دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

اندولیفت بهتر است یا هایفو

فهرست موضوعات

اندولیفت یک روش لیزری نوین و کم‌ تهاجمی است که به بهبود بافت پوست و کاهش افتادگی آن کمک می‌ کند. این روش می‌ تواند برای درمان طیف وسیعی از نواحی صورت، از جمله پایین‌ ترین قسمت آن (غبغب، گونه‌ ها، دهان، زاویه فک)، گردن و افتادگی پلک پایین به کار رود. علاوه بر ناحیه صورت و گردن، از اندولیفت برای رفع مشکلات بعضی از قسمت های بدن همچون باسن، زانو، ناحیه دور ناف، داخل ران و مچ پا نیز استفاده می شود.

هایفو چیست؟

امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک روش پزشکی غیر تهاجمی است که به طور فزاینده‌ ای در پزشکی زیبایی برای سفت شدن پوست و جوانسازی صورت به کار می‌ رود. این روش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، لایه‌ های عمیق پوست را گرم می‌ کند و باعث تولید کلاژن می‌ شود.

این امر ظاهری جوان‌ تر و پوستی سفت‌ تر برای افراد به ارمغان می آورد. هایفو به «لیفت صورت در زمان نهار» نیز شهرت دارد، زیرا این روش سریع، بسیار قابل تحمل و بدون دوره نقاهت است.

هایفو چیست؟

اندولیفت چگونه عمل می کند؟

درمان اندولیفت، بینابینی است و از طریق فیبرهای میکرونوری یکبار مصرف خاص (به نازکی تار مو)، به راحتی در زیر پوست به هیپودرم سطحی وارد می شود.  سپس حرارت انتخابی ناشی از لیزر، چربی را ذوب می کند. این چربی، از سوراخ های ورودی میکروسکوپی در ناحیه تحت درمان می ریزد. این اتفاق به دلیل فعال شدن نئوکلاژنز و عملکردهای متابولیک در ماتریکس خارج سلولی، به طور همزمان باعث جمع شدن فوری پوست و کاهش شلی آن می شود. سفت شدن پوست با اندولیفت کاملاً با انتخاب پرتو لیزر مورد استفاده مرتبط است؛ یعنی به تعامل خاص نور لیزر با بدن بستگی دارد که به طور انتخابی به دو هدف اصلی بدن انسان (آب و چربی) برخورد می کند.

این روش بسیار کم تهاجمی است و نیاز به هیچ برشی ندارد. برای کاهش هرگونه درد احتمالی، به بیمار پیشنهاد می کنیم که برای این روش از بی حسی موضعی اندکی استفاده کند. اندولیفت به دوره نقاهت کمی نیاز دارد و در واقع می توان در عرض چند ساعت بعد از درمان به فعالیت های عادی و کار خود بازگشت؛ هرچند ممکن است کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد.

نتایج اندولیفت نه تنها فوری و طولانی مدت هستند، بلکه تا چندین ماه پس از این روش به بهبودی خود ادامه می دهند، چرا که کلاژن اضافی در لایه های عمیق پوست ساخته می شود. مانند تمام روش های جراحی زیبایی، پاسخ و مدت اثر درمان به هر بیمار بستگی دارد. همچنین، در صورت تشخیص پزشک، می توان آن را بدون هیچ اثر جانبی تکرار کرده یا برای رسیدن به نتایج مطلوب، با سایر درمان های غیرجراحی بر پایه ی انرژی ترکیب نمود.

چگونه می توان از روش هایفو برای صورت استفاده کرد؟

هایفوتراپی خطوط صورت مانند یک لیفت صورت، غیر تهاجمی عمل می کند. پوست را کشیده و سفت می کند، چین و چروک ها و خطوط باریک را از بین می برد، منافذ را کوچک می کند و بر روی تشکیل خط “V” و زاویه فک تمرکز دارد. به طور کلی، هایفو رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و کشسانی آن را بهبود می بخشد.

از هایفو می توان برای هدف قرار دادن قسمت های خاصی از صورت، مانند گردن، زاویه فک و پیشانی استفاده کرد تا نمای کلی آنها را بهبود بخشیده و ظاهر جوان تری ایجاد کند. علاوه بر این، درمان های هایفو ممکن است گزینه ای مناسب برای افرادی باشند که تمایل دارند ظاهر خود را بدون انجام عمل های سخت یا جراحی بهبود بخشند.

لایه SMAS، همان ناحیه ای است که جراح پلاستیک تحت عمل جراحی و با استفاده از چاقو آن را می کشد و سفت می کند. هایفو این لایه را بدون هیچ برش جراحی هدف قرار داده و به بیمار یک لیفت صورت بدون نیاز به نقاهت هدیه می دهد. این بدان معنی است که شما می توانید بدون هرگونه خطر مرتبط با جراحی مانند عفونت، زخم، تورم و غیره، به نتایجی عالی دست پیدا کنید. انجام این روش سریع است و بسته به سطح شلی پوست هر شخص، نتایج آن ممکن است بلافاصله نیز قابل مشاهده باشد.

آیا درمان هایفو ضرری دارد؟

هایفو می تواند برای بیماران ایجاد ناراحتی کند، اما اکثراً آن را تحمل می کنند. این روش همچنین، نیازی به بی حسی یا بیهوشی ندارد. هایفو، احساسی مانند پالس های الکتریکی کوچک یا احساس سوزن سوزن شدن دارد.

بدون درد نیست، اما کاملا قابل تحمل است و ممکن است در نواحی مختلف صورت یا بدن شما احساس متفاوتی ایجاد کند. هایفو در مقایسه با روش های مختلف، گزینه ای همراه با میزان تهاجمی و درد بسیار کمتر است.

آیا اندولیفت ممنوع است؟

تا زمانی که شما به طور کلی سالم هستید و هیچ بیماری پوستی یا عفونتی در ناحیه تحت درمان ندارید، دلایل پزشکی کمی وجود دارد که بخواهد درمان اندولیفت را برای شما منع کند. با این حال، این درمان برای بعضی افراد از جمله زنان باردار و شیرده، برای بعضی بیماری های خاص از جمله بیماری های خودایمنی، بیماری ها و عفونت های پوستی و عدم تحمل بی حسی موضعی مورد استفاده در طول درمان، مناسب نخواهد بود و استفاده از آن توصیه نمی شود.

برای درمان هایفو به کجا می توان مراجعه کرد؟

مراجعه به یک کلینیک مجاز و حرفه ای برای درمان هایفو، امری کاملاً ضروری است؛ زیرا اگر این روش به درستی انجام نشود، می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. معمولاً زمانی که هزینه درمان بیش از اندازه خوب و ارزان به نظر برسد، غیر قابل اعتماد است.

لازم به ذکر است که هیچگاه نباید دستگاه هایفو خانگی را تهیه کنید؛ چرا که طبق تحقیقات، هیچ نتیجه ای ندارد و حتی ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. شما بایستی علاوه بر تحقیق در مورد اعتبار پزشک، اعتبار دستگاه آنها را نیز بررسی کنید


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر