دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

مراقبت بعد از تزریق هیر فیلر مو

فهرست موضوعات

ظاهر موی هر فرد نه تنها بر زندگی شخصی، بلکه بر شغل و حرفه او نیز تاثیر گذار است. ریزش مو می تواند با کاهش زیبایی ظاهری، افراد را در معرض کمبود اعتماد به نفس قرار داده و نظر افراد جامعه را نسبت به او تغییر دهد. آسیب دیدن اعتماد به نفس فرصت ارائه خود در محل کار و موقعیت های اجتماعی را از فرد گرفته و او را با مشکل مواجه می کند. فیلر مو امروزه یک فرآیند ایمن برای جلوگیری و درمان ریز مو محسوب میشود، اما در صورت استفاده بیاد داشته باشید مراقبت بعد از تزریق هیر فیلر برای کسب نتیجه مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

فیلر مو درمانی بلند مدت برای ریزش مو در نواحی مختلف سر است. فیلر مو برخلاف روش های درمانی دیگر، یک فرایند بدون تهاجم به شمار می رود. در این روش، با هدف افزایش تراکم و پر پشت شدن مو ها، گروهی از مواد مختلف به پوست سر تزریق می شوند. فیلر مو از عناصر مختلفی تشکیل شده که علاوه بر بهبود درخشش، از موها در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت می کنند.

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از فرآیند های موثر در درمان ریزش مو محسوب میشود، در این روش درمانی ویتامین ها، مینرال ها و تمامی موادی که فولیکول مو برای رشد و تکثیر به آن نیاز دارد، روی پوست سر و کنار فولیکول مو تزریق میشود. باید بدانید که هیر فیلر مو دو مزیت بارز نسبت به مزوتراپی دارد.

اولین مزیت اضافه کردن 7 پپتید، به داروهای مزوتراپی است، این پپتید ها باعث تحریک شدید فولیکول های مو، برای رشد و تکثیر میشوند. دومین مزیت آهسته رهش کردن این دارو هاست؛ به گونه ای که پپتید ها با گذشت دو هفته آزاد شده و این باعث تاثیر گذاری بیشتر هیرفیلر مو نسبت به مزوتراپی است.

بیشتر بدانید…

تزریق ژل لب

تفاوت فیلر مو با مزوتراپی

مراقبت بعد از تزریق هیر فیلر مو

مراقبت های بعد از هر فرآیند، از مهم ترین مراحل آن به شمار می روند. افراد با پیروی از توصیه های پزشک و انجام این مراقبت ها می توانند علاوه بر حفظ نتایج بدست آمده، آن ها را به حداکثر بازدهی ممکن نیز برسانند. البته لازم به ذکر است که درمان با فیلر مو با عوارض چندانی همراه نبوده و بلافاصله بعد از تزریق آن می توان فعالیت های روزانه خود را از سر گرفت. با این حال در ادامه نکاتی بیان شده که با پیروی از آن ها می توان نتایج درمان با فیلر مو را بهبود بخشید:

1- اجتناب از رفتن به استخر یا سونا به مدت 24 ساعت

رفتن به محیط هایی همچون استخر یا سونا و قرار گرفتن در معرض آلودگی ها می تواند سبب بروز عفونت در نواحی تزریق شود. بدین ترتیب، بهتر است به مدت 24 ساعت از رفتن به محیط های ذکر شده اجتناب شود.

2- خودداری از رنگ کردن مو ها به مدت 48 ساعت

مواد شیمیایی همچون انواع موجود در رنگ یا ژل مو می توانند التهاب خفیف ناشی از تزریق را تشدید کرده و فرد را با عوارض جدی تری رو به رو کنند. به همین دلیل بهتر است 48 ساعت پس از فرایند، از این مواد دوری کرد.

3- اجتناب از شستشو یا سشوار کشیدن مو ها

برخی پزشکان بر این باورند که استفاده از سشوار یا شستشوی مو ها در 24 ساعت اول پس از فرایند، افراد را از رسیدن به بهترین نتایج محروم می کند.

مواد تشکیل دهنده فیلر مو 

فیلر های مو از عناصر متنوعی ساخته شده که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ کراتین

این ماده به طور طبیعی با هدف محافظت، التیام و تقویت در مو و اطراف آن وجود دارد.

2_ هیالورونیک اسید

ماده ای طبیعی و موجود در ساختار سلولی است که اغلب به عنوان فیلر به لب ها، گونه ها و پوست تزریق می شود. هیالورونیک اسید توانایی فوق العاده ای در حفظ آب داشته و به مرطوب ماندن پوست برای مدت های طولانی تر کمک می کند.

3_ روغن آرگان

روغنی برگرفته از درخت آرگان است که به مرطوب سازی و تقویت ظاهر و حس مو ها کمک می کند.

4_ زانتالین

ماده ای که هم به عنوان سفت کننده و هم شل کننده تار های مو به کار گرفته می شود.

مزایای تزریق فیلر مو چیست؟

تزریق فیلر مو دارای مزایای گوناگونی است که در پایین چندین مورد از آن ها عنوان شده اند:

عوارض فیلر مو

تزریق فیلر مو برای چه کسانی مناسب است؟

در پایین فهرستی از افرادی بیان شده که می توانند از مزایای بی نظیر فیلر های مو بیشترین بهره را دریافت کنند:

عوارض جانبی تزریق فیلر مو چیست؟

تزریق فیلر مو همچون هر فرایند دیگری با مقداری عوارض جانبی همراه است که از جمله موارد احتمالی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

البته، اغلب موارد بیان شده ظرف 72 ساعت پس از تزریق برطرف شده و بیمار با مشکلی مواجه نخواهد شد. پزشک خطر احتمالی این عوارض جانبی را در جلسه مشاوره برای بیمار بیان خواهد کرد. در صورتی که هر کدام از عوارض جانبی بیمار از جمله موارد بالا بیش از یک هفته دوام داشته باشند، فرد باید به پزشک خود مراجعه کند.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر