دکتر الهام تیزرویان
پوست، مو و زیبایی

۱۰ معجزه خواص کربوکسی تراپی برای لک صورت و زیر چشم

کربوکسی تراپی برای لک صورت یک روش درمانی است که نتایج فوری آن شامل کاهش اندازه منافذ پوست و چین و چروک صورت، روشن تر شدن و کاهش رنگ لکه ها  و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست است.

کربوکسی تراپی صورت چیست؟

در سن 30 سالگی، سطح اکسیژن در پوست ما 25 درصد و در سن 40 سالگی حدود 50 درصد کاهش می یابد و پوست را بیشتر در معرض علائم پیری قرار می دهد. کربوکسی تراپی غیر تهاجمی صورت یک روش درمانی است که طی آن دی اکسید کربن (CO2) به پوست تزریق می شود تا جریان اکسیژن را افزایش دهد. بدن ما با افزایش جریان خون و فاکتورهای رشد واکنش نشان می دهد، که به نوبه خود گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه ترمیم سلولی، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و تحریک کلاژن را ایجاد می کند.

کربوکسی تراپی

خواص کربوکسی تراپی چیست؟

– یکی از مزایای کربوکسی تراپی کاهش سلولیت یا چربی زیر پوست است که می‌تواند برای کمک به از بین بردن چربی اضافی در نواحی خاص استفاده شود. تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث کاهش تعداد سلول های چربی و سفت شدن پوست می شود. کربوکسی تراپی اغلب همراه با لیپوساکشن برای کانتورینگ بدن (از بین بردن پوست و چربی اضافی از بدن) استفاده می شود.

– کربوکسی تراپی همچنین می تواند ظاهر ترک های پوستی را بهبود دهد. تزریق دی اکسید کربن سلول‌هایی به نام فیبروبلاست‌ها را تحریک می‌کند که کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک می‌سازند. این مواد اندازه ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهند و می‌توانند به محو شدن آن‌ها کمک کنند، بنابراین بیشتر با رنگ پوست شما مطابقت خواهند داشت.

– کربوکسی تراپی می تواند سیاهی زیر چشم را درمان کند، که اغلب زمانی رخ می دهد که خون در زیر پلک پایین جمع شود. تزریق گاز با تحریک رشد رگ های خونی جدید و گشاد کردن (بسط) عروق خونی موجود، گردش خون را بهبود می بخشد.

– کربوکسی تراپی با درمان های دیگر برای کمک به بهبود زخم های مزمنی که ممکن است با بیماری هایی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی ایجاد شوند، استفاده می شود.

از جمله خواص کربوکسی تراپی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • روشن شدن و کشیدگی بافت
  • کاهش سلولیت و بافت چربی
  • افزایش حجم مو
  • بازسازی پوست
  • آبرسانی
  • درمان سلولیت بدن
  • کاهش چین و چروک های صورت
  • کاهش تیرگی زیر چشم
  • ارتقاء گردش خون
  • ارتقاء تخلیه ی لنفاوی

کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی می تواند سیاهی زیر چشم را از بین ببرد. دی اکسید کربنی که به بدن شما تزریق می شود، گردش خون و تامین اکسیژن را در سراسر بدن تسریع می کند. و در نتیجه، هنگامی که سلول های شما با تمام اکسیژن و مواد غذایی ضروری غنی می شوند، تیرگی زیر پوست یا چشم شما نیز به سرعت از بین می رود. درمان سیاهی زیر چشم با کربوکسی تراپی تنها 45 دقیقه طول می کشد، اما نتایج حاصل از آن بسیار موثر است.

 کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟ 

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً ایمن است که تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. افراد ممکن است در محل تزریق، به ویژه در بازوها و پاها، کبودی داشته باشند که این کبودی باید ظرف یک هفته برطرف شود.

افرادی نیز که برای کاهش چربی یا سلولیت اقدام می کنند، نباید به مدت 24 ساعت خود را در آب غوطه ور کنند. (از جمله شنا یا استفاده از وان)

 کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟ 

کربوکسی تراپی چگونه است؟

این فرآیند شامل یک ژل ویژه و ماسک فعال کننده ی صورت می شود که از آن برای تزریق دی اکسید کربن به پوست صورت استفاده خواهد شد. این عمل به بازسازی پوست صورت به گونه ای بسیار طبیعی تر کمک می کند. به این معنا که به جز یک حس گز گز خفیف طی انجام عمل، شما هیچ احساس اضافه یا آزار دهنده ای را تجربه نمی کنید و می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید.

من به چند جلسه ی درمانی کربوکسی تراپی برای لک صورت نیاز دارم؟

لک مقوله ای بسیار گسترده است به همین دلیل بیمار باید از نزدیک معاینه شود. در صورتی که کربوکسی تراپی روی شما موثر باشد جلساتش مختلف است.

آنچه که رایج است،  این است که کربوکسی تراپی صورت ممکن است به 4 الی 8 جلسه ی درمانی نیاز داشته باشد که هر کدام با فاصله ی زمانی 7 الی 14 روزه از جلسات قبل و بعد اعمال می شود. نتایج این عمل زیبایی بعد از هر جلسه ی درمانی، بهتر نیز خواهد شد! به طور میانگین، نتایج این عمل درمانی در گروه های سنی مختلف ماندگاری های زیر را خواهد داشت. بعد از گذشت این دوره ی ماندگاری می توانید بار دیگر یک دوره ی درمانی کربوکسی تراپی صورت داشته باشید:

  • سنین بالای 50 سال: دو الی سه ماه
  • سنین بالای 40 سال: سه الی چهار ماه
  • سنین 20 الی 40 سال: چهار الی شش ماه

موارد ذکر شده پرتکل های عمومی هستن و در نهایت پزشک تشخیص خواهد داد که شما به کربوکسی تراپی احتیاج دارید یا خیر.

آیا عمل زیبایی کربوکسی تراپی صورت برای زنان باردار یا شیرده مناسب است؟

هر عمل زیبایی غیر ضروری در دوران بارداری برای زنان حامله ممنوع است و بهتر است در این دوران کاری انجام ندهند.

من شانزده سال دارم. آیا این عمل برای من مناسب است؟

خیر. این عمل برای سنین بالاتر در نظر گرفته می شود، نه پوست های جوان.

پاسخ به سؤالات رایج شما

آیا می توانم در کنار درمان کربوکسی تراپی صورت، درمان های دیگر را نیز تجربه کنم؟

خیر، به جز درمان های نور ال ای دی قرمز یا آبی، طی دوره ی کربوکسی تراپی صورت خود نمی توانید از سایر درمان ها استفاده کنید.

فاصله ی زمانی بین جلسات درمانی کربوکسی تراپی صورت چقدر است؟

با توجه به این که در گذشته چه درمان هایی را داشته اید، این زمان می تواند از یک الی دو هفته متغیر باشد. پزشک شما در این رابطه با شما مشورت خواهد کرد.

آیا این درمان در سایر نقاط بدن نیز کاربرد دارد؟

بله.

آیا درمان کربوکسی تراپی صورت به مشکل آکنه من کمک خواهد کرد؟

خط اول درمان آکنه، درمان دارویی است و پزشک در رابطه با روش درمان تصمیم خواهد گرفت.

آیا مبتلایان به بیماری های دیابتی می توانند تحت این درمان قرار بگیرند؟

از آنجا که کربوکسی تراپی صورت، یک درمان موضعی محسوب می شود و طی آن پوست صورت شکافته نخواهد شد، بنابراین مبتلایان به دیابت برای انجام آن مشکلی نخواهند داشت. البته، بهتر است پیش از انجام این عمل زیبایی با پزشک یا پرستار دیابت خود مشورت داشته باشید.

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی

من شنیده ام که عمل کربوکسی تراپی صورت با اعمال تزریق به پوست صورت انجام می شود. آیا این واقعیت دارد؟

طی عمل زیبایی کربوکسی تراپی صورت، کربن دی اکسید از یک تنظیم کننده ی جریان گذشته و سپس از طریق یک سوزن کوچک به زیر پوست شما تزریق می شود. این عمل توسط پزشک به منظور درمان مشکلات مختلفی مثل علائم پیری بوست، سلولیت، گردش خون ضعیف و آلوپسی انجام می شود.

چقدر بعد از هر جلسه ی کربوکسی تراپی صورت، باید پوست من دور از نور آفتاب بماند؟

اگر قرار است در یک محیط بسیار آفتابی باشید، باید حداقل پنج روز پیش از قرار گیری در معرض آفتاب شدید عمل کربوکسی تراپی صورت را انجام داده و سپس از ضد آفتاب هایی با SPF50 استفاده کنید.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

 

 

تماس تلفنی

منو

Search