دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

علت ریزش مو در زنانی که بالای ۴۰ سال سن دارند

فهرست موضوعات

برای خانم ها، سلامت، ضخامت و قدرت مو ها اهمیت زیادی دارد. موهای یک زن به طور طبیعی، نشانه ای از سلامت، سرزندگی و سلامتی او می باشند

یک فرایند بسیار طبیعی از ریزش مو و جایگزینی وجود دارد که در طول زندگی ما اتفاق می افتد. در طی این فرایند بدن ما سلول های قدیمی و مرده را از بین می برد و راه را برای به وجود آمدن سلول های جدید و سالم ایجاد می کند.در ادامه مطلب، علت ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال را توضیح خواهیم داد.

علت ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال

موهای خانم ها از نظر ژنتیکی دارای ضخامت، تراکم و همینطور اشکال مختلفی (مجعد / صاف / موج دار) هستند که با آن متولد می شوند و تا حدودی می توانند آن را تغییر بدهند. با این حال، مسئله ریزش موی شدید دلایل متفاوتی دارد که می تواند به تعدادی از عوامل، که به احتمال زیاد برگشت پذیر و یا قابل درمان هستند، نسبت داده شود.

ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال

سن

سن، عامل شماره یک است زیرا سطح استروژن ما به رشد موهای جدید کمک می کند. با افزایش سن (به ویژه هنگامی که یائسگی و یا پیش از یائسگی رخ می دهد)، میزان تولید سلول های جدید کم شده و این به معنی این بوده که موهای سالم کمتر تولید می شود و مو ها نازک تر می شوند. در نتیجه، یک عامل کلیدی برای بررسی ریزش مو در 40 سالگی، وضعیت هورمون شما است زیرا ممکن است علت آن یائسگی باشد.

سایر شرایط هورمونی از جمله تیروئید کم کار، افزایش سطح تستوسترون و سایر مسائل هورمونی نادر نیز، می توانند منجر به نازک شدن مو شوند. پس باید هنگام مراجعه به پزشک، حتما در نظر گرفته شوند.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی خاص

کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می تواند دلیل ریزش مو باشد. این کمبود ها  معمولا شامل آهن، B12 و کمبود فولات است که اغلب در گیاهخواران، سلیاک ها، زنان در دوران  قاعدگی و افراد در سن رشد دیده می شود.

بررسی خون افراد برای کشف علت این کمبودها و جایگزینی یا اصلاح آنها از طریق مکمل ها یا تزریقات، می تواند برای افزایش قدرت و سرعت رشد موهای جدید بسیار مفید باشد. دو عامل عمده که به هم مرتبط هستند و در چند سال گذشته بسیار شایع تر شده اند استرس و عفونت COVID-19 هستند.

آزمایش خون بگیرید

استرس در مورد COVID، قرنطینه، عوامل استرس زای مالی و غیره، همه در چند سال گذشته باعث شده است که بسیاری از زنان در دهه 40 خود متوجه ریزش مو و نازک شدن مو شوند. این علائم تا حد زیادی در طول زمان برگشت پذیر هستند اما اغلب می توانند تا 6 ماه پس از اتفاق استرس زا، ادامه داشته باشند. در نهایت، علل نادری از نازک شدن مو از جمله بیماری خود ایمنی، آلوپسی و شرایط خاص پوستی وجود دارد که همه آنها می توانند توسط پزشک رد شوند.

آزمایش خون بگیرید

در کل، اگر شما یک زن هستید که 40 سال یا بالاتر دارید، و متوجه ریزش شدید مو یا نازک شدن مو شدید، به پزشک خود مراجعه کنید و برخی از آزمایش های خون را انجام دهید، زیرا بسیاری از اثرات ریزش مو، قابل درمان و بازگشت هستند. بسیاری از گزینه های درمان خوراکی و پماد وجود دارند که در طول زمان توسعه یافته اند.

کنترل کردن ریزش مو زنان در زیر سن یائسگی، باید به صورت جداگانه برای هر فرد طراحی شده و تنها زمانی انجام شود که دلایل برگشت پذیر و قابل درمان حذف شوند.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر