دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

بوتاکس دیستون بهتر است یا مصپورت؟کدام را انتخاب می کنید؟

فهرست موضوعات

بوتاکس دیستون و مصپورت دو نمونه از بوتاکس­های پرمصرف در ایران هستند. موضوعی که نیاز به مقایسه اصولی برای انتخاب بین این محصولات را بیشتر کرده است. انتخاب نهایی بین دیستون و مصپورت به عوامل مختلفی مانند جنسیت، سن فرد، نوع پوست و ناحیه تزریق دارد.

برای داشتن انتخابی هوشمندانه بین انواع بوتاکس، نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر و همچنین مشورت با متخصص پوست و مو دارید که با توجه به شرایط، بهترین بوتاکس را برای شما تجویز خواهد کرد. در مطالعه این مطلب با ما همراه شوید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

تعریف بوتاکس دیستون و مصپورت

بوتاکس ­های دیستون و مصپورت هر دو تولید شده از سم بوتولینوم نوع A هستند که برای مصارف زیبایی و درمانی تزریق می‌شوند. این سم با فلج خفیف و موقت عضلات، چین و چروک‌ها را صاف و ظاهر پوست را زیبا و جوانسازی می­کند، هر چند این تنها خاصیت بوتاکس نیست و فواید بسیار دیگری نیز در این تزریق وجود دارد.

تعریف بوتاکس دیستون و مصپورت

عمده ­ترین کاربردهای بوتاکس دیستون و مصپورت در موارد زیر است:

  • صاف کردن چین و چروک‌ها شامل خطوط اخم، پیشانی، دور چشم و لبخند
  • بالا بردن ابروها
  • درمان میگرن
  • درمان تعریق بیش از حد زیر بغل
  • درمان اسپاسم عضلات

مزایای استفاده از بوتاکس دیستون و مصپورت شامل اثربخشی بالا در رفع چین و چروک‌ها، عوارض جانبی اندکه، ماندگاری طولانی (حدود 4 تا 6 ماه) و قیمت مناسب است.

نکاتی که باید قبل از تزریق بوتاکس و برای دریافت بهترین نتیجه باید در نظر داشته باشید نیز شامل موارد زیر است:

حتماً با یک پزشک زیبایی مشورت کنید و سابقه پزشکی خود را به طور کامل به او اطلاع دهید. با توجه به تاثیرات بوتاکس و در نظر گرفتن تداخلات دارویی احتمالی، این مورد کاملا الزامی و ضروری است.

از مصرف داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید.

از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

عوارض جانبی بوتاکس موقتی بوده و به ندرت جدی می‌شوند. با این وجود و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع بوتاکس و عوارض جانبی کاربرد آنها، می‌توانید با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

فرق بوتاکس دیستون و مصپورت چیست؟

تفاوت‌های اصلی بین بوتاکس­های دیستون و مصپورت در موارد زیر خلاصه می‌شود:

قیمت: بوتاکس دیستون قیمت مناسب‌تری نسبت به مصپورت دارد.

سرعت اثرگذاری: در حالی که بوتاکس دیستون سریع‌ و طی حدود 24 تا 72 ساعت اثر می‌کند، 4 تا 10 روز طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس مصپورت ظاهر شود.

ماندگاری: ماندگاری هر دو بوتاکس تقریبا مشابه است (حدود 4 تا 6 ماه).

میزان رضایت: هر دو بوتاکس رضایت مصرف کنندگان را جلب کرده و پزشک زیبایی هر دو مورد را تجویز می‌کنند.

انتخاب بین بوتاکس دیستون و مصپورت به عوامل مختلفی مانند سن، جنس، نوع پوست، ناحیه مورد نظر برای تزریق و سابقه پزشکی شما بستگی دارد. به این ترتیب برای انتخاب بوتاکس مناسب، نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر و همچنین مشورت با پزشک زیبایی دارید.

تفاوت‌های جزئی بین بوتاکس دیستون و مصپورت از نظر فرمولاسیون، اندازه و حجم بسته­بندی و ماده حلال وجود دارد که عبارتند از:

اندازه مولکول: بوتاکس دیستون مولکول‌های بزرگتری دارد و به همین دلیل ممکن است برای خطوط عمیق‌تر مناسب‌تر باشد.

نوع ویال: بوتاکس دیستون در ویال‌های 100 واحدی و مصپورت در ویال‌های 50 واحدی عرضه می‌شود.

حلال: حلال بوتاکس دیستون آب و حلال مصپورت سرم نمکی است.

این تفاوت‌ها جزئی بوده و اغلب در انتخاب بوتاکس مناسب نقش مهم و تعیین‌کننده‌ چندانی ندارند. همچنین از نظر متخصص تزریق بوتاکس در نظر گرفته شده و ارتباط چندانی با فرد دریافت کننده ندارد.

بوتاکس دیستون بهتر است یا مصپورت؟

به طور قطعی نمی‌توان گفت که کدام بوتاکس بهتر است و هر دو نوع بوتاکس مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت انتخاب بین این دو به فاکتورهای زیادی بستگی داشته و با در نظر گرفتن آنها می­توان بوتاکس مناسب را انتخاب نمود. در این مورد علاوه بر نوع پوست و ناحیه مورد نظر برای تزریق، سن فرد و شرایط جسمانی، داروهای مصرفی و سابقه پزشکی نیز تاثیرگذار است.

فواید بوتاکس دیستون و مصپورت

کاربرد بوتاکس­های دیستون و مصپورت با فوایدی همراه است که به مرور آنها می­پردازیم:

  1. صاف کردن چین و چروک‌ پوست: بوتاکس با فلج کردن موقت عضلات، چین و چروک‌های ایجاد شده بر اثر انقباض عضلات را صاف می‌کند. این اثر در خطوط اخم، پیشانی، دور چشم و لبخند قابل مشاهده است.
  2. رفع خطوط اخم و پیشانی و جوانسازی پوست: بوتاکس با فلج عضلات پیشانی و اخم، این خطوط را به طور موقت از بین می‌برد و چهره را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد.
  3. 3. بالا بردن ابروها: بوتاکس با فلج عضلات پایین ابرو، ابروها را به طور موقت بالا می‌برد و به چهره حالت شادتر و هوشیارتر می‌دهد. این مود به ویژه برای افرادی که با افتادگی ابروها روبرو هستند بسیار مفید و کاربردی است.
  4. 4. رفع خطوط دور چشم و لبخند: بوتاکس با فلج عضلات اطراف چشم و دهان، خطوط پنجه کلاغی و خطوط لبخند را به طور موقت از بین می‌برد.
  5. درمان میگرن: بوتاکس با فلج عضلات سر و گردن، می‌تواند به طور موقت به کاهش شدت و تعداد حملات میگرن کمک کند.
  6. درمان تعریق بیش از حد: انجام بوتاکس اعم از بوتاکس دیستون و مصپورت با فلج مقطعی غدد عرقی زیر بغل، تعریق بیش از حد را به طور موقت درمان می‌کند.
  7. درمان اسپاسم عضلات: بوتاکس با فلج عضلات اسپاسمی، می‌تواند به طور موقت به کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات کمک کند.

۸. افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی: بوتاکس با بهبود ظاهر و رفع چین و چروک‌ها، می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند. همچنین با رفع مشکلاتی مانند میگرن، تعریق بیش از حد و اسپاسم عضلات، می‌تواند به طور کلی کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشد.

برای پلکسر صورت چه باید کرد

عوارض جانبی مشترک بوتاکس دیستون و مصپورت

عوارض جانبی مشترک بوتاکس دیستون و مصپورت که در موارد نادر دیده می­شوند عبارتند از تورم، قرمزی پوست، درد، کبودی، سردرد، حالت تهوع و افتادگی پلک. همه این عوارض در صورت بروز موقتی بوده و به ندرت جدی می‌شوند.

سخن آخر

بوتاکس دیستون و مصپورت و کاربرد آنها برای موارد مختلف در سال­های اخیر با استقبال بالای کاربران روبرو بوده است. انواع بوتاکس، چه دیستون و چه مصپورت، با فلج کردن موقت عضلات، چین و چروک‌ها را صاف و به شما ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر می‌بخشد.

انتخاب نوع بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهم‌ترین مورد انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه برای انجام این تزریق است. به این ترتیب می‌توانید از نتایج مطلوب و ایمن آن بهره‌مند شده و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد          

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر