دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

همه چیز در رابطه با عوارض تزریق ژل به صورت

فهرست موضوعات

پرکردن صورت و حجیم تر کردن آن، یکی از رایج ترین روش ها در علم پزشکی زیبایی می باشد و هیالورونیک اسید، یکی از پر استفاده ترین فیلرها در رویکردهای زیبایی می باشد. تزریق هیالورونیک اسید به صورت، راه حل مؤثری برای بسیاری از مشکلات پوستی ما ارائه می دهد. آن دسته از افرادی که تزریق هیالورونیک اسید انجام می دهند، پوستی صاف تر و انعطاف پذیرتر خواهند داشت.

هیالورونیک اسید، یک ماده حیاتی در بافت های بدن ما می باشد و یکی از مهمترین وظایف آن، جلوگیری از افتادگی پوست است. بر اثر بالا رفتن سن، مقدار زیادی از کلاژن و هیالورونیک اسید پوست ما کاهش پیدا می کند. در روش تزریق فیلر، با استفاده از سوزن های ریز، مقدار کاهش یافته هیالورونیک اسید، بدون درد به نواحی مشکل ساز در زیر پوست تزریق می شود. در این مقاله، شما اطلاعاتی را در مورد عوارض تزریق ژل به صورت، مزایا و معایب احتمالی آن کسب خواهید کرد.

تزریق ژل به صورت

مزایای هیالورونیک اسید چیست؟

ژل هیالورونیک اسید، مقدار ظرفیت آب پوست ما را افزایش می دهد و چگالی آن را بیشتر می کند. هیالورونیک اسید فواید زیر را برای پوست ما دارد:

  • به پوست ساختاری منعطف تر، بدون چروک و صاف می دهد.
  • از التهاب، تحریک و جای جوش جلوگیری می کند.
  • منجر به ترمیم بافت ها می شود، در نتیجه از افتادگی پوست جلوگیری می کند.
  • برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی دارد. به همین دلیل است که کرم های مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید به عنوان یک ماده فعال هستند.
  • منجر به تشکیل کلاژن می شوند که به پوست ساختاری منعطف می دهد.
  • التهاب و سوزش پوست را تسکین می دهد.
  • زمانی که سرعت تکثیر سلول ها با افزایش سن کاهش پیدا می کند، تجدید سلول ها آهسته تر می شود. هیالورونیک اسید، در جهت عکس عمل می کند.

با در نظر گرفتن چنین مزایایی، متوجه می شویم که هیالورونیک اسید برای سلامتی ما بسیار مفید است. هیالورونیک اسید مانند هر جزئی از پوست، نقشی حیاتی در سلامتی کلی بدن ما دارد. بنابراین زمانی که این ماده در بدن ما کاهش می یابد، فیلر هیالورونیک اسید چه فوایدی برای بدن ما دارد؟ از هیالورونیک اسید برای پر کردن چروک های عمیق و نازک صورت ما، حجیم کردن لب ها و خطوط صورت، افزایش حجم چشم، گونه، چانه و از بین بردن جای جوش ها استفاده می شود. تزریق هیالورونیک اسید به صورت از این نظر بسیار مهم است.

هیالورونیک اسید در کدام نواحی بدن تزریق می شود؟

هیالورونیک اسید تزریقی، نوعی فیلر پوستی موقت است. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن ما در بالاترین غلظت در مفاصل، چشمها و صورت وجود دارد. هیالورونیک اسید، آب را در پوست جذب می کند و پوست را مرطوب تر می کند. با بالا رفتن سن، چربی، عضله، استخوان و پوست صورت ما کم کم نازک تر می شوند.

این کاهش حجم باعث می شود خطوط ریز و چروک و چین روی پوست ایجاد شود و لب ها افتاده تر شوند. از ژل هیالورونیک اسید تزریقی برای کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک ها استفاده می شود و به صورت و لب ها حجم می دهد. از هیالورونیک اسید می توان روی خطوط عمودی بین ابروها و بالای لب ها و همچنین ناحیه ی خط خنده استفاده کرد. گرچه، از این ژل در نقاط دیگر نیز می توان استفاده کرد. تزریق ژل هیالورونیک اسید به صورت از رایج ترین اقدامات زیبایی می باشد.

تزریق هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید صورت

اگر عوامل مشکل ساز در نقطه ی دیگری از صورت باشند، درمان از آن ناحیه شروع می شود. گاهی اوقات فقط پر کردن ناحیه مورد نظر، باعث می شود گودی آن ناحیه به طور کامل از بین نرود. نقطه وسط گونه نقش بسیار مهمی دارد.

 به طور ویژه از بین رفتن حجم قسمت بیرونی گونه و کاهش برجستگی استخوان گونه در قسمت بیرونی گونه می تواند باعث افتادگی در ناحیه پایین صورت شود و حتی باعث می شود گودی زیر چشم ها واضح تر شود. در چنین مواردی، اول از همه درمان از ناحیه وسط گونه شروع می شود. در فیلرهای دائمی، فقط مداخله جراحی می تواند مؤثر باشد.

 به همین دلیل، توصیه می شود تا حد امکان از تزریق فیلرهای دائمی خودداری کنید. تزریق هیالورونیک اسید به صورت یکی از سریع ترین و مؤثرترین روشها می باشد. برندهای  هیالورونیک اسید زیادی در بازار وجود دارد. هرکدام از آنها ویژگی های مختلفی دارند که برای نقاط خاصی از صورت مناسب هستند و دوام های مختلفی دارند. متخصص پوست تصمیم میگیرد که کدام برند هیالورونیک اسید برای مشکل شما مناسب است. قیمت هیالورونیک اسید ممکن است با توجه به برندهای مختلف مورد استفاده، شرایط بیمار، تعداد جلسات مورد نیاز و عوامل مشابه مختلف باشد.

آیا تزریق هیالورونیک اسید به صورت، تأثیر فوری دارد؟

نتایج و ماندگاری تزریق فیلر در بیماران مختلف متفاوت است. محل تزریق، سن و نوع پوست بیمار از عوامل بسیار مهمی هستند. برای مثال، تزریق هیالورونیک اسید روی لب ها، ممکن است 6 ماه ماندگاری داشته باشد، اما ماندگاری آن روی خطوط خنده می تواند 1 سال و یا حتی بیشتر باشد. تزریق هیالورونیک اسید به گونه ها می تواند تا 24 ماه نیز دوام داشته باشد.

بعد از این مدت، برای حفظ نتیجه ی دلخواه به تزریق های بیشتری نیاز است. پزشک صورت یا لب های شما را بررسی می کند. قبل از تزریق برای راحتی بیشتر شما ممکن است از داروهای بی حسی موضعی یا تزریقی استفاده شود. برای راحتی بیشتر بیمار، با اکثر هیالورونیک اسیدهای تزریقی، لیدوکائین ترکیب می شود.

عوارض تزریق ژل به صورت

تزریق هیالورونیک اسید به صورت حداقل 15 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه زمان می برد. عوارض هیالورونیک اسید چیست؟ تزریق هیالورونیک اسید به صورت هیچ تأثیری روی زندگی روزمره شما ندارد. شما بلافاصله بعد از تزریق می توانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

در رابطه با عوارض تزریق ژل به صورت باید گفت که با اینکه تزریق هیالورونیک اسید به صورت هیچ دردی ندارد، قرمزی یا التهاب خفیف ممکن است رخ دهد. گرچه، این عوارض بعد از 2 روز به طور کامل رفع می شوند. عوارض جانبی تزریق هیالورونیک اسید به صورت بسیار نادر هستند.

 

واکنش هایی مانند کبودی، قرمزی یا ورم بعد از تزریق فیلر ممکن است به طور موقت بعد از تزریق ایجاد شوند. عوارض جانبی تزریق هیالورونیک اسید به صورت به مرور زمان رفع می شوند. اگر فرد به فیلر مورد نظر واکنش آلرژیک داشته باشد، با توجه به درجه واکنش، درمان های پزشکی انجام می شود. اگر یک واکنش شدید رخ دهد، فیلر به کار رفته می تواند تجزیه شود. بعد از تزریق هیالورونیک اسید به صورت، اگر مقدار فیلر به کار رفته بیش از حد باشد، ممکن است ناراحتی ایجاد شود.

به همین دلیل کسانی که می خواهند تزریق هیالورونیک اسید انجام دهند باید با متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنند. تزریق هیالورونیک اسید برای افرادی با عفونت های هرپس دهانی فعال، افرادی با عفونت در ناحیه تحت درمان، بیمارانی با دیابت کنترل نشده، بیمارانی با اختلالات لخته ی خونی، زنان باردار یا شیرده و بیمارانی که به مواد هیالورونیک اسید تزریقی آلرژی دارند، مناسب نیست.

برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی، متخصص سوابق پزشکی شما را مرور و ناحیه تحت درمان را بررسی می کند. نواحی تحت درمان باید تمیز نگه داشته شوند. در صورت وجود عفونت، درمان باید تا زمان بهبودی به تاخیر بیفتد. بیمارانی که داروی ضدانعقاد خون مانند آسپیرین، ایبوپروفن یا داروهای گیاهی مصرف می کنند، باید با تأیید پزشک مصرف داروهای خود را چند هفته قبل از تزریق قطع کنند.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سارا سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    امکانش هست جواب این سوال رو بدین که ژل ها چه مدت ماندگاری دارن ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر الهام تیزرویان سه شنبه ۱۷ مرداد ۲( 11 ماه پیش)
      سلام متشکرم عزیرم ماندگاری ژل به چند چیز بستگی داره ، نوع ژل ، ناحیه تزریق ، حجم مصرفیه ژل ، نوع پوست فرد ولی ژلهای هیالورونیک اسید معمولا بین ۸ ماه تا یکسال و نیم ماندگاری دارند 🌹
درحال دریافت اطلاعات

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر