دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

ایا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟

فهرست موضوعات

بوتاکس از معروف ترین درمان های زیبایی در جهان می باشد و سالانه هزاران بیمار، صورت خود را بوتاکس می کنند. فقط یک جلسه بوتاکس می تواند تا حد زیادی چین و چروک های روی پیشانی، اطراف چشم ها، بین چشم ها و یا اطراف لب ها را به مدت 6 ماه و گاهی حتی طولانی تر کاهش دهد. اما بعد از تمام شدن 6 ماه چه اتفاقی می افتد؟ ایا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟

زمانی که افراد دوباره چین و چروک های خود را بعد از از بین رفتن اثرات جوانسازی بوتاکس می بینند، فکر می کنند چین و چروک هایشان بیشتر شده است. این مسئله به هیچ عنوان درست نیست. در واقع، استفاده منظم از بوتاکس باعث می شود عضلات خاصی کمتر حرکت کنند و به مرور زمان منجر به صاف تر شدن پوست شوند. با از بین رفتن تأثیر بوتاکس، صورت شما به حالت طبیعی خود برمی گردد و چروک های متحرکی که بوتاکس آنها را مخفی نگه داشته، دوباره نمایان می شوند.

تاثیر بوتاکس بر چین و چروک

 بوتاکس هیچ خطوط جدیدی ایجاد نمی کند. برای درک بهتر اینکه چرا بوتاکس نمی تواند باعث ایجاد چین و چروک شود، اجازه دهید ببینیم چه چیزی موجب بروز چروک های متحرک می شود و بوتاکس دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

چه چیزی موجب بروز چروک های متحرک یا دینامیک می شود؟

بوتاکس می تواند ظاهر خطوط یا چین و چروک های متحرک ایجاد شده بر اثر حرکت مکرر عضلات را بهبود بخشد. با هر بار منقبض شدن عضلات، پوست شما به هم گره می خورد و بین عضلات، خطوطی ایجاد می شوند. بعد از سالها تکرار این عمل، کم کم خطوط دائمی تشکیل می شوند. رایج ترین نقاطی که خطوط متحرک در آنجا تشکیل می شوند، اطراف چشم ها (خطوط پنجه کلاغی)، بین ابروها و روی پیشانی می باشد.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

زمانی که می خواهید بوتاکس انجام دهید، صورت شما با یک سوزن ظریف مقدار کمی  بوتاکس دریافت می کند. بوتاکس باعث می شود که عضلات موقتا در برابر تحریکات مختلف کمتر منقبض شوند و در نتیجه خطوط و چین چروکهای صورت کمتر شود. به عبارت دیگر، بوتاکس عضلات شما را شُل می کند، بنابراین دیگر منقبض نمی شوند و پوست شما صاف تر می شود. بعد از تمام شدن درمان، پوست شما صاف و بدون چروک می شود.

عضلات صورت درمان نشده به طور طبیعی منقبض می شوند و اجازه می دهند مانند قبل از بوتاکس حالات چهره خود را ایجاد کنید. صورت شما باید صاف تر و جوانتر به نظر برسد، زیرا در واقع بوتاکس از منقبض شدن عضلات جلوگیری می کند و غیر ممکن است که چروک های متحرک یا چروک های ایجاد شده بر اثر پیری یا آفتاب سوختگی بیشتر شوند.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

در عوض، بوتاکس از حرکت منظم عضلات جلوگیری می کند و از بدتر شدن و عمیق تر شدن چروک های متحرک جلوگیری می کند. اگر به دنبال خلاص شدن از چروک های متحرکی هستید که ظاهر شما را پیرتر از چیزی که هستید نشان می دهند، بوتاکس یکی از مؤثرترین روش ها می باشد.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد             

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر