دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

آیا مزوتراپی مو باعث سرطان می شود؟ 

فهرست موضوعات

اگر شما هم از متقاضیان این درمان که برای کاهش ریزش مو و تحریک رشد آن‌ها انجام می‌شود هستید، به‌ احتمال‌ زیاد یکبار به این موضوع فکر کرده‌اید، اما آیا این نگرانی از لحاظ علمی ثابت شده است؟ در ادامه همراه ما باشید تا به ‌طور کامل با این روش نوین درمانی و مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزوتراپی مو چیست؟

ریزش مو یکی از مشکلات رایج و نگران‌کننده میان خانم‌ها و آقایان است و از آنجایی که روی زیبایی چهره تاثیر مستقیم دارد، باید آن را درمان کرد. روش‌های مختلفی برای درمان ریزش موها وجود دارد که مزوتراپی (Mesotherapy) یکی از آن‌ها است.

این روش از جمله روش‌های درمانی غیرتهاجمی و غیرجراحی به ‌شمار می‌آید که به‌شکل تزریق مستقیم مواد دارویی انجام می‌شود. این مواد دارویی شامل مواردی چون اسیدهای آمینه، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و … است که به لایه اپیدرم پوست سر تزریق می‌شوند. این مواد لایه مزودرم را تحریک می‌کنند که نتیجه آن رشد موهای جدید و تقویت موهای قدیمی است.

بهترین کوکتلهای تزریقی برای جلوگیری از ریزش مو

مزوتراپی مو چگونه کار می کند؟

پیش از آنکه بررسی کنیم آیا مزوتراپی مو باعث سرطان می شود یا نه، می‌خواهیم روند انجام و اثرگذاری این روش درمانی را بررسی کنیم. این درمان بسته به شرایط فرد طی تعداد جلسات مختلف انجام می‌شود و در طول جلسه، متخصص با داروی بی‌حسی، ناحیه‌ای که قرار است درمان روی آن انجام شود را بی‌حس می‌کند. در ادامه متخصص با یک سوزن ظریف که مخصوص مزوتراپی مو است، مواد درمانی را به پوست تزریق خواهد کرد. گاهی‌اوقات برای انجام مزوتراپی، از یک تفنگ مکانیکی استفاده می‌شود تا تزریق سریع‌تر انجام شود.

اما مزوتراپی مو چگونه کار می‌کند و در درمان ریزش مو تاثیر دارد؟ موادی که طی تزریق به لایه مزودرم پوست تزریق می‌شوند، گردش خون در پوست سر را بیشتر و مواد مغذی که مو به آن‌ها نیاز دارد را تامین می‌کنند. این مواد حتی قابلیت اصلاح عدم تعادل هورمونی اطراف فولیکول‌های مو را نیز دارند که نتیجه تمام این موارد قطع ریزش مو و رشد موهای جدید است.

مزایا و عوارض مزوتراپی مو

اگر به‌ دنبال این هستید که بدانید آیا مزوتراپی مو باعث سرطان می شود یا نه، باید عوارض این درمان را بررسی کنیم. البته باید گفت مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی محبوب است که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شود، زیرا مزایای زیادی دارد و می‌تواند مشکل ریزش موها را در کوتاه‌ترین زمان درمان کند. حال در این بخش مزایا و عوارض مزوتراپی مو را بررسی می‌کنیم تا تصمیم نهایی خود در رابطه با انجام این درمان را بگیرید.

مزایای مزوتراپی مو

قطع و کاهش ریزش مو: اولین مزیت مزوتراپی مو، کاهش ریزش موها یا قطع دائمی این مشکل است.

تقویت رشد موها: مزیت دیگر این درمان، تقویت رشد موها است. شما بعد از این درمان متوجه می‌شوید که موهای شما به‌شکل سالم‌تر و قوی‌تر رشد می‌کنند.

ضخیم شدن موها: به‌دلیل مواد مغذی و ویتامین‌هایی که به پوست سر تزریق می‌شوند، موها ضخیم‌تر رشد می‌کنند که این مزیت باعث بهبود ظاهر موها نیز می‌شود.

کاهش فعالیت غدد چربی: اگر موهای شما چرب است، ریزش موی شدیدی دارید و از ظاهر موهای چرب خود خسته شده‌اید، با یکبار انجام مزوتراپی تمام این مشکلات رفع خواهند شد.

اکسیژن‌رسانی بیشتر به فولیکول‌های مو: بعد از انجام مزوتراپی، جریان خون در ناحیه تحت درمان بیشتر می‌شود و اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو نیز افزایش می‌یابد که نتیجه آن رشد بیشتر موها، تقویت آن‌ها، ضخیم شدن آن‌ها و … است.

عوارض مزوتراپی مو

مزوتراپی مو فواید بسیار زیادی دارد، اما باید بدانید این روش مانند هر روش درمانی دیگر، علاوه ‌بر مزایا، معایب و عوارضی نیز دارد؛ اما اینکه آیا مزوتراپی مو و سرطان ارتباطی با یکدیگر دارند؟ در ادامه بعد از بررسی عوارض مزوتراپی مو در این باره صحبت می‌کنیم. عوارض مزوتراپی مو عبارتند از:

عفونت باکتریایی: اگر مزوتراپی، با استفاده از لوازم آلوده انجام شود، احتمال انتقال عفونت و باکتری وجود دارد.

بروز حساسیت‌های پوستی: در مزوتراپی، یک محلول ترکیبی از مواد مغذی و ویتامین‌ها به پوست تزریق می‌شود که برخی از افراد به این محلول ترکیبی حساسیت دارند. اگر از برند درست و با کیفیتی استفاده نشود ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی در بعضی افراد شود.

احساس سردرد: در برخی از افراد، نواحی مختلفی از سر دچار درد می‌شود که میزان این درد از خفیف تا شدید متفاوت خواهد بود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، انجام مزوتراپی مو با عوارض احتمالی مختلفی همراه است، اما آیا مزوتراپی مو و سرطان مرتبطند؟ قطعا پاسخ این سوال منفی خواهد بود و هیچ خطر این چنینی متقاضیان درمان مزوتراپی را تهدید نمی‌کند. تمام عوارضی که در رابطه با این درمان به آن‌ها اشاره شد، احتمالی هستند و اگر شما را درمان را تحت ‌نظر یک متخصص انجام دهید و لوازمی که استفاده می‌شوند بهداشتی و استریل شده باشند، احتمال بروز آن‌ها به کمتر از یک درصد می‌رسد.

کلام آخر

مزوتراپی مو یک روش درمانی نوین برای کاهش و قطع ریزش موها است و به رشد مجدد موهای ضخیم و قوی کمک می‌کند. این روش علاوه ‌بر آنکه مزایای بسیاری را برای موها به همراه دارد، از معایبی نیز برخوردار است که در این مقاله به بررسی تمام آن‌ها پرداختیم و در جواب به سوال آیا مزوتراپی مو باعث سرطان می شود، متوجه شدیم که چنین طرز فکری نسبت به این روش درمانی اشتباه است و حتی سایر عوارض در برخی از مواقع بروز پیدا می‌کنند. بنابراین اگر ریزش مو دارید، با خیال راحت این درمان را انجام دهید.

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر