دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

دکتر الهام تیزرویان

پوست، مو و زیبایی

مدت زمان تاثیر پی ار پی مو چقدر است؟

فهرست موضوعات

آیا دچار کم پشتی مو، نقاط طاسی یا خط موی عقب رفته شده اید؟ پس روش بازیابی موی پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی، یک درمان موفق کاملاً طبیعی و کم تهاجمی برای ریزش مو می باشد. درمان پی آر پی مو، برخلاف درمان های سنتی ریزش مو، به قدرت سیستم ایمنی بدن خود شما تکیه می کند تا فولیکول های موهایتان را فعال و رشد و ضخامت موی شما را بیشتر کند. هم مردان و هم زنان می توانند از مزایای این رویکرد بهره مند شوند و به هیچ گونه دارو، جراحی یا زمان بهبودی طولانی نیازی نخواهند داشت.

 بنابراین، مدت زمان تاثیر پی آر پی مو چقدر خواهد بود؟ بله، پاسخ همینجاست. اما در ابتدا اجازه دهید به چگونگی عملکرد پی آر پی برای ریزش مو اشاره کنیم. سه نوع سلول خونی مختلف در پلاسما یافت می شوند. پلاسما، بخش مایع خون می باشد که از مواد زیر تشکیل شده است: گلبول های قرمز که مسئولیت اکسیژن رسانی را بعهده دارند، گلبول های سفید که با عفونت مبارزه می کنند و پلاکت ها که لخته ی خون ایجاد می کنند و به بهبودی و ترمیم زخم ها کمک می کنند.

کم پشتی مو

به عنوان بخشی از رویکرد PRP از شما خون گرفته می شود و سپس در سانتریفیوژ چرخیده می شود. خون شما بعد از حدود 10 دقیقه به سه مایع با چگالی های مختلف تقسیم می شود. گلبول های قرمز، پلاسما با پلاکت ضعیف و پلاسمای غنی از پلاکت.

 این روش، یک رویکرد ایمن است که در گذشته در سطح وسیعی برای بازسازی پوست صورت و مشکلات مفاصل استفاده می شده است و در حال حاضر به عنوان یک درمان غیرجراحی برای ریزش موی سر به محبوبیت زیادی دست یافته است. گرچه، نتایج پی آر پی در بین بیماران مختلف، متفاوت خواهند بود. یک بیمار ممکن است به طور طبیعی به 4 یا 5 درمان پی آر پی به فاصله یک ماه نیاز داشته باشد تا رشد موهای جدید را مشاهده کند. تمام اینها به ژنتیک، سطوح هورمونی و درجه ریزش یا کم پشتی موی شما بستگی دارند. این روش، به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد!

درمان پی آر پی برای ریزش مو، از پلاکت های خون خود شما برای تحریک فولیکول های مو، تقویت بازسازی سلولی و تحریک رشد موی جدید استفاده می کند. همچنین، از آنجا که پزشکان روی ظرفیت پلاکت ها برای بازسازی تکیه می کنند، موفقیت این روش در وهله ی اول به توانایی بدن خود شما برای بازسازی خود نیاز دارد. با توجه به اینکه ماهیت ریزش موی هر بیمار متفاوت است، به همین ترتیب نتایج این درمان نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهند بود. برخی از افراد با ریزش موی ژنتیکی دست و پنجه نرم می کنند، مانند افرادی که آلوپسی آندروژنیک دارند، در حالیکه ریزش موی سایر افراد مربوط به سن، اختلالات خودایمنی یا انتخاب های سبک زندگی می باشد.

اکثر بیماران می گویند در چند هفته اول بعد از درمان ضخامت مو، بافت و رشد مویشان همگی بهبود یافته اند. به احتمال زیاد شما بیشترین مزایا را شش تا 12 هفته بعد از انجام تمام رویکردهای پی آر پی مشاهده خواهید کرد. همچنین، در طول مشاوره ی پیش از درمان، تراپیست شما تصمیم می گیرد شما به چند جلسه درمانی نیاز دارید تا به نتایج دلخواه خود برسید. اکثریت بیماران حداقل به سه جلسه درمانی مجزا به فاصله چهار تا شش ماه نیاز دارند. بعد از آن، معمولاً یک درمان نگهدارنده به فاصله ی شش تا نه ماه توصیه می شود.

مدت زمان تاثیر پی ار پی مو چقدر است؟

مدت زمان معمول نتایج پی آر پی، 18 ماه می باشد، که بین 12 تا 24 ماه نیز متغیر است. بسته به ظرفیت طبیعی بدن شما برای بهبودی و نحوه واکنش اولیه آن به درمان، این مدت زمان ممکن است متفاوت باشد. مصرف ویتامین برای پیشگیری از ریزش مو و درمان های پیگیری سالانه به حفظ ظاهر جدید شما کمک می کنند.

افراد واجد شرایط برای انجام پی آر پی

درمان پلاسمای غنی از پلاکت که فرایند آلوپسی آندروژنیک را معکوس می کند، می تواند به رشد مجدد مو کمک کند، زیرا برخی از انواع ریزش مو مانند طاسی الگوی مردانه یا ریزش موی الگوی زنانه بر اثر فولیکول های موی آسیب دیده رخ می دهند.

 بیمارانی که آلوپسی آره اتا، کم پشتی مو یا ریزش مو دارند گزینه های مناسبی برای درمان های پی آر پی هستند. پی آر پی تقریباً برای تمام افراد ایمن است و از آنجا که از خون خود شما گرفته می شود، هیچ خطری برای واکنش معکوس ندارد. با متخصص پوست خود ملاقات کنید تا مطمئن شوید این روش یک درمان مناسب برای شما می باشد.

آیا می خواهید بدانید مدت زمان ماندگاری این روش چقدر خواهد بود؟

در پاسخ به این سؤال، شما می توانید انتظار داشته باشید که تأثیر درمان پی آر پی حداقل 12 ماه یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. گرچه، نتایج تا حد زیادی به ظرفیت بدن شما برای بهبودی بستگی دارند.

 شما می توانید با مراقبت مناسب از بدنتان و توجه زیاد به توصیه پزشک، تأثیرات این درمان را تقویت کنید و نتایج آن را طولانی تر کنید. شما با امتحان کردن این روش می توانید عزت نفس و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. حال که به پاسخ سؤالات خود رسیدید، زمان آن رسیده که بهترین درمانگر را انتخاب کنید.


الهام تیزرویان دکتر زیبایی در سعادت آباد

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

تماس تلفنی

تلفن

اینستاگرام

منو

جستجو
مقالات
لیزر مو
فیلر و بوتاکس
ریزش مو
جوانسازی

فهرست موضوعات

پرسش از دکتر