دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

ورم بعد از تزریق فیلر بعد از چند وقت بهبود می یابد؟

فهرست موضوعات

فیلر های پوستی می توانند برای زیبایی نواحی متعددی از صورت مثل لب ها، فک، گونه ها و زیر چشم ها و همچنین پوشاندن و پر کردن چین و چروک های صورت و اصلاح حالت چهره به کار گرفته شوند. در حالی که عمل تزریق این فیلر ها یک عمل تهاجمی نیست، اما مانند تمامی عمل های زیبایی دیگر، یک سری عوارض جانبی احتمالی برای آن وجود دارد. ورم رایج ترین عارضه ی جانبی تزریق فیلر است. در رابطه با ورم بعد از تزریق فیلر باید گفت که این ورم، یک امر کاملاً عادی محسوب می شود و باید انتظار آن را داشته باشید.

چه کسانی باید عمل تزریق فیلر گونه را انجام دهند؟

زمانی که متوجه شدم با افزایش سن و سال صورت من دائماً در حال لاغر شدن است، تصمیم گرفتم عمل تزریق فیلر گونه داشته باشم. در حالی که در دهه ی 30 سالگی، گونه های من برجسته و پر بود، با بالا رفتن سن و سال، پوست و اجزای صورت من حالتی افتاده، شل و رو به پایین به خود گرفت. من از این ظاهر جدید خود راضی نبودم.

یکی از پیشنهاداتی که به من شد انجام عمل تزریق فیلر گونه بود تا گونه های من در محل لاغری صورتم پر و لیفت شوند، پوست افتاده ی صورت کمی کشیده شده و حالت چهره ی من اصلاح شود. شما می توانید عمل تزریق فیلر گونه را در دهه ی بیست سالگی نیز داشته باشید؛ اما اغلب افراد در انتهای دهه ی 30 سالگی که تولید کلاژن بدن پایین آمده و پوست شروع به افتادگی می کند، به سراغ این عمل زیبایی می روند.

بیشتر بدانید…

ریزش مو هورمونی

چه کسانی باید عمل تزریق فیلر گونه را انجام دهند؟

آیا انجام عمل تزریق فیلر گونه دردناک است؟

در حالی که خود مرحله ی تزریق فیلر درد چندانی ندارد، اما درد پس از عمل کمی آزار دهنده است. برای مدت حدود یک هفته یا کمی بیشتر، انتظار درد در ناحیه ی تزریق را داشته باشید. طی این مدت صورت به فیلر عادت کرده و مراحل بهبودی پس از عمل را می گذراند. البته، این درد شدید یا ناگهانی نیست، اما یک درد خفیف وجود دارد که برای شدت نگرفتن این درد باید حواستان باشد طی این مدت کسی به گونه های شما دست نزند!

پس از انجام عمل تزریق فیلر، انتظار چه نوع ورمی را باید داشته باشیم؟

تجربه ی میزان خاصی از ورم بعد از تزریق فیلر، کاملاً طبیعی است. میزان ورم بین بیماران مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. اما به طور کلی فیلر تزریق شده به نواحی چانه و گونه عمیق تر بوده و درست زیر استخوان های صورت تزریق می شود. بنابراین، در این موارد هر ورم احتمالی تا حدود زیادی زیر بافت های طبیعی صورت پنهان شده و ورم چندانی مشاهده نخواهد شد.

از سوی دیگر، موردی که ورم آن بیشتر به چشم می آید عمل تزریق فیلر به لب ها می باشد. علت این امر، علاوه بر مورد ذکر شده در رابطه با عمق تزریق، حساسیت بیشتر بافت لب ها است. در بیشتر موارد عمل زیبایی تزریق فیلر لب، ورم ملایم تا متوسط دیده می شود. البته، با آمدن فیلر های جدید تر، میزان این ورم احتمالی بسیار کمتر از پیش شده است. این امر که لب های شما برای یک یا دو روز اول بعد از انجام عمل تزریق فیلر لب، کمی پر تر از میزان دلخواه به نظر برسد، کاملاً عادی است. در اغلب موارد، از روز سوم ورم لب ها رو به کاهش خواهد رفت.

معمولاً ورم پس از عمل تزریق فیلر تا چه زمانی ماندگار می ماند؟

غالباً طی چند روز، ورم پس از عمل تزریق فیلر های پوستی از بین می رود. معمولاً این ورم طی دو الی سه روز اول چشمگیر بوده و طی روز های آتی به طور تدریجی از بین خواهد رفت. در موارد بسیار نادر، این ورم می تواند ماندگار تر بوده و چندین روز الی 4 هفته روی صورت فرد بماند.

چطور ورم بعد از تزریق فیلر را کاهش دهیم؟

پزشک زیبایی شما باید با به کار گیری روش های متعدد طی مراحل انجام این عمل زیبایی، از تشدید ورم ها و کبودی های آتی پیشگیری کند. البته، اگر بیش از حد نگران هستید، بهتر است پیش از عمل از مصرف دارو های آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید.

پیشنهاد می شود که به مدت 48 ساعت از انجام فعالیت های ورزشی و مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. در صورت ایجاد ناراحتی یا ضرورت، می توانید بلافاصله مصرف ایبوپروفن خود را مجدداً آغاز کنید. اعمال یخ روی ناحیه ی عمل، می تواند از کبودی و ورم شما کم کند؛ مخصوصاً اگر این کار بلافاصله پس از عمل تزریق فیلر انجام شود. از دست زدن به ناحیه ی عمل خودداری کنید و به هیچ وجه آن را ماساژ ندهید. این کار باعث ایجاد عدم قرینگی در چهره ی شما خواهد شد.

اگر از ورم پس از عمل تزریق فیلر نگرانیم، چه کار کنیم؟

در صورت نگرانی در ارتباط با مشکلات پس از عمل زیبایی، این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. پزشک می تواند به منظور مقابله با ورم شدید، برای شما دارو تجویز کرده یا یک جلسه معاینه ی زود هنگام پس از عمل با شما داشته باشد.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پری پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    دکتر عزیز من برای خط خنده فیلر زدم و دکتر در ناحیه گونه هم تزریق کرد صورتم خیلی بزرگ و زشت شده، نمیتونم تشخيص بدم که ورمه یا همینجوری میمونه؟فیلر revolax sub q زدم دو تا،، اگر نخوامش میشه با آنزیم از بین بردش؟؟ ممنووووون
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان پنجشنبه ۴ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      ژلهایی که کیفیت خوبی نداشته باشند به انزیم هم خیلی خوب پاسخ نمیدن ولی شما میتوتید امتحان کنید
  • تصویر کاربر لیلا چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من دیروز فیلر بینی زدم ولی خیلی بینی ام پهن شده چیکارکنم که زودتر ورمش بخوابه خیلی بد و زشت شده
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام لطفا از پزشکتون جویا شوید چون میزان تزریق و ناحیه و عمق تزریق و نوع فیلر و فقط خود پزشکتون میدونن و ایشون بهتر میتونن راهنماییتون کنند
  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    فیلر خط خنده انجام دادم.بعد دو هفته هنوزم ی سمت صورتم ورم داره . میخواستم بدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      معمولا تورم یک هفته بعد از بین میره با توجه به اینکه من اطلاعی از ناحیه و دوز تزریق و نوع ژل ندارم بهتره از پزشکتون جویا باشید
  • تصویر کاربر مریم چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من چندروزی هست زاویه سازی فک رو با فیلر دنبی اچ انجام دادم به شدت درددارم وورم شدید جوری که دردش غیرقابل تحمله وحتی نمیتونم به ناحیه دست بزنم بنظرتون خطرناک نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بهتره حتما معاینه بشید
  • تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر من امروز صبح بیدار شدم دیدم صورتم پف کرده ناحیه لپ و لب و بینی و زیر یک چشمم یکماه قبل فیلر به ناحیه گونه لب خط خنده و چانه تزریق کردم و حدودا دوهفته قبل هم ترمیم کردم تا دیشب هم کوچکترین ورم و پفی نبود میخواستم بدونم بعد از این مدت امکان داره از حرکت فیلر یا حساسیت به اون باشه؟ نواحی تزریقم در حد خیلی سطحی از همون روز اول حارش داره البته نه دایم
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان چهارشنبه ۱۹ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام چه فیلری تزریق کردید؟
  • تصویر کاربر خاطره یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من حدود ۲۰ روز قبل فیلر صورت تزریق کردم جهت زاویه سازی فک،ولی حالا بازم بعد گذشت ۲۰ روز درد وتورم دارم وصورتم متقارت نیست،میشه لطفا راهنماییم کنین؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان یکشنبه ۱۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      در مواردی که حجم بیشتری تزریق بشه معمولا درد و کوفتگی ناحیه تا. یکی دو هفته طبیعیه ، ولی طولانی تر از این زمان و حتما به پزشکتون مراجعه کنید در مورد عدم تقارن هم گاها بدلیل تورم حین تزریق ، پزسک دید کاملی نداره لذا لازمه یک هفته بعد که تورم بهبود پیدا کرد به پزشکتون مراجعه کنید تا در صورت عدم تقارن مجدد تزریق انجام شه
  • تصویر کاربر ساناز یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    تا چند روز ورم ودرد تزریق فیلر چانه هست
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      معمولا ورم نداره ولي در تزريقهاي حجيم چانه ممكنه تا يك هفته احساس درد خفيفي در ناحيه چانه داشته باشيد
  • تصویر کاربر زینب پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من واقعا از اینکه صورتم کلی منافذ باز داره ناراحتم راهی هست بتونم از شر منافذ باز پوستم خلاص بشم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      عزیزم درمان منافذ باز یه درمان ترکیبیه و با توجه پوست شما و منافذ بازتون پزشک تشخیص میده که از چه درمان‌هایی باید استفاده کنید که این درمان‌ها میتونه شامل استفاده از یه شوینده مناسب و کرمهای موضعی مناسب ، میکرونیدلینگ و مزوتراپی و ترمیا و لیزر و …. باشه🌹
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر