دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

برای جوانسازی صورت ترمیا بهتر است یا هایفو؟

فهرست موضوعات

شادابی و طراوت پوست صورت یکی از دغدغه‌های اصلی امروز ماست. دکترهای زیبایی نیز همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که با کمترین عوارض جانبی و درد بتواند بالاترین ضریب ایمنی و تاثیرگذاری را برای تحقق این موضوع، داشته باشد.

 برداشتن چربی های گونه

ترمیا چیست؟ در حال‌ حاضر، دو دستگاه محبوب و مشهور با نام‌های ترمیا و هایفو در صدر فهرست خدمات موثر برای جوانسازی پوست قرار دارند اما این‌که برای جوانسازی صورت ترمیا بهتر است یا هایفو، پرسشی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. همچنین در این مقاله به بررسی جزئی‌تر این دو دستگاه، تعداد جلسات درمانی لازم برای هر یک خواهیم پرداخت.

ترمیا دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ 

پیش از بررسی اینکه برای جوانسازی صورت ترمیا بهتر است یا هایفو باید این دستگاه‌ها را بیشتر بشناسیم.  ترمیا به وسیله ی امواج رادیویی و سوزن‌های فوق‌العاده ظریف، طراحی و ساخته شده است. این دستگاه دارای گواهینامه پزشکی از اروپا و آلمان است. Thermia با فناوری ICF (عملکرد ترکیبی هوشمند) اولین و تنها دستگاه نانو فرکشنال RF در آسیا است که ابلیشن، انعقاد و اثر حرارتی را با حداقل آسیب به اپیدرم به‌صورت هوشمند ترکیب می‌کند.

ترمیا بهترین آر اف فرکشنال و نانو ابلیشن RF برای درمان انواع مشکلات پوستی اعم از آکنه و جای آکنه می باشد. انرژی بالای ترمیا و ایجاد نانو ابلیشن میکروسوزن های آن، ضمن کمترین آسیب به اپیدرم و تمرکز درمان بر روی درم، امکان درمان از سطحی ترین تا عمیق ترین مناطق پوست را بهمراه داشته و قابلیت درمان موثر در نواحی گردن، دکلته، شکم، و کلیه نقاط بدن را خواهد داشت.

مزایای ترمیا نسبت به RF فرکشنال

بارزترین مزیت ترمیا پوست نسبت به RF استفاده از میکرونیدلهایی است که فقط روی سطح پوست قرار گرفته و فقط پوست را لمس میکند، به همین دلیل تقریبا بدون درد بوده و پوست بر خلاف RF فرکشنال هیچ گونه آسیبی نمیبیند. این دستگاه همچنین، انرژی معادل سه برابر RF فرکشنال های سابق دارد. انرژی بالای ترمیا و ایجاد نانو ابلیشن میکروسوزن های آن، ضمن کمترین آسیب به اپیدرم و تمرکز درمان بر روی درم، امکان درمان از سطحی ترین تا عمیق ترین مناطق را به همراه داشته و قابلیت درمان موثر در نواحی گردن، دکلته، شکم و کلیه نقاط بدن را دارد. برخی از محاسن این دستگاه عبارتند از:
جوانسازی پوست با ترمیا یا هایفوتراپی

چند جلسه برای درمان با ترمیا لازم است؟

تعداد جلسات موردنیاز برای جوانسازی پوست با ترمیا، بسته به میزان آسیب، نوع پوست و البته نظر دکتر زیبایی شما مشخص میشود. اما غالبا بعد از جلسه اول نتایج کاملا محسوس و قابل مشاهده‌اند. بااین‌وجود، بسته به نوع بافت و نیاز پوست ممکن است تا سه جلسه درمان لازم باشد. 

طی فرآیند هایفوتراپی چه اتفاقی رخ میدهد؟

هایفو به یکی از پرطرفدارترین دستگاه های لیفت، جوانسازی و سفت‌کننده صورت و بدن تبدیل شده است. روش عملکرد هایفو به این صورت است که گرمای تولید شده (امواج) توسط دستگاه، روی عمقی ترین لایه ی پوست تمرکز کرده و بافت آن ناحیه را گرم کرده و باعث تخریب سلولی میشود. این تخریب باعث شده تا سلول ها وادار به تولید کلاژن بیشتر شده، به همین دلیل هایفو باعث لیفت عمقی پوست شده. از آن‌جایی‌ که تولید کلاژن تا 12 هفته پس از درمان افزایش می‌یابد، ظاهر پوست به مرور جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود. 

هایفو یکی از معدود دستگاه‌هایی است که می‌تواند به سیستم عضلانی آپونورتیک سطحی (SMAS)، که قبلاً فقط از طریق جراحی قابل دسترس بود، دست یابد. نتیجه این عمل، یک لیفت طبیعی و قابل قبول برای پوست است. هایفو از فناوری اولتراسوند برای تابش انرژی به لایه SMAS پوست استفاده می‌کند. مراجعان ممکن است بعد از درمان قرمزی یا حساسیت خفیف و موقتی را تجربه کنند که به سرعت از بین می‌رود. برخی از فواید درمان با هایفو عبارتند از:

ترمیا چیست

چند جلسه برای درمان با هایفو لازم است؟

تعداد فواصل و دفعات هایفو، به سن پوستی و نوع پوست فرد و همچنین نظر پزشک معالج بستگی دارد و نسخه ی یکسانی برای تمام افراد نمیتوان در نظر گرفت. طبق آمار انجمن جراحی زیبایی امریکا، استفاده از این روش در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته زیرا مشاهده شده بیشتر از 70 درصد افراد بعد از 3 ماه تغییرات چشمگیری ملاحظه میکنند. برای اطلاع از هزینه هر جلسه ترمیا با مطب تماس بگیرید.

برای جوانسازی صورت ترمیا بهتر است یا هایفو؟

تفاوت هایفو و ترمیا در چیست؟ این دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی های متفاوتی به درمان میپردازند و بعبارتی قابل مقایسه نیستند و این پزشک معالج است که بسته به مشکل پوستی شما تشخیص میدهد کدام روش برای شما مناسب تر است. اما بطور کلی ترمیا باعث لیفت سطحی پوست، حذف تمامی چروک های ریز روی صورت، آکنه و جای آکنه میشود، اما هایفو با استفاده از امواج متمرکز و قوی فراصوت (اولتراسوند)، باعث لیفت عمقی پوست، کاهش چین و چروک‌های ریز، رفع افتادگی و شلی پوست و بالطبع رفع کدر و پیر دیده شدن آن می‌شود.

عملکرد هایفو درواقع نوعی کلاژن‌سازی برای پوست است که با افزایش دمای سطح پوست، سلول‌ها را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند. باید در نظر داشته باشید که استفاده از هایفو در صورتیکه درمان مناسبی برای مشکل شما نباشد، ممکن است باعث تخریب بیشتر شده و نتیجه مورد نظر شما را بهمراه نداشته باشد.

آیا از ترکیب هایفو و ترمیا می‌توانیم استفاده کنیم؟

بله. استفاده ترکیبی از این دو درمان با نظر پزشک امکان‌پذیر است.

بهترین راه برای کلاژن‌سازی پوست 

راه های مختلفی برای تحریک پوست و کلاژن سازی آن وجود دارد. بسته به نوع پوست، مشکل ایجاد شده و تشخیص دکتر زیبایی میتوان از بین موارد زیر یکی را انتخاب کرد:

دستگاه‌های ترمیا و هایفو هردو در جهت کمک به جوانسازی پوست کار می‌کنند اما در پاسخ به افرادی که با این تردید مواجه هستند که برای جوانسازی صورت با ترمیا بهتر است یا هایفو، باید گفت که همه چیز به نوع پوست فرد بستگی دارد!

در تکنولوژی ترمیا از ، درحالی‌که در هایفو با کمک امواج اولتراسوند به جوانسازی و لیفت و سفت کردن پوست کمک می‌شود. درمجموع، ترکیب این دو روش در کنار مصرف کلاژن‌های خوراکی، استفاده از کرم‌ها و سرم‌های هیالورونیک اسید و مراقبت در جهت حفظ رطوبت پوست می‌تواند به سلامت و جوانسازی بیشتر پوست کمک کند.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علیمردانی پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    خسته نباشید
    بهترین درمان منافذ باز چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان پنجشنبه ۱۲ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام درمانهای مختلفی برای منافذ باز وجود داره که شامل استفاده از شوینده های مناسب و کرمهای موضعی و میکرونیدلینگ و مزوتراپی و ترمیا و …. است که معمولا لازمه که درمان ترکیبی انجام شود ولی اگر بخواهیم به هر دلیلی ففط از یک روش استفاده کنیم قویترین اینها قطعا انجام چند جلسه ترمیا است
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر