دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

بهترین روش درمان لب های نامتقارن چیست؟

فهرست موضوعات

تقارن لب‌ها یکی از معیارهای مهم زیبایی است که باعث جذابیت چهره فرد می‌شود. عواملی مختلفی ممکن است موجب لب های نامتقارن و کاهش اعتماد به نفس شوند. به همین دلیل تکنیک‌های مختلف پزشکی برای اصلاح وضعیت عدم تقارن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم بهترین روش درمان لب های نامتقارن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

منظور از لب نا متقارن چیست؟

قبل از اینکه بدانیم بهترین روش درمان لب های نامتقارن کدام است، باید با تعریف لب‌های نامتقارن آشنا شویم. همه ما می‌دانیم تقارن اجزای مختلف باعث می‌شود فرد چهره جذاب و تاثیرگذاری داشته باشد و با احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حاضر شود. به شکل طبیعی برآمدگی کوچکی در قسمت بالایی لب وجود دارد و وقتی لب‌ها در حالت نیمه باز قرار می‌گیرند، دو دندان بالا مشخص می‌شوند. علاوه بر آن هیچ نشانه‌ای از افتادگی، کم حجمی یا قرینه نبودن لب‌ها مشاهده نمی‌شود.

منظور از لب نا متقارن چیست؟

در برخی از افراد نامتقارن بودن لب‌ها واضح و برجسته است، در حالی‌که در برخی دیگر از افراد، قرینه نبودن جزئی است. به طور مثال ممکن است لب‌ها شکل قرینه‌ای نداشته باشند و سمت راست یا چپ لب‌ها بزرگ‌تر از سمت مقابل باشد. در این وضعیت وقتی روبروی فرد می‌ایستید متوجه عدم توازن می‌شوید. حتی این افراد ممکن است در غذا خوردن یا صحبت کردن هم به مشکل بربخورند و احساس ناخوشایندی را تجربه کنند. همچنین افرادی که لب پایینی آن‌ها بزرگ‌تر از لب بالایی است و حالت آویزان به خود گرفته یا برعکس لب بالایی حجیم و درشتی دارند، می‌توانند از بهترین روش درمان لب های نامتقارن استفاده کنند.  

آیا لب های نامتقارن را می توان درمان کرد؟

عوامل مختلفی مانند تصادف، ضربه یا ناهنجاری‌های مادرزادی باعث می‌شوند صافی و متقارن بودن لب‌ها از بین برود و عضلات لب‌ها نامتقارن شوند. حتی در برخی از موارد افراد به دلیل عوارض برخی از روش‌های زیبایی و جراحی با مشکل نامتقارن بودن لب‌ها مواجه می‌شوند. فرقی نمی‌کند عدم تقارن لب‌ها به کدام دلیل اتفاق افتاده باشد، در هر حال پزشکان می‌توانند با بهترین روش درمان لب های نامتقارن، این وضعیت را اصلاح نمایند.   

چه درمان هایی برای لب های نا متقارن وجود دارد؟

روش‌های مختلفی برای اصلاح وضعیت لب‌های نامتقارن و قرینه‌سازی آن‌ها وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها با هزینه‌های متفاوتی اجرا می‌شوند و ممکن است اثرات دائمی یا موقتی داشته باشند. بهتر است با انواع تکنیک‌های درمان لب های نامتقارن آشنا شویم تا در نهایت با توجه به مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها، بهترین روش درمان لب های نامتقارن را انتخاب کنیم.

·        جراحی لب‌های نامتقارن

یکی از روش‌های مورد استفاده برای اصلاح لب‌های نامتقارن جراحی است. جراحی به دو شیوه باز و بسته انجام می‌شود. در جراحی باز برای اصلاح وضعیت نامتقارن بودن لب‌ها، جراح برش‌هایی در طول لب ایجاد می‌کند و وضعیت بافت‌ها را بهبود می‌دهد. همچنین در صورتی که لازم باشد می‌تواند برای اصلاح وضعیت لب‌های نامتقارن، از قسمت‌های دیگر بدن بافتی را به لب‌ها اضافه کند. در مواردی که نامتقارن بودن لب‌ها کمتر باشد، جراحی لب بسته اقدام مناسب‌تری است.

مزیت اجرای روش‌های جراحی این است که دائمی هستند و ظاهر چهره فرد را بهبود می‌بخشند. اما با انجام جراحی فرد در معرض عفونت، التهاب یا عوارض دیگر جراحی قرار می‌گیرد و ممکن است تا مدتی نیاز به مراقبت داشته باشد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های غیر تهاجمی استفاده کنند.

 

·        فرم دهی لب با نخ

یکی دیگر از روش‌های اصلاح وضعیت نامتقارن بودن لب‌ها، لیفت لب یا فرم‌دهی لب با نخ است. این روش با بی‌حسی موضعی و با استفاده از یک نخ نازک و قابل جذب انجام می‌شود. در واقع در این روش کلاژن سازی با نخ‌های کوچک تحریک می‌شود. در فرم‌دهی لب با نخ، حجم لب‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، فقط انحنای آن‌ها مشخص‌تر می‌شود.

·        فرم‌دهی لب با لیزر 

 یکی دیگر از روش‌هایی که برای جوانسازی لب و رفع مشکلات عدم تقارن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرم دهی با لیزر است. اشعه لیزر باعث می‌شود کلاژن‌سازی تحریک شود و حجم لب‌ها بیشتر شود. اما کسانی که این روش را انتخاب می‌کنند باید اطلاع داشته باشند که این روش زمان‌بر است و چند جلسه طول می‌کشد.

·        تزریق ژل

یکی از روش‌های محبوب و غیر تهاجمی اصلاح وضعیت لب‌های نامتقارن تزریق ژل است. در این روش پزشک با توجه به وضعیت لب و نوع ژل مورد استفاده میزان ژل مورد نیاز را تزریق می‌کند. دقت و مهارت پزشک در موفق بودن این شیوه تاثیر زیادی دارد.

کسانی که لب قرینه و متقارنی ندارند می‌توانند این وضعیت را با تزریق ژل رفع نمایند. همچنین در افرادی که لب بالایی حجیم‌تر از لب پایینی است یا برعکس لب پایین حجیم‌تر است، می‌توانند با تزریق ژل بین لب بالایی و پایینی تناسب برقرار کنند.

بهترین روش درمان لب های نامتقارن کدام است؟

یکی از سوالات متداول کسانی که می‌خواهند وضعیت لب‌های غیر قرینه را با تکنیک‌های زیبایی اصلاح کنند، این است که بین تمام روش‌هایی که نام بردیم بهترین روش درمان لب های نامتقارن کدام است. پیشنهاد ما تزریق ژل است. زیرا با تزریق ژل می‌توان نامتوازن بودن لب‌ها را از بین برد و لب‌هایی صاف و خوش‌فرم ایجاد کند. از همه مهم‌تر اینکه این روش غیرتهاجمی است و با ایجاد عارضه و ناراحتی خاصی همراه نیست.

همچنین کسانی که برای بهبود وضعیت چهره از تزریق ژل استفاده می‌کنند، نیازی به استراحت و مراقبت ندارند و می‌توانند بعد از اتمام تکنیک فعالیت‌های معمول و روزمره خود را از سر بگیرند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت تزریق ژل برای اصلاح وضعیت لب‌های نامتقارن هزینه آن است. این شیوه قیمت مناسبی دارد و معمولا بعد از یک یا دو جلسه اثربخشی مطلوبی دارد.

بهترین روش درمان لب های نامتقارن

جمع بندی

توازن و هماهنگی بین اجزای مختلف صورت باعث می‌شود فرد چهره زیبایی داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره بهترین روش درمان لب های نامتقارن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر