دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

ورم چشم بعد از پلاسما جت

فهرست موضوعات

پلاسما فیبروبلاست نوعی روش درمانی است که برای سفت کردن، لیفت و بهبود ظاهر پوست انجام می شود. آیا ورم چشم بعد از پلاسما جت اتفاق می افتد؟ این روش نیز مانند هر روش دیگری عوارض جانبی خاص خود را دارد که امری کاملاً عادی است.

  • ممکن است مقداری تورم و درد خفیف تا متوسط در نواحی تحت درمان را تجربه کنید (به خصوص در نواحی اطراف چشم)، تورم متوسط یا زیاد نیز بسیار شایع بوده و در اغلب موارد رخ می دهد.
  • تورم و التهاب به مدت 1 تا 5 روز بعد از پلاسما فیبروبلاست کاملاً طبیعی است. اگر تورم بیش از 5 روز طول کشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

پلاسما فیبروبلاست چشم

  • در روز درمان: مقداری تورم، ممکن است احساس سوزشی مثل آفتاب سوختگی داشته باشید. این احساس ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد.
  • روز 1 (روز بعد از عمل): افزایش ورم (بیشترین حد ورم) به ویژه در صبح.
  • روز 2: تورم
  • روز 3: احساس خارش، سفتی و کشیده شدن پوست در ناحیه درمان؛ تورم کاهش می یابد، برخی از نواحی پوست خشک شده و ممکن است پوسته پوسته شوند.
پلاسما فیبروبلاست چشم

عوارض جانبی پلاسما جت

عوارض جانبی رایج شامل تورم، قرمزی و درد خفیف در ناحیه تحت درمان است که معمولاً پس از یک یا دو روز بهبود می یابد.

تورم

بیشترین میزان ورم چشم بعد از پلاسما جت، معمولاً در صبح روز بعد از عمل ایجاد می شود. این ورم به ویژه در اطراف چشم بسیار مشهود است. برای به حداقل رساندن ورم اقدامات زیر را انجام دهید:

خارش

پس از انجام پلاسما نقاط سیاه رنگی ایجاد شده و اطراف و پوست محل پلاسما قرمز رنگ می‌ شود. شما ممکن است در روز سوم پس از عمل احساس خارش را در ناحیه درمان تجربه کنید. از خاراندن و کندن نواحی مربوطه خودداری کنید. احساس خارش در نقاط سیاه، نشان دهنده ی بهبودی این نواحی است و ممکن است بعد از چند روز این نواحی خشک شده و بی افتد.

خشکی پوست

ممکن است بعد از گذشت چند روز پوست شما خشک، پوسته پوسته و کنده شود. چند روز بعد از درمان پوستتان مثل سمباده شده و این پوست های مرده جدا گردند.

خشکی پوست بعد از پلاسما جت

قرمزی

اکثر قرمزی های پوست در هفته اول بعد از درمان برطرف می شوند. البته شما تا چند هفته یک برق قرمزی یا گل انداختن پوست را تجربه خواهید کرد. پس از پوسته پوسته شدن و ریختن نقاط سیاه (5 تا 7 روز بعد از درمان) شما می توانید میکاپ عادی خود را برای کاور کردن پوستتان انجام دهید.

پوست خراشیده (پوست قرمزی که زیر پوسته ها نمایان می شود)

اگر بعد از درمان پلاسما فیبروبلاست پوست شما خراشیده شد، از پماد تجویز شده توسط پزشکتان استفاده کرده و این نواحی را مرطوب نگه دارید. نیازی به استفاده از چسب زخم نیست. مرطوب نگه داشتن و دست نزدن به این نواحی، می توانند به بهبود سریع تر آنها کمک کنند. نواحی قرمز خیلی سریع و بدون مشکل خاصی بهبود می یابند.

اشک

در ابتدا و به مدت یک روز یا بیشتر بعد از انجام پلاسما فیبروبلاست ممکن است متوجه اشک (چرک زرد رنگ) شوید. اصلاً نترسید! زیرا این اشک پاسخ طبیعی بدن شما به روش درمانی مربوطه می باشد. این امر نیز به سادگی بعد از چند روز از بین می رود. در برخی موارد ممکن است بیش از 1 هفته نیز به طول بی انجامد.

مراقبت از پوست بعد از درمان

هفته اول بعد از درمان:

  • نواحی مورد نظر را به آرامی با آب گرم بشویید و با دقت خشک کنید. 2 بار در روز به اندازه یک نخود کوچک از کرم افترکر (Aftercare) استفاده کنید.
  • آرایش نکنید
  • شنا نکنید
  • از کرم های لایه بردار یا ضد چروک (حاوی رتینول، ترتینوئین، رتین A) استفاده نکنید.
  • از رفتن به سونا خودداری کنید
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید

هفته دوم بعد از درمان:

در تمام مدت دوره درمان (بعد از 1 هفته):

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید؛ اگر مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید شدید، از ضد آفتاب با SPF بالای 50 استفاده کنید.
  • به منظور مرطوب کردن نواحی مربوطه، از محصولات مرطوب کننده و ترمیم کننده ای مثل La Roche Porsay Cicaplast Baume استفاده کنید. ناحیه مربوطه را دو بار در روز مرطوب کنید. محصولات حاوی هیالورونیک اسید به التیام و آبرسانی پوست کمک می کنند. مرطوب کردن ناحیه مربوطه از خشک و پوسته پوسته شدن نواحی مربوطه پیشگیری می کنند.
  • از آفتاب گرفتن یا سولاریوم بپرهیزید.

محصولات مراقبت از پوست

تمامی محصولات مراقبت از پوستی که در هفته اول پس از عمل مصرف می کنید، باید فاقد ترکیبات تحریک کننده و مسدود کننده پوست باشند. برای دریافت بهترین نتیجه، به توصیه ما از محصولات التیام بخش و آبرسانی مثل هیالورونیک اسید و سنتلا استفاده کنید.

ضد آفتاب:

همیشه 20 دقیقه قبل از خارج شدن از خانه و قرار گرفتن در زیر نور خورشید، ضد آفتاب بزنید؛ و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. اگر بیرون رفتن شما ضرورت دارد، به کمک کلاه یا لباس مناسب ناحیه تحت درمان را بپوشانید. تا زمان تکمیل بهبودی این توصیه ها را انجام دهید.

مرطوب کننده:

به یاد داشته باشید که لایه برداری و یا پوسته پوسته شدن در فرآیند بهبودی امری بسیار طبیعی است. بنابراین محصولی که استفاده می کنید باید فاقد محصولات محرک و مسدود کننده پوست باشند؛ در غیر این صورت ممکن است باعث جوش شوند. در طول دوره بهبودی، مرطوب کننده معمولی ممکن است سبب انسداد منافذ پوستی شوند؛ پس تنها زمانی که احساس کردید پوست شما خشک شده است، از مرطوب کننده استفاده کنید

اسکراب، تونر، اسید گلیکولیک و رتین A:

پوست شما در هفته های اول پس از درمان بسیار حساس خواهد شد؛ بنابراین در این مدت از محصولاتی که باعث تحریک پوست می شوند به شدت خودداری کنید. مصرف اسکراب های لایه بردار، تونرها یا محصولات حاوی اسید گلیکولیک یا رتین A در این دوره ممنوع می باشد. برای یافتن ترکیبات محصولاتی که استفاده می کنید، برچسب آن را بخوانید.

زمانی که پوست شما به طور کامل بهبود یافت، می توانید استفاده از محصولات مراقبت پوستی عادی خود را از سر بگیرید.

عمل های زیبایی:

تا زمان بهبودی کامل پوست (6 هفته بعد از درمان) از انجام هر گونه عمل زیبایی در ناحیه مربوطه خودداری کنید. عمل های زیبایی شامل موارد زیر می شوند:

  • تزریق
  • لیزر موهای زائد
  • لیزر کربن پیل
  • PRP
  • بوتاکس
  • بی بی گلو (گرم پودر دائم)

الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صبا سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام
    من روی صورتم یه مقدار جای جوش هست که آزارم میده ،روشی هست که بشه این جای جوش هارو به کامل از بین برد؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام عزیزم فرورفتگیهای جای جوش متاسفانه مناطقی هستند که بدنبال التهاب جوشهای قدیمی ، بافت طبیعیه پوست در اون نواحی از بین رفته و در موارد شدید تقریبا با هیچ روشی نمیشه کاملا ازبین برد. ولی روش‌هایی هست که با توجه به تشخیص پزشک میشه چند جلسه برای فرد انجام داد تا بر حسب نوع پوست بین ۳۰ تا ۷۰ درصد باعث بهبود جای جوش میشه 🌹
  • تصویر کاربر ی.ق سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    خانم دکتر من دور چشمم کلی چروک شده و خیلی بابت این موضوع ناراحتم،راهی هست که بشه این چروک هارو از بین برد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      عزیزم روشهای مختلفی برای اینکار وجود داره و قطعا تصمیم گیری در مورد روشی که بهترین پاسخ و به شما میده نیازمنده ویزیت شما توسط پزشک هست 🌹
  • تصویر کاربر الماس یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من همیشه از ضد آفتاب رنگی استفاده میکردم تا اینکه از اطرافیان شنیدم کار درستی نیست
    امکانش هست شما بگین ضد آفتاب رنگی بهتر هست یا بی رنگ؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      سلام عزيزم اگر حجم مناسبي از ضد افتاب استفاده كنيد و تحت درمانهاي ضد لك نباشيد موردي نداره از ضد افتاب رنگي استفاده كنيد
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر