دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

کدام بهتر است؟کربوکسی تراپی مو یا مزوتراپی

فهرست موضوعات

وضعیت و ظاهر پوست و مو، آینه ای از سلامت بدن انسان ها است. افزایش میزان ریزش مو مشکلی است که زنان و مردان در هر سن و سالی درگیر آن هستند. ژنتیک و سبک زندگی، دو عامل بسیار مهم در بروز مشکل مو محسوب می شوند. در این مقاله، خواهیم گفت که آیا کربوکسی تراپی مو بهتر است یا مزوتراپی.

در رابطه با کربوکسی تراپی و مزوتراپی چه می دانید؟

موی انسان در معرض یک وضعیت سه مرحله ای است که به طور مستقل در هر سنی رخ می دهد. مراحل عمر طبیعی هر تار مو به سه چرخه ی آناژن، کاتاژن و تلوژن تقسیم می شود. آناژن اولین مرحله ی رشد مو است و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از فولیکول های موی سر در این مرحله قرار دارند. آناژن طولانی ترین فاز مو محسوب می شود که معمولاً از ۲ تا ۷ سال طول می کشد.

کاتاژن یک چرخه گذرا است که معمولاً بین ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد. به طور معمول حدود ۰.۵ تا ۱ درصد از مو در این مرحله هستند. در طول این مرحله ی گذار، فولیکول مو کوچک شده و به فعالیت خود پایان می دهد که منجر به نکروز فولیکول مو می شود. تلوژن مرحله ای است که به آن مرحله ی استراحت می گویند و معمولاً بین ۵ تا ۶ هفته طول می کشد. در طول این چرخه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مو وجود دارد و در پایان آن، فولیکول مو وارد چرخه تولید موی جدید خواهد شد.

کربوکسی تراپی و مزوتراپی

کربوکسی تراپی

مشکلات پوست و مو نیز مانند بیماری های دیگر به درمان و مراقبت نیاز دارند. امروزه یکی از روش های محبوب مقابله با ریزش موی شدید، کربوکسی تراپی پوست کف سر است. این درمان منجر به تشکیل شبکه های عروق خونی جدید و باز کردن و انبساط عروق منقبض روی سر می شود. در واقع کربوکسی تراپی، اکسیژن و مواد مغذی قابل توجهی را به ناحیه ی تحت درمان می رساند. در این روش، گاز دی اکسید کربن را به منظور باز شدن رگ های خونی و اکسیژن رسانی به پوست سر، به بافت ها تزریق می کنند.

در نهایت، این مکانیسم دفاعی بدن ما است که باعث تحریک و بازسازی مو می شود. لازم به ذکر است که کربوکسی تراپی روشی غیر تهاجمی و بی خطر است که امکان انجام آن در تمام طول سال وجود دارد. این روش تأثیر زیادی روی بهبود مشکلات مو دارد. اثر دی اکسید کربن در بافت ها حدود هفت روز باقی می ماند، پس از این مدت بهتر است درمان تکرار شود.

مزوتراپی

مزوتراپی پوست سر به افرادی که از مشکل آزاردهنده ی ریزش مو رنج می برند، توصیه می شود. به منظور دستیابی به اثرات درمانی رضایت بخش، بهتر است مزوتراپی به صورت چند جلسه ی مداوم انجام شود. اثرات این درمان پس از چند ماه از آغاز آن قابل مشاهده خواهد بود. مزوتراپی با سوزن روشی عالی برای جلوگیری از ریزش مو است.

موارد کاربرد این درمان ها

در مواردی که میزان ریزش مو به علل زیر اتفاق بیافتد، از روش های ذکرشده برای درمان استفاده می کنند.

  • رژیم غذایی غیرعادی
  • دوره ی بعد از بارداری و شیردهی
  • اختلالات هورمونی
  • استرس
  • طاسی با الگوی مردانه
  • ضعف گردش خون

کربوکسی تراپی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ ظاهر موهای ما در واقع بازتاب عملکرد درون بدن و روش های مراقبتی استفاده شده برای آن ها است. برای کاهش اثرات نامطلوب ریزش مو، باید در اسرع وقت از نوع پیشگیری مناسب استفاده کرد. همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، کربوکسی تراپی و مزوتراپی بهترین روش های درمانی برای این مشکل هستند.

سوالات متداول

موارد منع استفاده از کربوکسی تراپی

  • نارسایی شدید قلب و ریه
  • نارسایی کلیوی
  • اختلال لخته شدن خون
  • دوران بارداری و شیردهی
  • وجود عفونت پوستی در ناحیه ی تحت درمان

برای درمان ریزش مو، به چند جلسه کربوکسی تراپی احتیاج است؟

تعداد و دفعات درمان های ریزش مو و آلوپسی به صورت جداگانه تعیین می شود. در همان ابتدای درمان، توصیه می شود که هر 4 الی 7 روز یک بار و به مدت 4 هفته انجام گیرد. برای مقابله با آلوپسی نیز بایستی درمان 12 الی 24 دفعه، به صورت هر 7 روز یک بار انجام شود. عمل کربوکسی تراپی به طور متوسط 14 تا 30 دقیقه طول می کشد.

اثرات درمان پس از کربوکسی تراپی به مشکل هر بیمار بستگی دارد. با این حال، نتایج قابل توجه آن عموماً بعد از 3 جلسه مشخص می شود. برای درمان ریزش موی شدید بهتر است از ترکیب دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی سوزنی مو استفاده نمود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر