دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

معجزه ترکیب هایفو و آر اف (RF) در از بین بردن خطوط صورت

فهرست موضوعات

هایفوتراپی و آر اف (RF) درمان هایی غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست  هستند، که پوست را برای تحریک و بازسازی کلاژن در لایه های عمیقتر، حرارت می دهند. با اینکه هر دو روش پوست را سفت می کنند و چروک و خطوط صورت را کاهش می دهند، اما از تکنولوژی های مختلفی برای این کار استفاده می کنند. بنابراین، یکی از این روش ها ممکن است نسبت به روش دیگر مناسب تر باشد.

حقیقت تلخ این است که زمانیکه ما به سن 25 سالگی می رسیم، روند تولید کلاژن در بدن ما شروع به آهسته شدن می کند. در حقیقت، میزان کلاژن در بدن ممکن است سالانه 2% افت پیدا کند. سبک زندگی و ژنتیک، دو عامل اصلی تعیین کننده ی میزان افت سطوح کلاژن هستند. خوشبختانه، درمان های ایمن و مؤثری مانند هایفوتراپی (امواج فراصوت شدت بالا) و آر اف (رادیوفرکانسی) به شما کمک میکنند تا به پوستی سفت تر و جوانتر دست پیدا کنید. در ادامه، هایفوتراپی خطوط صورت را توضیح خواهیم داد.

هایفوتراپی 1

طریقه اثربخشی آر اف (فرکشنال RF)

آر اف، رویکردی برای سفت کردن بافت پوست است که از انرژی رادیوفرکانسی تک قطبی برای فرستادن حرارت به لایه های اپیدرمال پوست استفاده می کند. این انرژی در بافت پوست بیشتر از 3 میلی متر نمیتواند نفوذ کند.

روش  آر اف نه تنها با انقباض فوری کلاژن، باعث سفت کردن پوست می شود، بلکه با بهبود زخم پوست و تحریک گردش سلولی، مزایای ضد پیری نیز دارد. این کار به پوست ظاهری جوانتر، سفت تر و حجیم تر می دهد، خطوط را کاهش می دهد، منافذ بزرگ شده را کوچک می کند و حتی مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه را بهبود می بخشد. 

آر اف فقط به لایه های اپیدرمال پوست دسترسی دارد و به لایه ی عمیق تر پوست نمیتواند نفوذ کند، پس برای رفع مشکلاتی نظیر کاهش حجم و یا افتادگی پشت پلک ها (قسمتهای ظریف پوست) گزینه مناسبتری است. آر اف (RF) می تواند برای موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

عملکرد هایفوتراپی خطوط صورت چگونه است؟

درمان هایفو، انرژی فراصوت متمرکز شدت بالا را، به اعماق پوست می فرستد و موجب انعقاد حرارتی بسیار دقیق می شود. این روش با ارسال انرژی فراصوت متمرکز در یک دوره زمانی کوتاه، به طور دقیق نقطه ی خاصی از پوست را حرارت می دهد. پوست شما با تحریک بافت درمال عمیق خود، با تولید فیبرهای کلاژن فشرده، نسبت به این انرژی واکنش نشان می دهد. این روش به نوبه خود منجر به سفت شدن تدریجی پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی و سفتی پوست می شود. 

زمانی که پوست سفت می شود، خطوط و چین و چروک ها کم کم محو می شوند. سپس بافت پوست بهبود پیدا می کند و صاف و شفاف می شود. این روش تأثیرات طولانی مدت تری دارد و پس از فقط یک جلسه درمانی، موجب سفت شدن پوست می شود. 

ترکیب هایفو و آر اف در از بین بردن خطوط صورت

نتایج درمان هایفوتراپی خطوط صورت از چه زمانی قابل مشاهده است؟

سفت شدن اولیه پوست بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده است و به مرور زمان ادامه پیدا می کند. یعنی فقط با یک جلسه درمانی، فرایند بازسازی پوست شروع می شود اما نتایج کامل بعد از یک دوره 3-2 ماهه به دست می آید. از نظر علمی ثابت شده است که جلسات باید تا 6 ماه ادامه داشته باشند.

ترکیب هایفو و آر اف در از بین بردن خطوط صورت

در رابطه با ترکیب هایفو و آر اف برای خط خنده، باید گفت که دکتر زیبایی با توجه به شرایط، نوع پوست و مشکلات شما، تعداد جلسات درمان را چه بصورت ترکیبی و یا بصورت جداگانه تجویز میکند. درمان های بر پایه لیفت صورت، تمام مشکلات پوست از جمله چین و چروک، افتادگی صورت و غبغب را مورد هدف قرار می دهند. معمولاً برای درمان این مشکلات، بیمار باید تحت درمان با هر دو روش آر اف و هایفو قرار بگیرد. لیفت صورت، نوعی روش درمانی ست که هردو روش درمانی را ترکیب می کند تا تمامی مشکلات پوست را رفع کند. 

این دو روش از تکنولوژی های مختلفی برای گرم کردن بافت عمیق پوست استفاده می کنند. هایفو، انرژی فراصوت فرکشنال شدیدتر و دقیق تری را به لایه ی  SMAS پوست ارسال می کند، در حالیکه  آر اف بر اساس استراتژی گرمایش انبوه می باشد. فرکانس دقیق هر کدام از درمان ها، به نوع دستگاه مورد استفاده و شرایط پوستی فرد مانند قابلیت ارتجاعی و ژنتیک بستگی دارد. این روش ترکیبی به حل مشکلات زیر کمک می کند:

در ادامه عکس قبل و بعد هایفوتراپی پوست را مشاهده خواهید کرد.

عکس قبل و بعد هایفوتراپی پوست 2
عکس قبل و بعد هایفوتراپی پوست 1

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

هایفو، به جز ورم و قرمزی جزئی، هیچ عوارض جانبی دیگری ندارد. گرچه، باید خاطر نشان کرد که هایفو ممکن است برای هر کسی روش مناسبی نباشد. توصیه می شود افرادی که دچار تغییر رنگ پوست شده اند، به جای هایفو تحت درمان با لیزر قرار بگیرند. پزشکان معمولاً این روش را برای افراد 30 سال به بالا توصیه می کنند. با این وجود، افراد مسن با پوست افتاده ممکن است برای هایفوتراپی، گزینه ی مناسبی نباشند. در عوض جراحی لیفت صورت می تواند نتایج بهتری به آنها ارائه دهد.

مطلب مرتبط: اندولیفت بهتر است یا هایفو

مقایسه هایفوتراپی و RF فرکشنال 

 

هایفوتراپی

آر اف

مناسب برای

برای رفع چین و چروک و تیره شدن پوست، افتادگی، بالا کشیدن و سفت کردن پوست در بدن استفاده می شود.

برای رفع چین و چروک و تیرگی های پوست و همچنین بهبود بافتهای پوست در بدن استفاده می شود.

تشابه

این روش کاملاً طبیعی و دائمی است (برخلاف فیلرها و نخ ها، که اثر آنها از بین می رود) – زیرا این روش مکانیسم های خود بدن را تحریک به تولید کلاژن می کند.

غیرجراحی و غیرتهاجمی است.

کاملاً طبیعی و دائمی است. زیرا مکانیسم های خود بدن را تحریک به تولید کلاژن می کند. غیرجراحی و غیرتهاجمی است.

تکنولوژی مورد استفاده

انرژی فراصوت (عمیق تر از آر اف)

انرژی رادیوفرکانسی

عمق

این روش به جاهای عمیق تر پوست نفوذ می کند و بیشتر از درمیس جلو می رود و به لایه ی  SMAS پوست (عضله) می رود.

روی لایه های اپیدرمال (اولین لایه پوست) تمرکز می کند و فراتر از عمق درمیس نمی رود.

تعداد جلسات درمانی

تشخیص پزشک معالج

تشخیص پزشک معالج 

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر