی آن، چین و چروک و عیوب پوست (مانند ترک های پوستی) ظاهر خواهند شد که به مرور زمان بیشتر هم می شوند. جالپرو که سرشار از آمینو اسید های غنی است می ‌تواند به بهبود عملکرد فیبروبلاست ‌های در حال تخریب کمک کند. این محصول می تواند به سرعت بافت همبند پوست را ترمیم کرده و به پوست شما ظاهری سالم تر و با نشاط تر ببخشد. جالپرو دارای نوع بوده کلاسیک و HMW.

HMW معمولا برای افراد مسن مورد استفاده قرار میگیرد. اما میتوان نوع کلاسیک آن را با بوتاکس، برای از بین بردن چین و چروک مقاوم اطراف چشم و لب بصورت ترکیبی استفاده کرد. ترکیب بوتاکس و جالپرو علاوه بر از بین بردن چین و چروک مقاوم، تا میزان زیادی ترشح چربی در پوست های چرب، آکنه دار و دارای منافذ باز را نیز کنترل و بهبود میبخشد.

تزریق ژل جالپرو

جالپرو یک محلول قابل تزریق و استریل با قابلیت جذب بالا است که توانایی احیا کردن بیولوژیکی پوست را دارد و به بهبود بافت پوست، روشن شدن آن و کاهش چین و چروک و خطوط پوستی کمک می‌ کند. جالپرو یک محصول ایمن و با اثرگذاری بالا است. این محصول منحصر به فرد که سریع هم نتیجه می دهد، حاوی ترکیباتی غنی می باشد که به جوان سازی پوست و افزایش شادابی آن کمک می کند. این محلول توانایی بسیار بالایی در آبرسانی پوست دارد.

از دیگر کاربردهای آن می توان به بهبود ترک پوستی و چین و چروک عمیق پوست اشاره کرد.

جالپرو برای آن دسته از افرادی که قصد دارند لطافت پوست خود را افزایش دهند یا افرادی که برای تزریق ژل آمادگی ندارند، بسیار مناسب است. از سوی دیگر می‌ توان از جالپرو در کنار سایر انواع فیلر و بوتاکس برای کسب نتایج بهتر استفاده کرد.

پروفایلو چیست؟

پروفایلو نیز مانند جالپرو، یک جوانساز پیشگام می باشد. پروفایلو که یک راه حل عالی در بازسازی پوست است، پوست را آبرسانی و سفت می کند و به بازیابی شفافیت و جوانی پوست کمک می کند. این محصول که هدف آن کمک به بهتر شدن پوست بیماران می باشد، یک جوانساز معروف است که  ماده ی اصلی آن هیالورونیک اسید می باشد. پروفایلو که حاوی 64 میلی گرم هیالورونیک اسید خالص می باشد، مدعی است که بافت چند لایه پوست را با تغذیه عمیق پوست از داخل به بیرون، بازسازی می کند.

پروفایلو، علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، با تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید، فرایند بهبودی طبیعی پوست را تقویت می کند. پروفایلو نیز مانند رقیب خود جالپرو، یک تجربه ی جوانسازی عالی را برای بیمارانی فراهم می کند که به دنبال یک راه حل عالی برای شل شدن پوست خود هستند. پروفایلو، به دلیل مزایای ضد پیری خود، مورد استقبال علاقمندان به مراقبت های پوستی و افراد معروف در سطح جهان قرار گرفته است. این ماده قابل تزریق همچنین، آدیپوسیت هایی را که روی کیفیت بافت های چربی تأثیر می کنند، حفظ و تقویت می کند.

پروفایلو چگونه عمل میکند؟

پروفایلو دارای غلظت بالایی از هیالورونیک اسید (HA) است؛ به همین دلیل باعث تحریک کلاژن سازی و به دنبال آن آبرسانی و سفت شدن بیشتر پوست می شود. تزریق ژل پروفایلو مخصوصا پروفایلو صورت، یکی از روش های جوان سازی و تقویت پوست است.

این ژل بیشترین غلظت هیالورونیک اسید موجود در بازار را دارد. پروفایلو می تواند باعث لیفت پوست شود. همچنین، با انتشار آهسته ی HA تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند و به ترتیب؛ رنگ پوست، آبرسانی و ظاهر خطوط پوستی را بهبود می بخشد. در نهایت، این بهبود کیفیت پوست تا 6 ماه ماندگاری دارد.

ژل پروفالیو

هیالورونیک اسید یک محصول آب دوست است و می تواند مقادیر زیادی آب از بدن شما جذب کند. در نتیجه پروفایلو بیشتر از اینکه یک ژل یا فیلر باشد، نقش آبرسان دارد. این گزینه برای یک پوست خسته و کدر گزینه ای عالی است و آن را تبدیل به پوستی سفت و درخشان خواهد کرد.

اثر پروفایلو در عرض 3 تا 5 روز پس از درمان ظاهر خواهد شد.

همچنین طی چند هفته بعد از تزریق، تولید کلاژن و الاستین تحریک شده و اثری ثانویه روی سفت شدن پوست به وجود می آورند. این امر به این دلیل مفید است که مقدار کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست از سن 30 سالگی به سرعت کاهش می یابد و نهایتاً باعث بروز علائم پیری مانند خطوط پوستی، چین و چروک و کدر شدن پوست می شود. پروفایلو در جهت رفع کردن این تغییرات عمل می کند.

تفاوت بین مزوژل جالپرو و پروفایلو

هردو محصول، درمان هایی عالی برای جوانسازی پوست هستند که مؤلفه های مجزای زیادی دارند و آنها را به محصولی جذاب تبدیل می کند .با این حال، با وجود تفاوت های واضح بین این دو محصول، بستگی به پزشکان دارد که با توجه به نیاز مشتری، کدام یک را انتخاب کنند. برخی از این تفاوت ها شامل موارد زیر می شوند.

1: غلظت هیالورونیک اسید

جالپرو، با وجود غلظت هیالورونیک اسید بیشتر، نسبت به رقیب خود، فرمول قوی تری دارد. این محصول با وجود 80  میلی گرم هیالورونیک اسید، از غلظت 64 میلی گرم هیالورونیک اسید در پروفایلو فراتر می رود و آبرسانی قویتری را فراهم می کند.

2.مواد تشکیل دهنده

فرمول های هر دو محصول، به جز غلظت های مختلف هیالورونیک اسید، تفاوت های دیگری نیز دارند. مواد تشکیل دهنده ی این دو محصول عبارتند از:

پروفایلو چیست؟

ترکیبات جالپرو:

  • 80 میلی گرم هیالورونیک اسید
  • 3 پپتید، استیل دکاپپتید-3، استیل تتراپپتید-5 و الیگو پپتید-24
  • 7 آمینواسید: گلیسین، پرولین، لیزین، آلانین، والین، الاستین، آرژنین، لوسین

ترکیبات پروفایلو

64 میلی گرم هیالورونیک اسید خالص

همانطور که در بالا ذکر شد، جالپرو حاوی مواد دوستدار پوست بیشتری است که به بازسازی پوست از داخل به بیرون کمک می کند. جالپرو، برخلاف رقیب خود پروفایلو، علاوه بر ماده ی اولیه هیالورونیک اسید حاوی پپتیدها و آمینواسیدها نیز می باشد. مزیت اصلی پروفایلو، هیالورونیک اسید خالص آن می باشد. هیالورونیک اسید به عنوان یک ماده ی اصلی، برای حفظ رطوبت پوست و آبرسانی بافت های عمیق پوست عالی است.

3.قیمت

اغلب اوقات پزشکان در زمینه ی پزشکی زیبایی در مورد هزینه ی محصولات و خدمات قابل ارائه به مشتریان خود محتاط هستند. زیرا قیمت های این محصولات و خدمات، نقش مهمی در تعیین سودآوری و رقابت در بازار ایفا می کند. به هنگام مقایسه ی جالپرو و پروفایلو، باید خاطر نشان کرد که جالپرو، نسبت به رقیب خود محصول مقرون به صرفه تری است.

گرچه، باید به خاطر داشته باشید که قیمت کمتر جالپرو، نباید تنها عامل تعیین کننده در تصمیم گیری باشد. پزشکان باید عواملی مانند اثربخشی و ایمنی محصولات و همچنین نیازها و اولویت های خاص مشتریان را در نظر بگیرند. در نهایت، انتخاب بهترین محصول به شرایط فرد بستگی دارد و باید از طریق بررسی و مشاوره دقیق تعیین شود.

جالپرو و پروفایلو دو مورد از محصولات محبوب در زمینه ی پزشکی زیبایی هستند. در یک رقابت بین دو محصول، نکات زیر را باید در نظر گرفت:

  • هزینه: به طور کلی، جالپرو نسبت به پروفایلو محصول مقرون به صرفه تری است که می تواند یک عامل تعیین کننده برای بسیاری از پزشکان و مشتریان آنها باشد.
  • اثربخشی: هر دو محصول، در درمان پیری پوست مؤثر هستند، اما برخی ها مدعی هستند که پروفایلو به علت ترکیبات و فرمول منحصر به فرد خود تأثیر بیشتری دارد.
  • ایمنی: هر دو محصول جالپرو و پروفایلو زمانی که توسط یک فرد حرفه ای و آموزش دیده استفاده شوند، ایمن هستند.
  • سهولت استفاده: با توجه به تجربه و مهارت پزشک، ممکن است استفاده از یک محصول نسبت به دیگری آسانتر باشد. برای مثال، برخی از پزشکان ممکن است دریابند که تزریق جالپرو نسبت به محصول دیگر آسانتر است، در حالیکه برای برخی دیگر ممکن است استفاده از پروفایلو راحت تر باشد.
  • اولویت بیمار: در نهایت، بهترین محصول برای یک فرد، بستگی به نیازها و اولویت های فردی او دارد. برخی از بیماران، مقرون به صرفه بودن جالپرو را ترجیح می دهند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است به تکنولوژی پیشرفته تر پروفایلو علاقه ی بیشتری داشته باشند.

مزوژل جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟

گاهی سوال پرسیده می شود که جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟ باید گفت که هر دو ژل را میتوان برای پوست صورت بازو گردن و دکلته استفاده کرد و هیچ گونه محدودیت سنی برای استفاده ندارند. جالپرو و پروفایلو برای تمامی افرادی که احساس میکنند به دنبال افزایش سن، کاهش وزن و یا مصرف طولانی مدت سیگار و الکل خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست شان کم و شل شده یه انتخاب بسیار مناسب هستند. اما اینکه کدامیک از آنها برای شما مناسب تر است کاملا وابسته به تشخیص پزشک است. پزشک با در نظر گرفتن سن پوستی شما، تشخیص نوع و مشکلات زمینه ای پوست شما دارد.

چرا هیالورونیک اسید مهم است؟

یکی از روش های تقویت یا جوان سازی پوست تزریق هیالورونیک اسید است. تزریق این محصولات؛ ساختار، بافت و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد و همچنین تکثیر فیبروبلاست، ترکیب کلاژن، تولید الاستین را تحریک کرده و باعث بهتر شدن رنگ پوست، درخشندگی، آبرسانی و بهبود کیفیت آن می شود. اثر آن بلافاصله قابل مشاهده است.

مزوژل ها را می توان در کل صورت، نواحی جزئی مانند زیر چشم و اطراف آن، لب بالایی، چانه، خطوط پوست، گونه ها، دست ها، گردن، خط دکلته (قفسه ی سینه) و حتی بدن مورد استفاده قرار داد.

تزریقات چگونه انجام می شوند؟

برای کسب نتایج نتایج دلخواه، تزریق باید طبق دستورالعمل های شرکت سازنده تکرار شود. پروفایلو معمولاً به 2 جلسه با فاصله ی 4 هفته ای نیاز دارد، در صورتی که جلسات جالپرو کلاسیک یک دوره ی 3 تا 4 جلسه ای با فاصله ی 10 روز تا 2 هفته می باشد. داشتن سطحی از قرمزی، ورم، حساسیت و سوزش پوست در ناحیه ی تحت درمان، به مدت یک تا دو روز کاملاً طبیعی است.

آبرسانی پوست با هیالورونیک اسید

نتایج تقویت کردن پوست از چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتیجه ی تقویت کردن پوست نسبتاً سریع ایجاد می شود. اغلب مراجعه کنندگان بعد از چند روز در مورد درخششی زیبا، افزایش حجم، آبرسانی و درخشندگی پوست خود اطلاع داده اند. همچنین خطوط، چین و چروک و پیری پوست صورت آن ها طی 1 الی 2 هفته کم شده بود. این نتایج با تحریک هیالورونیک اسید و کلاژن طبیعی شما به رشد خود ادامه می دهد که در نهایت منجر به بهبود کلی رنگ پوست، بافت و درخشندگی طبیعی آن می شود.

این روش در بهترین وجه خود، برای دستیابی به نتایج طولانی مدت در یک برنامه ی کلی مراقبت از پوست گنجانده شده است؛ بنابراین، معمولاً می توانید این پیشرفت ها را بین 3 تا 6 ماه مشاهده کنید. همچنین، در تزریق های بعدی متوجه اثرات بیشتر آن نیز خواهید شد.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر