دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

پاسخ سوالات مردم در مورد هایفو

فهرست موضوعات

انجام درمان های زیبایی برای صورت، مزایا و معایب خود را دارد. آگاه بودن از روند پیری و تغییراتی که در هر دهه روی هر سطحی از صورت رخ می دهد و همچنین، دانستن راه های محدود کردن یا کاهش این علائم، به خودی خود مشکلی ندارد. با این حال، وسواس به خرج دادن روی هر تغییرات سنی صورت می تواند برای شخص عذاب آور باشد. 14 درصد از افرادی که کار زیبایی انجام می دهند، به اختلال بدشکلی بدن (خود زشت انگاری) مبتلا هستند. در نتیجه، بهتر است بدون هیچ گونه وسواسی، درمان های مهم زیبایی را تحت نظر پزشکان مجرب انجام داد.

واقعیت این است که تولید کلاژن در بدن زنان، از حدود 25 سالگی کاهش پیدا می کند و نرخ نزولی آن تا دهه ی 30 و 40 ثابت بوده و در زمان یائسگی به طرز چشمگیری کاهش می یابد. کلاژن بر روی شل شدن پوست و توانایی خود ترمیمی آن تأثیر می گذارد و همین امر منجر به افزایش افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. کاهش کلاژن امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. با اینکه هیچ راهی برای متوقف کردن کامل روند پیری وجود ندارد، اما راه ‌هایی برای جلوگیری از کاهش تولید کلاژن در دسترس هستند.

هایفو برای صورت

اطلاعات نادرست زیادی در مورد تولید کلاژن و روش های مقابله با روند پیری ارائه می شود. نکته ی قابل توجه این است که کرم های حاوی کلاژن، تأثیر چندانی ندارند؛ چرا که مولکول های کلاژن آن قدر بزرگ هستند که نمی توانند از طریق سطح پوست جذب شوند، بنابراین کرم های موضعی تنها روی سطح پوست باقی می مانند. یکی دیگر از موارد رایج، کپسول های کلاژن هستند. کلاژن ‌های خوراکی معمولاً از منابع حیوانی مانند استخوان مرغ به دست می ‌آیند و از آنجایی که کلاژن یک پروتئین است، مانند سایر پروتئین ‌ها برای جذب شدن باید تجزیه شود.

بررسی و تجزیه و تحلیل 19 مطالعه نشان می دهد که بهبود در استحکام، لطافت و رطوبت پوست و کاهش چروک در افرادی که از مکمل های کلاژن استفاده می کردند گزارش شده است. اگرچه این موضوع امیدوار کننده به نظر می رسد، اما مشخص نیست که آیا این بهبودهای پوستی واقعاً به دلیل کلاژن بوده یا خیر. در واقع، شواهد و مدراک کافی برای این امر که مصرف کلاژن به شکل قرص یا نوشیدنی کیفیت پوست را بهبود می بخشد، وجود ندارد. در نتیجه، بهتر است کارهای زیبایی را تحت نظر پزشک متخصص و ماهر و با استفاده از روش های علمی و ثابت شده انجام داد.

هایفو چیست؟

هایفو (HIFU) به استفاده از امواج فراصوت با فرکانس بالا و در محل های مشخص درمان اطلاق می شود که به منظور القای آسیب سلولی کنترل شده و کاهش حجم صورت بدون آسیب رساندن به لایه ی پوست انجام خواهد شد. شاید فکر کنید که آسیب سلولی برای پوست سالم، ضرر دارد اما این آسیب در واقع سلول ها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند و درنتیجه، پوست سفت تر و صاف تر و با چین و چروک کمتری به نظر خواهد رسید.

اولین کاربرد درماتولوژیک از هایفو در سال 2008 – یعنی قبل از آن که در سال 2009 تأییدیه FDA را برای لیفت ابرو دریافت کند – بوده است.

آیا درمان هایفو دردناک است؟

درمان هایفو با قدرت انرژی کم شروع شده و به تدریج افزایش پیدا می کند. امواج اولتراسوند احساس داغی به لایه های پوست می دهند اما این داغ بودن دردناک نیست، بلکه ناراحتی ناشی از آن به دلیل ضربه ی الکتریکی کاوشگر (پروب سونوگرافی) ایجاد می شود. احساسی مشابه این که شوک ‌های الکتریکی از آن به استخوان فک رسیده و مانند «شوک الکتریکی» دستگاه های بازی قدیمی، لرزه ای به اندام شخص وارد می کند.

بعضی افراد این درد را در دندان های خود نیز حس می کنند. پس از این موارد، ترکیبی از ضربان و بی حسی در بیمار به وجود می آید که در کمتر از 10 دقیقه به پایان می رسد. روش هایفو، بعد از درمان هیچ دردی نخواهد داشت.

مطلب مرتبط: برای جوانسازی صورت ترمیا بهتر است یا هایفو؟

درمان با هایفو چقدر طول می کشد؟

حدود نیم ساعت از جلسه ی درمان به توضیحات پزشک در مورد این روش و مزایا و معایب آن می گذرد. پزشک بایستی قبل از انجام هایفو، مناسب بودن آن را برای مراجعه کننده بررسی کند. به طور کلی، فرایند خود هایفو 30 دقیقه طول خواهد کشید.

نتایج روش هایفو چه مدت ماندگار هستند؟

درمان های زیبایی مانند فیلرهای لب، گونه، زاویه ی فک و انواع بوتاکس نتایج سریعی داشته و فوراً ظاهری جذاب به صورت می بخشند. اما روش هایی مانند میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و هایفو، نتایج چشمگیری دارند که در عرض چند ماه بروز پیدا می کنند و تأثیرات عمیق و بنیادینی روی پوست می گذارند. نتایج حاصل از هایفو در مدتی طولانی ظاهر می شوند اما در بلند مدت خاصیت پیشگیرانه و درمانی دارند.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر