دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

منظور از فیلر خط خنده چیست؟

فهرست موضوعات

فیلرهای پوستی تنوع بسیار زیادی دارند و می توانند ماهرانه مؤلفه های چهره ی شما را تغییر دهند. به احتمال زیاد شما با فیلر صورت و مخصوصا فیلر گونه و لب آشنایی دارید، زیرا از محبوبیت بالایی برخوردارند. اما آیا می دانستید که می توانید از فیلر برای صاف کردن خطوط لبخند ناخواسته در نزدیکی دهان خود استفاده کنید؟ خطوط لبخند، چین های نازولبیال نیز نامیده می شوند. این خطوط از علائم رایج پیری پوست هستند.

ژنتیک نیز باعث می شود خطوط لبخند عمیق تر یا سریعتر ظاهر شوند. اگر اخیراً متوجه شده اید که خطوط لبخند بین گوشه های خارجی دهان و بینی شما شروع به ظاهر شدن کرده اند، خبر بدی نیست! خطوط این ناحیه معمولاً بر اثر خنده و لبخند زیاد ایجاد می شوند. افرادی که خطوط لبخند عمیق دارند، اغلب از شادترین و دلنشین ترین افراد هستند. با اینکه خطوط لبخند اغلب نشان دهنده ی یک زندگی سرشار از شادی هستند، همیشه یک مؤلفه ی چهره خوشایند محسوب نمی شوند.

تاثیرات فیلر خط خنده

خطوط این ناحیه معمولاً بر اثر خنده و لبخند زیاد ایجاد می شوند. افرادی که خطوط لبخند عمیق دارند، اغلب از شادترین و دلنشین ترین افراد هستند. با اینکه خطوط لبخند اغلب نشان دهنده ی یک زندگی سرشار از شادی هستند، همیشه یک مؤلفه ی چهره خوشایند محسوب نمی شوند.

زیرا ظاهر شدن آنها می تواند باعث شود پیرتر از چیزی که هستید به نظر برسید و به مرور زمان نیز، این خطوط عمیق تر و واضح تر می شوند. خوشبختانه، درمان خطوط لبخند آسانتر از آن است که تصور می کنید. درمان خطوط لبخند با فیلر پوستی، می تواند ظاهر شدن چین و چروک های ناخواسته را در کمترین زمان کاهش دهد. در ادامه به نکاتی در مورد فیلر خط لبخند و بایدها و نبایدهای بعد از درمان برای دریافت بهترین نتایج اشاره می شود.

فیلر خط خنده چیست؟

زمانی که سن شما بیشتر می شود، طبیعی است که به دنبال راهی برای رفع چین و چروک های گونه به هنگام لبخند زدن باشید. پرهیز از قرار گرفتن در برابر نور خورشید، نوشیدن آب زیاد و یک رژیم غذایی سالم، از اقداماتی هستند که می توانید انجام دهید. این نکات و سایر عادات سبک زندگی سالم، می توانند به جوانتر ماندن پوست شما کمک کنند.

اما زمانی که سن شما بالاتر می رود، احتمالاً متوجه می شوید که فقط در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم، برای دور نگه داشتن چروک ها کافی نیست. بنابراین شما ممکن است بخواهید از فیلر برای کمک به صاف کردن صورت خود استفاده کنید. فیلر خط خنده، یک فیلر پوستی است که نزدیک به چین های نازولبیال تزریق می شود. محبوب ترین فیلرهای پوستی حاوی هیالورونیک اسید هستند. با اینکه تزریق هر نوع اسید به چهره ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست یافت می شود و به جذب رطوبت کمک می کند.

یکی از برجسته ترین مزایای فیلرهای پوستی قابل حل بودن آنها می باشد. بنابراین اگر یک عارضه ی جانبی بد مانند واکنش آلرژیک به فیلر را تجربه کردید، می توانید آن را معکوس کنید. فیلرهای غیرهیالورونیک اسید، غیرقابل حل هستند و اگر دچار واکنش بد شُدید، خطر بیشتری در پی دارند.

قبل و بعد از فیلر خط خنده

فیلر خط لبخند می تواند تأثیر قابل توجه اما طبیعی روی ظاهر چین های نازولبیال داشته باشد. بسیاری از افراد برای کاهش خطوط لبخند و کمک به جوانتر شدن به فیلرها روی می آورند. به یاد داشته باشید که پوست و ساختار چهره ی هر فرد منحصر به فرد است. بنابراین نتایج فردی ممکن است با هم تفاوت داشته باشند.

از یک درمان فیلر خطوط لبخند چه چیزی انتظار می رود؟

قبل از این درمان، پزشک در مورد عملکرد فیلر به شما توضیح می دهد و زمانی که متوجه اهداف زیبایی و انتظارات شما می شود، صورت شما را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد به چه جاهایی تزریق کند.

سپس، ناحیه تحت درمان را با یک ماده ی بی حسی موضعی بی حس می کند. پزشک بعد از بی حس کردن، فیلر پوستی را با دقت به اطراف خطوط لبخندتان تزریق می کند. شما ممکن است مقداری قرمزی و التهاب اولیه را تجربه کنید، اما این علائم باید ظرف چند روز بعد کاهش پیدا کنند.

درمان فیلر خطوط لبخند

بایدها و نبایدهای تزریق فیلر خط خنده

برای دریافت بهترین نتیجه از درمان و کاهش عوارض جانبی، بهتر است دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. در ادامه به بایدها و نبایدهای بعد از درمان اشاره می شود:

برای انجام تزریق فیلر، نزد یک فرد متخصص و باتجربه بروید.

تجربه ی شما در طول تزریق فیلر و بعد از آن تا حد زیادی به مهارت فرد تزریق کننده بستگی دارد. اگر شما نزدیک کسی بروید که به اندازه کافی برای تزریق فیلر پوستی مهارت ندارد، احتمال تجربه ی عوارض جانبی ناخواسته یا حتی شدید افزایش می یابد.

با صورت تمیز به مطب پزشک بروید

وقتی می خواهید تزریق فیلر خط لبخند انجام دهید، باید با پوست تمیز به مطب پزشک بروید. شما می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید ولی آرایش نکنید.

بعد از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

پوست شما تا چند روز بعد از درمان حساس تر از حد معمول خواهد بود. بنابراین باید دور از نور خورشید بمانید. حداقل به مدت دو هفته بعد از درمان از برنزه شدن خودداری کنید.

قبل از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید.

اگر نمی توانید از بیرون رفتن در روزهای بعد از تزریق فیلر خط لبخند خودداری کنید، از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب می تواند در حفاظت از پوست حساس به شما کمک کند. استفاده از محصولات  SPF قبل از بیرون رفتن، تا حد امکان می تواند به طولانی کردن نتایج و جوانی پوست شما کمک کند.

بعد از تزریق، بدن خود را هیدراته نگه دارید.

آب برای فرایندهای بهبودی طبیعی بدن شما ضروری است. بعد از درمان آب زیاد بنوشید تا بدن شما هرچه سریعتر به حالت طبیعی برگردد.

در صورت مشاهده ی علائم غیر طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.

با اینکه بعد از تزریق فیلر، ورم و ناراحتی طبیعی است، شما باید مراقب علائم جدی تر باشید. در صورت تجربه ی موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • زخم ها یا ضایعات باز
  • زخم شدن
  • عفونت در محل تزریق یا نزدیک آن
  • ورم یا کبودی طولانی یا شدید
  • آسیب به عصب ها یا رگ های خونی ناحیه تزریق
  • مرگ پوست

از داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی استفاده نکنید مگر در صورت تأیید پزشک.

داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مانند ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپرین، درمان درد بدون نسخه هستند. گرچه، این مسکن ها ممکن است برای کنترل ناراحتی بعد از تزریق فیلر پوستی بهترین انتخاب نباشند. این داروها ممکن است احتمال خونریزی و کبودی بعد از تزریق را افزایش دهند.

ناحیه تحت درمان را حداقل به مدت دو هفته ماساژ ندهید.

زمانی که عضلات شما درد می کنند، شما اغلب با ماساژ دادن آنها را آرام می کنید. اما بعد از تزریق فیلر نباید این کار را انجام دهید. این کار ممکن است باعث شود فیلر به نواحی ناخواسته در صورت شما منتقل شود.

حداقل یک هفته بعد از تزریق از نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن خودداری کنید.

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل، هر دو می توانند روی توانایی بهبودی بدن تأثیر بگذارند. شما باید یک هفته قبل و بعد از تزریق فیلر خط خنده از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن خودداری کنید.

بعد از درمان مستقیماً روی صورت خود نخوابید.

اگر عادت دارید رو به پهلو یا شکم می خوابید، بعد از تزریق فیلر موقتاً باید عادت خواب خود را تغییر دهید. شما باید به مدت چند روز بعد از درمان فشار را از روی صورت خود بردارید. برخی از افراد متوجه می شوند که خوابیدن در یک صندلی لمیدنی به آنها کمک می کند از خوابیدن روی صورت خود خودداری کنند.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر