دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟

فهرست موضوعات

روش‌های ترمیم و مراقبت از مو مسیر طولانی‌ را گذرانده‌اند، به همین خاطر اکنون گزینه‌های بیشتری برای درمان ریزش و مشکلات مو وجود دارد. این روش‌ها نه تنها موها را پرپشت می‌کنند، بلکه به تراکم مو، انعطاف‌پذیری مو و سلامت پوست سر نیز کمک می‌کنند.

در حالی که روش‌های جراحی مانند کاشت مو می‌توانند نتایج خوبی به همراه داشته باشند، اما بیشتر بیماران درمان‌های غیرتهاجمی‌تری مانند مراقبت از مو یا تزریق هیر فیلر را برای ریزش مو ترجیح می‌دهند. حال باید دید هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟

آشنایی با مزوتراپی

شما می‌توانید مزوتراپی را ترکیبی از درمان‌های مختلف در نظر بگیرید: نیدلینگ پوستی، تزریق مواد مغذی و تزریق پوست سر. در واقع در مزوتراپی هر کدام از ترکیبات، مواد شیمیایی و… با هدف خاصی به پوست سر تزریق می‌شوند. به‌ عنوان یک راه‌حل رشد مو، مزوتراپی بیشتر برای درمان بیماری‌هایی مانند آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک و انواع ریزش مو استفاده می‌شود. مزوتراپی گردش خون را بهتر کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند، در این درمان، التهاب اضافی هم درمان شده و فولیکول‌های مو بازسازی می‌شوند.

آشنایی با مزوتراپی

در درمان استاندارد مزوتراپی برای رشد مو سه جزء وجود دارد:

  • تزریق: این تزریق‌ها ممکن است دارای ترکیبی از مواد مغذی ضروری، محصولاتی مانند ماینوکسیدیل و سایر عوامل رشد باشند.
  • درمال نیدلینگ: با استفاده از قلم میکرونیدلینگ یا درما رولر، میکرو ابریژن‌های ریز در پوست سر برای درمان نقطه‌ای تکه‌های طاس به‌وجود می‌آیند.
  • کاربردهای موضعی: سرم‌های موضعی و محصولاتی مانند ماینوکسیدیل را نیز می‌توان بعد از مزوتراپی مو استفاده کرد، چرا که آن‌ها می‌توانند سرعت نتیجه‌گیری از درمان را بالا ببرند.

این دو جزء یعنی کاربردهای موضعی و درما رولر برای مزوتراپی بسیار مهم هستند، چون اثرگذاری یکدیگر را بیشتر می‌کنند. نیدلینگ پوستی کانال‌هایی را برای مواد و محصولات موضعی باز می‌کند تا به راحتی به پوست نفوذ کرده و کارآمدتر عمل کنند. به طور کلی، برای انجام یک مزوتراپی موفق به انتخاب بسیار خاصی از روش‌ها و محصولات مختلف نیاز دارید.

آشنایی با هیر فیلر

آشنایی با ترکیبات هیر فیلر، پاسخ سوال هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟ را ساده می‌کند. تزریق فیلر مو می‌تواند شدت ریزش مو را کاهش دهد و به بازگشت موهای سالم کمک کند. برای اثربخشی، فیلرهای مو باید با محتویات مناسب تزریق شوند. ریزش مو مشکلی است که تقریباً همه آن را تجربه می‌کنند. ریزش مو در مردان به خاطر استعداد ژنتیکی زودتر و شدیدتر اتفاق می‌افتد.

در صورت عدم درمان، ریزش مو می‌تواند باعث طاسی شود. برای جلوگیری از طاسی باید به محض شروع ریزش مو، درمان‌های لازم انجام شود.

فیلر مو چیست؟

هیر فیلر برای درمان مشکلات مو مثل نازکی مو، ریزش مو و… استفاده می‌شود. این فیلرها دارای ترکیبات پپتیدی و اسید هیالورونیک هستند، طوری که در ترکیبات آن می‌توان 7 نوع پپتید را شناسایی کرد. هر کدام از این پپتیدها بر روی روند رشد مجدد و جلوگیری از ریزش مو تاثیر می‌گذارند. این تاثیر در تست‌های مختلف آزمایشگاهی نیز به اثبات رسیده است.

اسید هیالورونیک و فرمول‌های پپتیدی هیر فیلر باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شوند، ضمن اینکه موها را مقاوم‌تر، پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌کنند. محلول‌های هیر فیلر بسیار شفاف هستند و ویسکوزیته کمی دارند. این محلول‌ها با سرنگ شیشه‌ای استریل شده به بازار عرضه می‌شوند. در ترکیبات این پرکننده‌ها می‌توان 0.7٪ اسید هیالورونیک و کمپلکس پپتیدی را مشاهده کرد.

ترکیبات پپتیدها از ماکرومولکول‌های اسید آمینه تشکیل شده‌اند که به جای فاکتورهای رشد فعال‌کننده واکنش زیستی مو استفاده می‌شوند.

  • هیر فیلر باعث بهبود گردش خون در ناحیه سر می‌شود.
  • محتویات این ترکیب باعث تحریک تراکم و رشد موهای سر می‌شود.
  • این ترکیبات از پوست سر مراقبت می‌کنند.
  • پرکننده‌ها موها را تغذیه می‌کنند، به موها آبرسانی کرده و پوست سر را بازسازی می‌کنند.
  • هیر فیلر از ریزش مو جلوگیری کرده و فولیکول مو را مقاوم می‌کند.

چه کسانی باید فیلر مو داشته باشند؟

تزریق پرکننده مو می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو، بازگرداندن مو به حالت اولیه و تغذیه پوست سر کمک کند. کاهش جریان خون در پوست سر و کمبود مواد مغذی که از رشد مو حمایت می‌کنند،‌ می‌تواند بر سلامت، ریزش مو و ظاهر مو تأثیر بگذارد.

هر کسی که مشکلات مو را تجربه می‌کند، می‌تواند تزریق فیلر مو انجام دهد.

  • کسانی که مشکل ریزش مو دارند
  • کسانی که موهای نازک و ضعیف دارند
  • آن‌هایی که موهایی کدر دارند
  • کسانی که موهایشان رشد خیلی کمی دارد

روش هیر فیلر در مقابل روش مزوتراپی مو

در ظاهر، مزوتراپی و فیلر مو بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند. آن‌ها هر دو درمان‌های تزریقی هستند که اثرات مفیدی برای بیماران مبتلا به مشکلات رشد مو دارند – به طور مشابه غیر تهاجمی و بیشتر از لایه بالایی پوست نفوذ نمی‌کنند. با این حال، این درمان‌ها یک تفاوت بسیار مهم دارند: این تفاوت مربوط به ترکیباتی است که به پوست شما تزریق می‌شوند.

اثربخشی هیر فیلر در مقابل اثربخشی مزوتراپی مو

برای پاسخ به سوال هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟ لازم است اثربخشی هر کدام از آن‌ها نیز مورد بحث قرار بگیرد. مزوتراپی تاثیرگذاری سرعتی دارد، یعنی با انجام این تزریق بلافاصله می‌توانید تاثیرات آن را بر روی روند رشد و وضعیت موها ببینید. این در حالی است که هیر فیلر نتایج خود را به مرور زمان نشان می‌دهد. در واقع اسید هیالورونیک موجود در ترکیبات هیر فیلر باعث می‌شود مواد معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و… کم کم وارد فولیکول‌های مو شوند.

مزوتراپی مو چگونه است؟

کدام یک بهتر است؟

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟ هیر فیلر و مزوتراپی از نظر بسیاری از ترکیبات از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی مشابه هم هستند، ضمن اینکه آن‌ها تا حد قابل توجهی نیز مشابه هم عمل می‌کنند، چرا که باعث درمان ریزش مو، پرپشت و ضخیم شدن مو و… می‎شوند. با این وجود، امتیاز برتری مربوط به درمان هیر فیلر است، چون هیر فیلر تاثیر ماندگارتری نسبت به مزوتراپی دارد.

این موضوع هم به ترکیب اسید هیالورونیک هیر فیلر مربوط می‎شود. البته فیلر مو هزینه بیشتری نسبت به مزوتراپی نیز دارد. از دیگر نکات مهم این دو درمان باید به تعداد جلسات آن‌ها اشاره کرد. فیلر مو به 4 جلسه درمان با فاصله زمانی 15 روز در طی 2 ماه و مزوتراپی مو به 4 تا 8 جلسه درمان با فاصله زمانی 2 هفته یا یک ماه نیاز دارد.

جمع‌بندی

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی مو؟ فیلر مو و مزوتراپی هر دو درمان مناسبی برای برطرف کردن مشکلات مو از جمله ریزش مو هستند. با این حال هیر فیلر با توجه به داشتن اسید هیالورونیک دارای تاثیری ماندگارتر و البته پرهزینه‌تر است.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر