دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

بعد از جلسه دوم لیزر چه اتفاقی می افتد؟

فهرست موضوعات

نتایج لیزر موهای زائد افراد کاملاً متفاوت از یکدیگر است. این نتایج به هورمون ها و چرخه موی خاص هر شخص بستگی دارد. با این حال، در این مطلب در مورد جدول زمانی لیزر موهای زائد (از ابتدا تا انتهای آن) صحبت خواهیم کرد.

هفته ی اول: جلسه ی اول

اولین جلسه ی درمان، بیشترین و قابل توجه ترین اثر را روی موهای زائد می گذارد، چرا که در این جلسه به فولیکول های مو شوک وارد می شود. حرارت لیزر، این فولیکول ها را تضعیف کرده یا از بین می برد. بلافاصله بعد از انجام لیزر، پوست ممکن است متورم و قرمز شده و احساسی مشابه آفتاب سوختگی داشته باشد. این عوارض کاملاً طبیعی بوده و بعد از چند ساعت فروکش می کنند.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه اول

فولیکول های تخریب شده ی مو در نهایت از بین می روند و مو شروع به ریزش می کند. تراکم مو در این بازه زمانی کمتر شده و حتی ممکن است بعضی از ناحیه ها به صورت تکه ای  کاملاً بی مو شوند.

جلسه اول لیزر

هفته ی ششم تا هشتم: جلسه دوم لیزر

از جلسه دوم لیزر به بعد با گذراندن چرخه استراحت و رشد موهای بدن، نتایج بیشتری مشاهده خواهد شد. به همین دلیل است که درمان های بعدی بر اساس این جلسه برنامه‌ ریزی می‌ شوند.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه دوم لیزر

همان فرایند قبلی تکرار شده و موها از نواحی جدید شروع به ریزش می‌کنند.

هفته ی دوازده تا شانزدهم: جلسه ی سوم

در این زمان رشد مو به طور قابل توجهی کند شده است. با وجود این، پایبندی به جلسات و کامل کردن آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه سوم

همان فرایند قبلی تکرار شده و موها از نواحی جدید شروع به ریزش می‌کنند.

هفته ی هجده تا بیست و چهارم: جلسه ی چهارم

در این بازه زمانی موها به صورت تکه تکه و بسیار کم باقی مانده ‌اند و می ‌توان آنها را بین جلسات نیز اصلاح نمود و تراشید.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه چهارم

همان فرایند قبلی تکرار شده و موها از نواحی جدید شروع به ریزش می‌کنند.

جلسه چهارم لیزر

هفته بیست و چهار تا سی و دوم: جلسه ی پنجم

می ‌توان انتظار داشت که پوست ناحیه تحت درمان، صاف و بدون هیچ مویی باشد.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه پنجم

همان فرایند قبلی تکرار شده و موها از نواحی جدید شروع به ریزش می‌کنند.

هفته سی تا چهلم: جلسه ی ششم و آخرین جلسه

بعد از تمام شدن دوره ی کامل لیزر می توان انتظار داشت که ۸۰ درصد از موهای زائد از بین رفته و رشد مو نیز کاهش پیدا کرده باشد.

۵ تا ۱۹ روز بعد از جلسه ششم

پس از اتمام دوره، رشد موهای ناحیه تحت درمان به صورت دائمی کاهش یافته و پوست آن صاف خواهد شد.  به طور معمول، برای زنان حداقل ۶ جلسه و برای مردان ۸ جلسه درمان لیزر توصیه می شود. بنابراین دوره ی کامل لیزر حدود ۶ تا ۹ طول خواهد کشید.

زمانی که درمان لیزر از نظر اپراتور یا پزشک قابل قبول باشد، دوره آن تکمیل شده و بعد از آن می‌ بایست هر سه الی ۱۲ ماه (بسته به چرخه موی هر فرد) جلسات یادآوری را انجام داد. این کار برای تثبیت و طولانی کردن اثرات لیزر موهای زائد و صاف و ابریشمین نگه داشتن پوست انجام می‌ شود. لازم به ذکر است که موارد متعددی از جمله بارداری، هورمون ‌های شخص، وراثت و بیماری‌ های او می‌ توانند رشد دوباره مو را تحریک کنند.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر